Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMRendőrdráma és horror alázta Eastwoodot
Kisebb meglepetésre Jake Gyllenhaal rendőrdrámája és egy horrorfilm termelte a legtöbb bevételt a hétvégén az észak-amerikai mozikban , a harmadik helyre szorítva Clint Eastwood baseball-filmjét, a Trouble with the Curve-t. Az utolsó műszak és a House at the End of the Street egyaránt 13-13 millió dolláros bevétellel nyitottak, ami így is elég volt ahhoz, hogy a box office élén végezzenek az USA-ban.
Gyllenhaal legújabb filmjében Los Angeles-i zsarut alakít, aki társával, Michael Peñával viszi vásárra a bőrét nap mint nap és emiatt az egymásra utaltság miatt különös bizalmi kapcsolat alakul ki a két járőr között. A filmet az a David Ayer írta és rendezte, aki korábban a Kiképzéssel már letette a névjegyét az asztalra , így nem meglepő, hogy Az utolsó műszakot a kritikusok és a közönség is szerette: a Rotten Tomatoeson 84 százalékot kapott, míg az IMDb-n 8,1 ponton áll a film.
A hétvége másik 13 milliós filmjét viszont nagyon lehúzták a kritikusok, a House at the End of the Street a Rotten Tomatoeson csak 13 szazalékon áll. A készítők nem csak a címen, a történeten sem agyaltak túl sokat: a történet főszerepelője, Sarah (Jennifer Lawrence, Éhezők viadala) édesanyjával új városba költözik, ám hamarosan kiderül, hogy a szomszédjukban nem olyan régen véres mészárlást rendeztek, Sarah pedig hamarosan barátkozni kezd a mészárlás egyetlen túlélőjével.
Clint Eastwoodnak a jelek szerint nem tett jót, hogy néhány hete a republikánus konvención egy üres székkel beszélgetett, legalább is a Warner bros. ezzel magyarázza, hogy a Trouble with the Curve nem hozta az általuk várt bevételt az első hétvégén. A film mindenképpen kuriózumnak számít, hiszen a 82 éves Eastwood majdnem két évtizede, az 1993-ban forgatott Célkeresztben óta nem szerepelt olyan filmben, amit nem ő rendezett. Ennek ellenére a Trouble wit the Curve csak 12,7 millió dolláros nyitóhétvégét produkált, de a forgalmazó bízik benne, hogy Eastwood rajongói a következő hetekben visszapártolnak a színészhez.
A hét legnagyobb vesztese a Dredd 3D, ami a jelentős reklámkampány ellenére is csak 6,3 millió dolláros bevétellel indított az USA-ban. A hatalmas bukás azért is érthetetlen, mert Stallone 1995-ös, a kritikusok és a közönség körében is masszív utálatnak örvendő Dredd bírójával ellentétben az új feldolgozás eddig inkább pozitív kritikákat kapott, a Rotten Tomatoeson például 78 százalékon áll jelenleg.
Jól kezdett viszont Paul Thomas Anderson (Magnolia) The Master című, szcientológiaellenes filmje. A Joaquin Phoenix és és Philip Seymour Hoffman főszereplésével készült film öt millió dollárral nyitott, annak ellenére hogy csak 788 moziban vetítették az államokban (összehasonlításképpen a Dredd 3D 2500 moziban futott).
Bár a The Master múlt heti rekordját nem sikerült megközelítenie, de jól nyitott Emma Watson új filmje is: a The Perks of Being a Wallflowert négy moziban kezdték vetíteni és 244 ezer dollárt termelt a nyitóhétvégén.
A visszafogott számok azt jelentik, hogy az amerikai mozik a hétvégén összesen 25 százalékkal kevesebb bevételt termeltek, mint 2011 ugyanezen időszakában, ezzel együtt a mozis bevételek már zsinórban negyedik hétvégén maradtak el a tavaly ilyenkori adatoktól.