40 milliárd tűnik el a magyar reklámpiacról

2009.09.23. 11:51
A Magyar Reklámszövetség elnöke szerint akár 20 százalékkal is kevesebbet költenek idén reklámokra a hirdetők, a visszaesés jobban érinti azokat a médiákat, amelyeknek a válság előtt is rosszabbul ment. A nyomtatott sajtó például nagy bajban van.

Akár 20 százalékkal is csökkenhet az idén a magyar reklámszakma forgalma az elmúlt évi 200 milliárd forinthoz képest, mondta a Magyar Reklámszövetség elnöke Egerben, a XVII. reklámkonferencián.

A megrendelések visszaesése leginkább azokat a reklámügynökségeket érinti, amelyek a válság által leginkább sújtott partnerekkel dolgoznak, például autógyártókkal, vagy pénzügyi szolgáltatókkal, jelentette ki Nagy Bálint. A média területén elsősorban a már korábban leszállóágba került, nyomtatott sajtónál csökkentek leginkább a bevételek, miközben az internet még növelni is tudta forgalmát, tette hozzá.

Nagy Bálint szerint a következő 3-5 évben új módszereket, új technikákat kell találnia a szakmának, de a következő időszakban már nem lehet olyan mértékű bevételekkel számolni, mint a megelőző esztendőkben.