Jácint
16 °C
33 °C

A Kúria szerint is hírhamisító a köztévés Papp Dániel

2015.12.02. 12:24 Módosítva: 2015-12-02 12:48:51

Papp Dánielről még tavaly októberben írtuk meg, hogy furcsa szerkesztési elvei ellenére ő lehet az MTVA új tartalomszolgáltatási igazgatója, tehát a teljes hírosztályt rábízza az MTVA. Papp Dánielt ebben a cikkben egyszerűen hírhamisítónak tituláltuk, mert visszanézve a munkásságát, ezt megalapozottnak találtuk. A korábban jobbikos tisztségviselőként is tevékenykedő Papp Dániel már főszerkesztőként dolgozott a hír- és hírháttérműsoroknál a köztévénél, amikor Lomnici Zoltánt, a Legfelső Bíróság korábbi elnökét egész egyszerűen kiretusálták, vagyis kitakarták az arcát a Híradóból.

Papp Dániel készítette a Hírcentrumnak azt a tudósítást, amely szerint Daniel Cohn-Bendit nem válaszolt a kérdésre, hogy demokratikus értéknek tartja-e kiskorúak szexuális tárgyú megközelítését. A riport képi anyaga azt sugallta, hogy a kínos kérdés feltevése után a francia európai parlamenti képviselő távozott a sajtótájékoztatóról. Az Index birtokába került vágatlan felvételből azonban kiderült, mindkét állítás hamis volt. A sajtótájékoztatóról készült teljes videóból kiderül, hogy a kérdés elhangzásától számítva fél óra múlva állt fel a politikus (49. perc), mivel indult a repülőtérre, hogy elérje a gépét.

Papp Dániel helyreigazítást kért, aminek nem tettünk eleget, mivel nem tartottuk megalapozottnak, Papp Dániel ezért sajtó-helyreigazítási pert indított az Index ellen. Jogerős ítélet született a Fővárosi Bíróságon, ahol elutasították Papp Dániel keresetét. 

A bírói indoklás szerint:

  • A köztévé Cohn-Bendit-riportja manipulatív elemeket tartalmazott, amely kapcsán lehetett az a kritikai véleménye az újságírónak, hogy a hír, illetve riport hamisítás.
  • A közszereplő riporternek, aki ilyen riportot készít, az ilyen véleményt el kell viselnie, a helyreigazításnak nem volt alapja.

Papp Dániel és ügyvédje ekkor a Kúriához fordult, itt született ma jogerős ítélet:

a Kúria szerint a hírhamisító szó nem tényállítás, hanem erőteljes vélemény.

Dr. Baka András bíró szerint a cikk nem csak Papp Dániel személyére, hanem az MTVA teljes hírszerkesztői mechanizmusára utal. Papp Dánielnek pedig mint közszereplőnek tűrnie kell az ilyen megállapításokat.