Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMTovábbi Média cikkek
- Puzsér Róbert és a Fókuszcsoport is nekiment Dancsó Péternek
- Ahol egy démon simán elmegy gyorsétterembe dolgozni
- Az Apatigris inkább házimacska, de kandúrkodni vágyik
- Meghalt Joe Ruby, a Scooby-Doo rajzfilmsorozat egyik alkotója
- Van olyan fajtája a szexuális erőszaknak, amiről én is most hallottam először
Minimális erőfeszítéssel (házhoz hozzák) beszereztük a három nagy ingyenes programmagazin legfrissebb számát, és egymás mellé helyeztük őket, hogy ezzel is, mintegy programkalauz-kalauzként, segítsünk a szórakozni vágyó, reklámozók szempontjából fontos korosztálynak eldönteni, melyiket gyűrje a zsebébe, ha véletlenül olyan helyen jár, ahol mind a három ki van téve (persze nem nagyon fog ilyen helyet találni, de a gondolat azért szárnyalhat). Rangsort nem hirdetünk, ugyanis nehéz lenne igazságos szempontrendszert találni, a lapok eltérő tartalmáért a némileg különböző célcsoport, és egyéb piaci szempontok is felelősek, ezekről bővebben egy korábbi cikkünkben írtunk. A cikk végén azért egyéni szimpátiájáról biztosíthatja kedvencét.
Nagy öreg és a konkurensek
Az ingyenes programmagazinok nagy öregje a Pesti Est, ami már tizennegyedik évfolyamát tapossa, ifjabb konkurensei a Flyerz és az Exit, mindkettő tavaly indult, utóbbit Magyarország egyik vezető médiavállalata, a Sanoma adja ki. A Pesti Est, címlapja szerint "hetente 130 000 példányban megjelenő ingyenes kulturális programmagazin", a Flyerz, ami címlapja szerint "ingyenes trend- és programmagazin", juszt is 140 000 példányban jelenik meg, az Exit viszont címlapján (sőt az impresszumban is) szemérmesen titkolja a példányszámot. Kiadója, a Sanoma honlapjáról azonban kideríthető, hogy 120 000-ret nyomnak ki belőle hetente, szóval jelentős eltérések nincsenek példányszám tekintetében a három lap között. A Pesti Est és a Flyerz csütörtökön jelenik meg, az Exit szerdán.
Mindhárom lap az adekvát moziműsorral indít, ami érthető, annak idején, a Pesti Est összehajtott A4-es-korszakában is a négy oldalból három a moziműsor volt. A filmbemutatókról szóló írások a ajánló-kritika tengely mentén remekül elhelyezhetők, legajánlósabbra a Flyerz, legkritikaszerűbbre az Exit írásai sikerültek, a Pesti Est meg valahol a kettő között foglal helyet. Rövid, betűrendbe szedett filmismertetőkkel azonban csak a Pesti Est szolgál, a Flyerzt vagy az Exitet hiába lapozgatjuk, ha kíváncsaik vagyunk, miről szól például A legtöbb ember Kínában él című norvég filmszatíra. Betűrendes filmmutató viszont már van az Exitben, de a Flyerz ilyesmivel sem szolgál. Hasznos a Pesti Est időrendes mutatója, illetve hogy külön kigyűjtik az idegen nyelven játszott filmeket. Ilyen a másik két magazinban nincsen, bár Flyerzben a multiplexek fizetett műsortáblázataiból kibogarászhatók kezdési idő szerint is a filmek, persze csak azok, amiket ezek a mozik játszanak.
Norbi, késő ösztöndíjak, jógatanfolyam
Flyerz, 2005.03.24.
Exit, 2005.03.23.
Pesti Est, 2005.03.24.
Összefoglalva: a Pesti Estben szerepel a legtöbb program, de - talán ezt kompenzálandó - az Exit erősebbnek tűnik ajánlókban, kritikákban. A Flyerz programkínálata meglehetősen foghíjas, viszont a piaci stratégiája is némileg eltér a másik kettőétől, inkább akar trend- ésvagy életmódmagazin lenni, mint programmagazin.