Új arculattal, átalakított szerkezetű tartalommal és kisebb méretben jelenik meg januártól a Metropol hírújság - jelentette be szerdán sajtótájékoztatón Hivatal Péter vezérigazgató, aki reméli, hogy magyar napilappiacon 28 százalékos részesedéssel bíró Metropol olvasottsága is 10-15 százalékkal emelkedni fog.
A méretváltással párhuzamosan egyébként akár nyolc vagy ennél is több oldallal nőhet a Metropol terjedelme.
Ezentúl sokkal markánsabban elkülönítik az egyes tartalomtípusokat, változatlanul fontosnak tartva, hogy "az embereket alapszinten tájékoztassuk a világról", hiszen olvasóik kétharmada más napilapot nem forgat; a mostaninál sokkal több saját anyagot terveznek adni - tette hozzá Hivatal Péter.
A cseh Metro már tavaly formátumot váltott, a magyarországi lap lesz a második a világon, amely ezt a lépést megteszi, abban viszont egyedülálló a váltás, hogy ezt az arculatváltással egy időben lépik meg.
Izbéki Gábor főszerkesztő szerint kinézetében bulvárosodik a lap, tartalmában viszont nem. Mint mondta, azzal, hogy a belső oldalakon is erős lesz a lap zöld színvilága, nemcsak megjelenése lesz letisztultabb, de jobban elkülöníthetővé válik a szerkesztett tartalom és a hirdetés.
Emellett a mostani, 6-7 rendszeresen jelentkező heti melléklethez még egy, divattal és életmóddal kapcsolatos témákat feldolgozó tematikus blokk társulhat.
A lap 19 országban, 55 kiadásban 100 városban jelenik meg, naponta több mint 17 millió olvasóhoz jut el.