Szerelemmel a mutánsok ellen

2003.05.16. 13:01
Amerikában már második hete mutánsok uralják a filmszínházakat, nálunk viszont a szerelem, a romantika és az olcsó poénok győzedelmeskedtek.
Míg a tengerentúlon már tizennégy napja rendületlenül tartja első helyét az X-Men második része, addig Magyarországon a mutánsok csak egy hétig húzták, ráadásul egy habkönnyű és kicsit bugyuta komédia taszította őket a második helyre. A május 8. és 14. közötti mozihéten ugyanis 21.566 nézőjével a Hogyan veszítsünk el egy pasit 10 nap alatt című romantikus vígjáték végzett az első helyen, az X-Men valamivel több mint 15.000 eladott jegyével pedig csak a második lett.

Se európaiak, se magyarok

Ő vagy a mutánsok?
A Majdnem híresből ismert Kate Hudson és a karrierjét a Texasi láncfűrészes gyilkos folytatásával megalapozó Matthew McConaughey fémjelezte vígjáték ezzel 17 millió 610 ezer forintot profitált a magyar piacon, míg az X-Men kéthetes működése során már több mint 36 millió bevételt termelt idehaza. A megjegyezhetetlenül hosszú nevű Hogyan veszítsünk el egy pasit 10 nap alatt? sikere egyáltalán nem meglepő, hiszen Amerikában hat héten át tartotta magát a tíz legjövedelmezőbb film között, több mint 104 millió dollár bevételt hozott, és a jelenlegi eredmények szerint minden idők 241. pénzügyileg legsikeresebb filmje.

A harmadik Scorsese szélesvásznú és roppant hosszú történelmi tablója, a New York bandái, amelyre majdnem tízezren voltak kíváncsiak Budapesten.

Ezen a héten egyetlen magyar film sem tudott felkapaszkodni a listára, sőt Európát is csak a hatodik helyen álló Femme Fatale képviseli, ráadásul a Brian de Palma rendezte film munkálataiban is csak Hollywood koprodukciós partnereiként vettek részt a franciák és a németek. Az erotikus thriller egyik érdekessége, hogy Antonio Banderas mellett az a Rebecca Romijn-Stamos tündököl, aki az X-Men második részében is feltűnik, csak ott vastag kék festék és pikkelyek takarják.

Eddie Murphy a mutánsok nyomában

Amerikában még mindig a mutánsok tartják megszállva a mozikat, annak ellenére, hogy az X-Menre már csak fele annyian voltak kíváncsiak, mint a bemutatót hetében. A képregényadaptáció alkotói ezúttal 40 millió dollárt csaltak ki az amerikai nézőktől, ezzel az összbevétel már meghaladta a 147 milliót is.

A második helyre Eddie Murphy szórakoztatóipari segédmunkás új filmje a Daddy Day Care futott be, ami a magyar fordításban egyébként a sokkal rövidebb, és kevésbé alliteráló Oviapu címet kapta. A munkanélküli családapák által alapított magánóvodában játszódó, fingós, büfögős, szennyes pelenkás poénokkal operáló vígjáték az első hétvégén 27 millió 623 ezer dollár bevételt ért el, és ha a kisgyermekes családok továbbra sem keresnek nagyobb szellemi kihívásokat, várhatóan a végső eredmény az 50 millió dollárt is meghaladja.