Az online média is pénzt akar a királyi esküvőből

2011.04.29. 11:53 Módosítva: 2011.04.29. 11:59
Az online cégek Kate és Vilmos esküvőjének közvetítésével és az esemény feldolgozásával nőhetnek fel a nagy médiacégekhez. Mindenki mobilprogramokat fejlesztett, a Youtube-on pedig többen nézik majd a boldogító igent, mint a BBC-n.

A világ tévétársaságai a Buckingham-palota előtt toporognak, 35 millió forintnak megfelelő fontot fizetnek egyetlen, az eseményekre rálátást biztosító helyért az ügynökségek fotósai, de az eseményre az internetes cégek és a közösségi média is készült: Charles és Diana esküvőjét még leginkább csak rádión hallgathatták a brit nemzetközösségen kívüli területeken, most viszont az egész internet Vilmosról és Kate-ről szól. A nagy internetes cégek az esküvő alatt akarják bebizonyítani, hogy valódi médiacégek lettek.

A Google az egyiptomi események alatt, az Al-Dzsazíra adásának online továbbításával tesztelte élesben, most viszont a Google a királyi család hivatalos Youtube-csatornáján elérhetővé teszi az esküvő élő streamjét is. A cég 400 millió felhasználót vár, ha igazuk lesz, akkor tulajdonképpen a Youtube nyeri majd meg a királyi esküvő nézettségi versenyét, megelőzve ezzel még az angol közszolgálati adót, a BBC-t is.

Készülődés

A konkurens Yahoo szintén élőben adja az eseményeket, ráadásul ők külön site-ot is építettek már idejekorán az esemény köré. De az élő adást online el lehet majd érni a CNN, a BBC és az ITV honlapján is, de ennek ellenére a szakértők azt várják, hogy még a sokat próbált, sok breakinget megélt oldalak közvetítései is elérhetetlenek lehetnek majd a terheléstől egy időre.

Az online érdeklődést jól mutatja, hogy a Trendrr vizsgálatai szerint az esküvő előtti napokban átlagosan napi 7 millió blogposzt született az esküvőről, és tegnap este már összesen már 103 millió ilyen posztot lehetet elérni a neten. A Youtube is esküvői lázban ég, naponta 460 ezer olyan videó kerül fel a site-ra, amit a brit királyi esküvővel kapcsolatos tagekkel látnak el. Ez a szám április elején még csak 37 ezer volt.

A Twitteren is egyre több szó esik az esküvőről, felmérések szerint az utolsó héten már óránként 5000 twitt szólt átlagosan Kate-ről és Vilmosról. A releváns twittek száma pedig at esküvő alatt ennek akár tízszeresét is elérheti, annak ellenére, hogy az esküvő helyszínén elektronikus zavaróberendezésekkel blokkolják a mobiltelefonok internetelérését, így a nagykövetfeleségek vagy afrikai királyok gyermekei nem twittelhetnek majd ki exkluzív pillanatokat a ceremónia alatt.

Az eddigi Twitter-bejegyzések 46 százaléka egyébként pozitívan nyilatkozik az esküvőről a felmérés szerint, és csak 12 százaléka negavítv.

Az esküvőnek hivatalos Iphone-appja is van, az esküvő környékén 3D-s térképével,  és az eddigi királyi esküvők archívumával, de különböző, az esküvővel foglalkozó mobilos programok elérhetőek Androidra és Blackberryre is. Sőt a nagy médiacégek is külön appokat fejlesztettek az eseményre, így Nagy-Brittaniában a Mirror és a The Times is saját programján keresztül kínál esküvői tartalmakat a mobiltelefon-használóknak.

A MyvoucherCodes felmérése szerint Nagy-Brittaniában az aktív mobilapp-használók átlagosan kettő, a királyi esküvővel foglalkozó programot töltöttek le, persze a nagy többség az ingyenesek közül válogatott. A letöltött programokat 39 százaléka Iphone-on fut, 32 százaléka androidos készülékeken, míg 21 százaléka Blackberryn fut, ez az arány jól mutatja a mobiltelefon preferencia és a royalista romantika közti összefüggéseket is.