Orbán
13 °C
23 °C

„Orbán nem geci”, mondta a Célpont stábja, és felmondott

2015.02.25. 09:31

A Hír tévé Célpont című hírháttérműsorának stábja úgy döntött, Orbán Viktor nem geci, és a Simicska–Orbán-médiaháborúban az utóbbi oldalára áll.

Egy szánkóval a kezükben, testületileg mondtak fel egy videóban, amit szerdán reggel tettek közzé a YouTube-on és a műsor Facebook-oldalán.  

A Célpont tíz éven át volt a Hír tévé hírháttérműsora (magukat oknyomozó műsorként definiálják a Facebookon), és amíg ki nem tört a geci-gate, addig az Orbán-kormány egyik legnagyobb támogatója és a kormány politikai és gazdasági döntéseinek hátterét meglehetősen egyoldalúan magyarázó szócsöve volt. Állást foglaltak az emlékezetes német rajzfilmes ügyben, amikor a német köztévé egy animációs filmben magyarázta el, mi a probléma Orbán Magyarországával, már ami az emberi jogokat és a sajtószabadságot illeti. 

Várady Zsoltot egy 12 évvel ezelőtti füvezése miatt igyekeztek besározni, egy Nagy Emília nevű tanárnőt pedig a munkahelyén zaklattak egy csalási ügy miatt – később kiderült, hogy egy névegyezés miatt, a tanárnőnek semmiféle csalási ügye nem volt. Amikor a kormány egy újságíróknak kötelező drogteszt agyrémével riogatott, ők voltak az elsők, akik afféle önkéntes rendőrként a szerkesztőségeknek körlevelet küldtek, amiben többek között azt akarták tudni, hány újságíró vállalja a drogtesztet önkéntes alapon. 

Amikor Simicska Lajos legecizte Orbán Viktort, és nyílt médiaháborúba kezdett egykori harcostársa ellen, a Hír tévénél egy műsorvezető szinte azonnal jelezte, hogy feláll , és nem folytatja tovább, és tulajdonképpen csak idő kérdése volt, hogy az orbánista propagandát fújó Célpontnál mikor telik be a pohár. A folytatásról nem tudni, de nagyon meglepő lenne, ha nem a műsorok és rutinos műsorvezetők után két kézzel kapkodó MTVA március 15-én induló hírtévéjénél kötnének ki.