Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMDöglődik a férfilappiac, megszűnik az FHM
A decemberi lesz az FHM magyar kiadásának utolsó száma, jelentette be a férfimagazint megjelentető kiadó. A fiatal férfiaknak szóló és leginkább női mellekről, sportkocsikról és veszélyes foglalkozásokról író lapot kiadó Hearst Sanoma Budapest Kiadói Kft. szerint a licencbeadó Bauer Mediával közösen döntöttek úgy, hogy hogy a lap "ebben a kiadói összetételben" többé nem jelenik meg. (A Heart Sanoma a Nők Lapját, a Story Magazint és a Cosmopolitant is kiadó Sanoma és a Hearst Magazines International közös tulajdona.)
A Sanoma szerint a férfimagazinok már évek óta csak küszködnek itthon és külföldön is, és a kiadó vizsgálatai szerint az elkövetkező években sem várható nagyobb olvasói érdeklődés és a hirdetői kedv élénkülése. Az FHM először 1985-ben jelent For Him Magazine néven, 1994-ben, rövidítették a nevét FHM-re. A férfiaknak szóló divat-, életmód és csöcsmagazin 2000-ben jelent meg a magyar piacon.
A Magyar Terjesztés Ellenőrzési Szövetség legfrissebb, 2009 harmadik negyedévére vonatkozó adatai szerint átlagosan 21 ezer darabot adtak el az FHM-ből, ezt a példányszámot viszonylag stabilan tartani is tudta a lap, hiszen az idei év első félévében is 21 ezer darabot vettek belőle, míg a tavalyi év utolsó hat hónapjában 23 ezer példány kelt el.
Az FHM a konkurenciához képest sem volt nagyon lemaradva, hiszen a CKM-ből is körülbelül 21 ezer darab fogyott lapszámonként az elmúlt hónapokban, míg a piacvezető Playboyt a legfrissebb adatok szerint 25 ezer példányban adják el hónapról hónapra. Ráadásul a Playboy tavaly még 31 ezer eladott példánnyal büszkélkedhetett, a CKM-ből pedig 27 ezret értékesítettek.