Mária
-7 °C
3 °C

Pálffynak fizetnie kell

2005.10.31. 14:26
A bíróság jogerős döntése nyomán Pálffy Istvánnak kamatokkal együtt mintegy 20 millió forintot kell fizetnie a TV2-nek, mert három éve átigazolt az MTV-hez, adta hírül a pénteklen történteket a Magyar Nemzet. Pálffy egyelőre nem nyilatkozik, Rudi Zoltán tévéelnök pedig azt mondta a Magyar Nemzetnek, hogy az M TV egyetlen fillért sem hajlandó átvállalni a híradós adósságából.

Pálffy István azért távozott 2002-ben a TV2-től, mert úgy ítélte meg, hogy a csatorna súlyos szerződésszegést követett el, amikor Bárdos Andrást szerződtette a Jó estét Magyarország című műsor vezetésére, ezért fölmondott és az MTV-hez igazolt. A TV2 viszont beperelte Pálffyt, amiért egy másik csatornánál kezdett hírműsort vezetni,

A TV2 többek között azért perelte Pálffy Istvánt, mert a csatorna kifogásolta, hogy a tévés annak ellenére kezdett hírműsort vezetni egy másik televíziónál, hogy a kettejük szerződése ezt tiltotta. A TV2 tízmillió forint kötbért és kártérítést akart bevasalni a tévésen. A Fővárosi Bíróság döntésében a kötbért nem tartotta jogosnak, de a kártérítési igényt igen, ezért kötelezte a műsorvezetőt a 14 millió forint plusz kamatainak megfizetésére, így a végösszeg a húszmillió forintot is elérheti.

Rudi Zoltán, a köztévé elnöke a Magyar Nemzetnek azt mondta, kizárt, hogy az MTV egyetlen fillért is átvállaljon Pálffy adósságából. Emlékeztetett rá: elődje olyan szerződést kötött a műsorvezetővel, amely alapján havonta 2,4 millió forintot vihetett haza. Azóta kevesebb, mint a felére csökkentették a javadalmazását, de az is tisztességes jövedelem, jegyezte meg Rudi.

Pálffy István addig nem kíván nyilatkozni, amíg az írásos ítéletet kézhez nem kapta.