Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
A legendás francia magazint is megjelentető Lagardere Active Media decemberben jelentette be, hogy megválik teljes nemzetközi lapportfoliójától, és előrehaladott tárgyalásokat folytat az amerikai Hearst Magazines Internationallel.
Őszre dönthetnek a versenyhivatalok
A Lagardere azzal indokolta az eladást, hogy a jövőben a profilját a sportmarketing felé szeretné irányítani. Az üzletet hétfőn megkötötték és információk szerint 651 millió eurónyi készpénzért gazdát cseréltek a lapok. A megállapodásra még rá kell bólintania a gazdasági versenyhivataloknak is, s ez a folyamat őszre fejeződhet be.
Az amerikai Hearst tulajdonában van többek között a Cosmopolitan és a Marie Claire magazin is, és amennyiben lezárul a felvásárlási ügylet, több mint 100 lapot mondhat majd magáénak 15 országban, a példányszámot tekintve pedig a második legnagyobb amerikai kiadóvállalattá válhat.
Az Elle megúszta a válságot
A Magyar Terjesztés-Ellenőrzési Szövetség adatai szerint az Elle-nek sikerült megőriznie pozícióit a válság idején is a magazinpiacon. Bár 2006 óta folyamatosan romlottak példányszám-mutatói, és az elmúlt négy évben 31,2 ezerről 25,2 ezerre csökkent vásárlói száma (2010. 3. negyedéves adat), a magazinnak a 2009-es mélypont (22,4 ezer értékesített példány) után sikerült kijönnie a gödörből.
A magyar kiadó veszteséges volt
A 9 éve indult magyar Elle sorsa azonban nemcsak a Lagerdere döntésén múlt, hanem azon is, hogy a magazint kiadó Adoc–Semic Kiadói és Nyomdai Kft. végelszámolással megszűnik, mivel 2009 óta 100 millió forint feletti APEH-hátralékkal működik. A gazdasag.hu értesülései szerint a cég kötelezettségállománya meghaladta az egymilliárd forintot a vizsgált két évben.
Az Elle lapcsaládon kívül a kiadó jelentette meg a Dörmögő Dömötör, a Garfield, a Zseb-Garfield, az Óvodai Nevelés, a Tanító, a Star Wars és a Pókember lapokat is. Egyelőre nem tudni, hogy ezeknek a lapoknak mi lesz a sorsa.
A Sanoma nem tud nyilatkozni
Mivel a Cosmopolitant a Hearst Sanoma Budapest Kiadói Kft. vegyesvállalat adja ki Magyarországon, feltehetően az Elle lapcsalád (Elle Dekor, Elle Man, Elle Extra) is a Sanomához kerül. A napok óta keringő iparági információkat azonban a Sanoma Budapest Kft. az Index kérdésére eddig nem erősítette meg, a kiadó sajtóosztálya mindössze csak annyit válaszolt, hogy "nem tudunk nyilatkozni a kérdésben".
Ugyanakkor a hír valódiságát erősítheti az a tény is, hogy a nemzetközi Sanoma Media adja ki az Elle-t Bulgáriában, Horvátországban, Szerbiában és Szlovéniában is, továbbá a Hearst csoport tulajdonában lévő Marie Claire magyar változatát is a Sanoma Budapest jelenteti meg.
Az előfizetők már tudják, hogy a Sanoma vette meg
Ismereteink szerint az Elle-t eddig kiadó Adoc-Semic Kft. hétfőn minden előfizetőjének elküldött levelében megerősítette, hogy a magazint a Sanoma adja ki a jövőben. A Tóthné Anna előfizetési vezető által szignált levél szerint nem tudni, hogy mikor jelenik meg a februári szám, mivel a "januári számmal az Adoc-Semic Kft, befejezte az Elle és Elle lapok kiadását. Sajnos a franciák eladták a közép-európai lapcsaládot az amerikaiaknak = Sanomának. Így most 9 év után nem adhatjuk ki a magazinokat, így a februári számot sem. Most állunk és várunk. Sajnos már eladtak, de még nem vettek meg".
Az előfizetőknek küldött levélből kiderül az is, hogy az előfizetési díjakból megmaradt összegek az Adoc-Semicnél maradnak addig, amíg hivatalosan fel nem kérik őket, hogy azt a kiadás folytatása céljából adják át.
Elle, a divatlapok anyja
Az Elle magazin első száma 1945. november 21-én jelent meg Franciaországban. Hélène Gordon-Lazareff egy hónap alatt állította össze az első számot, a vállalkozásnak pedig férje adott két szűk irodahelyiséget a France-Soir székhelyén, a Rue Réaumur utcában. A magazin neve franciául Őt jelent, de neve valójában Hélène nevének francia kiejtéséből (Elle-n) jött. Az Elle divatlapként indult, végigkísérte a nőmozgalmakat, és kimondta, egy nőnek fontos, hogy el tudja tartani saját magát, hogy független legyen. A ’80-as években kezdődött meg az Elle nemzetközi terjeszkedése, először az Egyesült Államokban (1985), melyet azóta több, mint 40 kiadás követett több mint 60 országban. Magyarországon 2001 szeptemberében jelent meg az első lapszám. Ma az Elle a világ elsőszámú divatmagazinja, 42 kiadással, 21,5 millió olvasóval, 6 millió eladott példánnyal világszerte.
(Forrás: wikipedia.hu)