Barbara, Borbála
-5 °C
3 °C

Szerelemre hangolva

2003.05.23. 13:12
Popcorn, poénok és szívet melengető romantika, csupán ennyi kell a magyar mozinézőknek, legalább is ez derül ki a május 15-21. közötti mozihét jegyeladási adataiból. Az első helyen ugyanis még mindig a Hogyan veszítsünk el egy pasit tíz nap alatt? című vígjáték áll, amely a mindent elsöprő szerelemről, no meg a cosmopolitan-újságírás elaljasodásáról szól. A Kate Hudson bájos mosolyára alapozó szórakoztatóipari vállalkozás ezen a héten 15 389 nézőt vonzott, a magyarországi bemutató óta eltelt két hétben pedig már 30 millió 680 ezer forintos forgalmat ért el, ami a hazai romantikapiacon kiemelkedő eredménynek számít.

Romantika némi bélműködéssel

A második helyen is egy romantikus vígjáték, Rob Schneider Tökös csaj című filmje áll. A böfögős-fingós poénok koronázatlan királya ezúttal egy férfivé változó nőt alakít, természetesen a tőle megszokott harsány és alpári stílusban. Mindez valószínűleg nem zavarja a magyar nézőket, hiszen Budapesten egy hét alatt majdnem 14 ezren nézték meg a filmet, ezzel 12 millió forintot hagyva a mozipénztárakban.

Elviszel moziba?
A hét másik két bemutatója is romantikus darab: a Szakítópróba 4 928 nézőjével a nyolcadik helyen, míg a Lakótársat keresünk 6 546 eladott jegyével a hetedik helyen végzett. Ez utóbbi a lista egyetlen európai alkotása, sikerét minden bizonnyal Audrey Tautou, azaz Amelie szerepeltetésének köszönheti.

A romantikus vígjátékok inváziója ellenére is kitartanak még a mutánsok, akik ezúttal a harmadik helyen kapaszkodtak meg kereken 11 100 eladott mozijeggyel, de Johnny English, őfelsége leglükébb ügynöke is tartja még magát, ezúttal ugyan mindössze 6728 ember volt kíváncsi rá, de a bemutató óta eltelt hat hét óta a film bevételei már elérték a 111 millió forintot.

Neo a befektetőkért száll harcba

Amerikában persze minden a Mátrix második részéről szól, hiszen a Wachowski-fivérek új alkotása sorra döntögeti a jegyeladási rekordokat. A Mátrix- Újratöltve minden idők legjobb premier előtt eredményét érte el a maga 10 millió dollárjával, emellett 42 és fél millió dolláros forgalmával a pénzügyileg legeredményesebb első huszonnégy óra is ehhez a filmhez fűződik. A Mátrix iránti töretlen lelkesedést jelzi, hogy a kultusztrilógia második része birtokolja ezentúl a minden idők legnagyobb egynapos hétköznapi bevétele, és a minden idők legjobb négynapos eredménye kitűntető címeket is. Ráadásul a Mátrix második epizódja érte el a leggyorsabban a filmforgalmazás történetében a százmillió dolláros álomforgalmat, így nem meglepő az sem, hogy a bemutató óta a bevételek elérték a 135 milliót is.

A Mátrix mellett természetesen másra szinte nem is kíváncsiak az amerikaiak, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy a Neo virtuális kalandjait elmesélő film 91,773 milliós hétvégéi bevételével szemben a második helyezett Eddie Murphy vígjáték, a Daddy Day Care csak 18 millió 880 ezer dollár fialt.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Budapest Te Csodás!

Karácsonyi pompába öltözött utcák, színes adventi vásárok, gazdag kulturális élmények, ez mind Budapest.