További Média cikkek
-
Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Menő kultúra, menő műsorvezetők
Az új adó neve még nem, szlogenje azonban már publikus. Az Est FM utód az "overground undergroundja" kíván lenni: az értékes, progresszív kultúrát közérthetően tolmácsolnák a szélesebb közönség felé. "Nem elefántcsonttoronyból akarunk lebeszélni a hallgatókhoz, mint eddig" - mondta az Edison reklámügynökségben is érdekeltségekkel rendelkező főszerkesztő. "Ha nem is feltétlenül az általunk elfogadott érvelési rendszerrel, de meg tudunk győzni valakit, hogy próbálja ki egyik este a Dokk diszkója helyett valamelyik színházat, legyen az a rock-színház, már elértük a célunkat."
Alpári szerint rádiójuk kulturális missziót teljesít majd. A hangvétel változását a Sziget-fesztivál alakulásához hasonlította, ahol a kezdeti, radikális felfogás után nyitottak a tömegek felé. Az új főszerkesztő azonban úgy vélte, mindez nem jelenti a kezdeti célkitűzések feladását. "Menővé kell tennünk azokat a dolgokat, amit értékesnek tartunk" - fogalmazta meg az új irányvonalat.
Arccal a Fábry-kompatibilitás felé
A menőség felé vivő út egyik eleme egyúttal paradigmaváltást jelenthet rádiózás műfajában. A tervek szerint műsorvezetőik kilépnének a rádiós szakmával szükségszerűen együtt járó arctalanságból, és a mai kor igényei szerint, sztárokká válnának.
"Olyan jó megjelenéssel, stílussal rendelkező emberekkel akarunk dolgozni, akik adott esetben meg tudnak jelenni a Fábry-show-ban, vagy olyan dj-vel, aki például a Cosmopolitanben megmutathatja a tetkóit, hogy az emberek lássák, ők nem csak jó rádiósok, de menők is". Alpári szerint így aztán menő dolog lesz fajsúlyosabb kultúrával foglalkozni, " a vastagtalpú cipős srác akár dzsesszkoncertre is elmegy a csajával, mert olyanok ajánlották neki, akikre felnéz."
Az Index kérdésére, miszerint formás idomokkal rendelkező rádiósoknak - erotikus magazinok révén - nem csak az arcát ismerhetik majd meg a kedves hallgatók, Alpári elismeréssel nyilatkozott információs forrásainkról, majd elmondta, hogy szerinte "nem csak a csúnya emberek lehetnek okosak". Az 50 százalék feletti szövegarányt ugyanakkor fenn kell tartaniuk, de Alpári szerint "az embereknek nem a beszélgetős műsorokból, hanem a süket dumából van elegük."
A kis-nagy előd
Alpári ugyanakkor elmondta, hogy a rádió szakítani kíván az Est FM-et meghatározó Tilos rádiós reflexekkel. A rádió alapításának ötletét még a szigorúan underground, de lelkes és stabil közönséggel rendelkező Tilos rádió adta. A non-profit adónál tevékenykedő munkatársak úgy gondolták, a stílus sikerrel ültethető át kereskedelmi közegbe is.
A formabontó kereskedelmi rádióként indított adó azonban nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Habár az Est FM új hangot hozott a kereskedelmi rádiózásba, addig csak underground körökben ismert zenei és egyéb kulturális stílusokat tett széles körben ismertté, dj-k és zenekarok futottak be a rádió révén, és kialakult egy állandó közönség is, a hallgatottság később erősen csökkent.
A krízis márciusban érte el mélypontját, amikor felmondtak a rádió 19, jobb munkakörülményeket és magasabb fizetést követelő munkatársának.
A sztori folytatása december közepe után várható, amikor a vezetőség egy bulin bejelenti az új nevet és az új irányvonalat.