Bréking 2! Feljelentették a blogunknak élőben tudósító kurátort
2008.01.26. 00:12 - Index:
Szóltak itt már fanfárok, hogy az MTV kuratórium elnöksége úgy döntött, nyilvános lesz, ami egyébként nyilvános kellene, hogy legyen, vagyis megismerhetjük az eddig titkolt közérdekű adatokat. Sőt, sőt még ezt is sikerült meghaladnunk, amikor a technika csodálatos vívmányait használva megtörtént az, ami még sohasem: élőben, egyenesben tudósított Szabó László kurátor a testület múlt heti üléséről. (Ennek felvezetése és a kommentekbe rejtett tudósítás itt.)
Mielőtt széket is kérnék a kuratórium asztalához, és megkérnék az elnököt, hogy csavarja már le az egyik ásványvízes palack kupakját, és töltsön, mert mi pogácsázunk, meg kell emésztenünk a most érkező hírt.
A médiatörténeti mérföldkövet jelentő múlt szerdai postba beküldött egy kommentet Szabó László kurátor. Ezt írja:
Bajban vagyok. Feljelentettek a kommentelésért. Két tagtársam ráadásul. Vér a véremből. Mi jön majd még? Andrássy út 60.? Recsk? Merjek még az internet bűnös, imperialista világában kalandozni?
És mellékelte a két kurátortársa levelét is, amelyet Jaczkovics László Gábornak, a kuratórium törvényessége feletti őrködő ellenőrző testület elnökének írtak:
Tisztelt Elnök Úr!
Felkérjük az Ellenőrző Testületet, hogy sürgősséggel vizsgálja meg a Kuratórium Elnöksége 2008. január 16-i ülésén történt, Szabó László kurátor által az Index hírportál blogjára küldött folyamatos „élő közvetítést”.
Megítélésünk szerint a fentiek súlyos aggályokat vetnek fel, amelyek veszélyeztethetik a folyamatban lévő elnöki pályázat tisztaságát, törvényességét és a Kuratórium Elnökségének működését.
Tisztelt Elnök Úr, a fentiek miatt mielőbbi gyors döntésüket várjuk.
Budapest, 2008. január 23.
Dr............ Dr..........
elnökségi tag elnökségi tag

Kommentek
2008.01.26 07:11:14Sajtosroló
Szerintem is le kéne lőni az ilyet...
Még a végén a Tisztelt állampolgárok széleskörű ismeretek birtokában objektív véleményt merészelnének kialakítani...
Akkor mit is jelent a közszolgálati? Annyit, hogy mi fizetjük. Mert, hogy nem értünk van, az is biztos.
2008.01.26 07:35:08Galamb
egymást feljelentgetni ősi magyar szokás
2008.01.26 08:18:38Waczak Szálló
Tyűamindenit! Ez már a 30-as évek SzKP-ja... joszif Czeglédi, Szabó-Buharin, Jaczkovics-Jagoda... Történelem íródik vaksi szemeink előtt.
2008.01.26 09:01:45Waczak Szálló
Tyűamindenit! Ez már a 30-as évek SzKP-ja... joszif Czeglédi, Szabó-Buharin, Jaczkovics-Jagoda... Történelem íródik vaksi szemeink előtt.
2008.01.26 09:30:19nonok
Lesz is Recsk és a "nép érdekében" újra üzemelő Andrássy út 60. Csak még egy kicsit kell tovább tűrni birkaként, hogy szinte már minden közpénzÜNKből éldegélő kedvére titkosítgassa a közügyeket! Márpedig minden közügy, ami közpénzzel kapcsolatos, néhány egészen kivételes J. Bond-esetet leszámítva, amit pedig messze túllép a jelenleg eltűrt gakorlat.
A birka nép mellett még ennél is fontosabb recski hozzávaló a birka sajtó. Mert ezzel a hírrel mától az egész hazai, felelősség-tudatos médiumnak foglalkozni kellene. És nem csupán addig, amíg magas "nézettséget" hoz, hanem az ügy megoldásáig!
2008.01.26 10:13:24prometheus_X
MTVKA Alapító Okirat
" 3. A közalapítvány célja
A rádiózásról és televíziózásról szóló 1996. évi I. törvényben foglaltak szerint a szabad és független rádiózás és
televíziózás, a véleménynyilvánítás szabadsága, a tájékoztatás függetlensége, kiegyensúlyozottsága és
tárgyilagossága, a tájékozódás szabadsága, valamint az egyetemes és nemzeti kultúra támogatása, a vélemények és a
kultúra sokszínűségének érvényre juttatása érdekében az Alkotmány 61. §-ával összhangban a Magyar Televízió,
mint közszolgálati rádió függetlenségének s ezzel egyidejűleg társadalmi felügyeletének biztosítása."
A fentebb meg nem nevezett két úrnakszándékában áll megszegni a szervezet fő célját? Ejnye-ejnye...
2008.01.26 11:14:34Flea
Tévedés: Társadalmi felügyelet=megfelelően kiválasztott "civil" szervezetek által delegált vezetők számára pótlólagos jövdelem biztosítása.
Nézzük meg az NCA-t. Ha-ha
2008.01.26 11:25:04nonok
Javítás:
gakorlat = gyakorlat
egész hazai = összes hazai
2008.01.26 11:52:39karatekutya
Nem kell még Recsket vízionálni, reméljük a "Tisztelt Elnök úr" az irományt a lakása legkisebb helységében ülve, előbb maga előtt elolvassa, aztán maga mögé teszi...
2008.01.26 12:19:14spagetti
Kurva annyát mindenkinek, aki az adómból élősdködik!
2008.01.26 12:19:59is
ők az elnükség tagjai:
dr. Czeglédi László elnök
Balogh László elnökhelyettes
Csernus János elnökségi tag
dr. Farkasné dr. Gábor Alice elnökségi tag
dr. Fehér Zsuzsa elnökségi tag
Kozák Márton elnökségi tag
Rajk László elnökségi tag
Szabó László elnökségi tag
dr. Szabó Tibor elnökségi tag
dr. Ugron Gáspár elnökségi tag
fele Dr. de miért nem lehet kiírni a nevüket? letagadnák? nem vállalnák? szégyellik, hogy aláírták?
2008.01.26 13:29:10nonok
Nem szégyellik, büszkék rá. Csak éppen 90 évre titkosították a saját nevüket is.
"Fontos közérdek" okán. S hogy mi az?! "Természetesen" ők döntik el, hiszen demokrácia (=néphatalom) van - vagy mi a szösz.
2008.01.26 14:30:24ReWriter
Tisztelt Szabó László!
Egy kommentben megtippelhetné :) a két "úr" nevét, ha már ki lettek takarva. Csak "a tájékozódás szabadsága" miatt.
2008.01.26 14:58:58pblue
igen, neveket!
2008.01.26 15:30:06pc4
kicsit nyomozgattam. Öt dr. van az elnökségben, így elvben öt gyanusítottunk van. De. Dr. Czeglédi az elnök, ő így írta volna alá nem pedig elnökségi tagként. Dr. Szabó (Tibor) és Dr. Ugron lehetnének, de ők fideszes kurátorok, mint Szabó (László), csak nem nyomják fel a haverjukat. Marad Dr. Fehér és Dr. Farkasné dr. Gábor Alice. Igaz, utóbbi elől-hátul doktor, a kipontozott aláírásokon meg nem így van. Mégis ez tűnik a legvalószínűbbnek.
2008.01.26 15:32:30Waczak Szálló
Nem értem, mi a problémátok?
Megint ez a bombasztika: "feljelentették" a kurátort... nem tudtok a bulvársimliktől megszabadulni...
A Kuratóriumnak van egy ellenőrző testülete, amelynek feladata az elnökség törvényes működésének felügyelete. Ez kapott egy beadványt, aminek azért van füle-farka, nem légbőlkapott, reális kérdést vet fel, reális választ lehet rá adni, ilyet vagy olyat. Például el lehet zavarni a két panasztevőt a picsába,de fel lehet kérni a heroikus SzabóL-t is, hogy fejezze be a gyerekeskedést.
Mindez nyilván egy rendes, szabályozott eljárás keretében fog történni.
Nem ez a demokrácia? Valaki tesz valamit, a másiknak az nem tetszik, elmegy egy szintén demokratikus testülethez, amely határoz.
Szörnyű, mi?
2008.01.26 15:35:00Waczak Szálló
pc4
Na, lehet boszorkányt üldözni, nyomozgatni. Ez már szaftos, mi?
2008.01.26 15:44:08pc4
nem üldözök senkit, csak megpróbáltam kilogikázni a dolgot. azt se tudom kik ezek a mókusok, tőlem azt írogatnak amit akarnak. csak végigolvastam a levelet, meg a kommenteket és érdekes feladatnak találtam, hogy vajon pusztán internetes adatok alapján megoldható-e a feladvány. bocs.
2008.01.26 17:11:28MANO55
Az "élőkőzvetítés", valóban lehet aggályos, ha elfogult. És itt most ennek nagy az esélye. Persze jó volna mindenütt valamilyen objektív tájékoztatást adó szereplő, pl kikapcsolhatatlan webkamera stb.
2008.01.26 17:28:14is
Waczak Szálló
a józan ész szerint semmi, de semmi gond nem lehet azzal, hogy valaki egy közpénzből fenntartott testület NEM államtitkot képező, NEM zárt üléséről tudósít. pl. a parlamentből is tudósítanak, élő egyenesben. ehhez képest ez egyes résztvevőknek szúrja a szemét.
ezeknek a résztvevőknek elvileg ismerniük kell a rájuk vonatkozó jogot, tehát valamifajta alappal kellene a bejelentésüket tenni. ehhez képest a bejelentésben "súlyos aggály", "az Elnökség működésének veszélyeztetése" és hasonló kitételek vannak, amik jogilag teljesen értelmezhetetlenek. gyanítom, hogy a Dr. nem orvosi, hanem jogi jellegű, így ez a bejelentés még inkább izé.
kiderült, hogy politikusaink szeretnek a sötétben ügyletelni: Orbán megszüntette a kormányülések jegyzőkönyvezését, az őszödi beszéd csak kicsempészés miatt került nyilvánosságra stb. a nyilvánosság az egyetlen igazi kontroll, és ezt kell mindenkinek erősíteni. ez a bejelentés egyértelműen a nyilvánosságot kívánja korlátozni (miközben az Andrássy 60-nal jönni természetesen nyilvánvaló hangulatkeltés).
a nyilvánosság kizárását pedig ott kell ütni-vágni, ahol éred. derüljön ki minden, bukjon meg mindenki, oldaltól függetlenül. ne érje meg senkinek a sötétben üzletelni.
2008.01.26 19:33:56Kozák Márton
Ha valaki figyelmét elkerülte volna, a kommunisták üldözte Szabó László ezt írta menekülés közben, január 22-én a reggeli órákban: (a teljes szöveget l. index.hu/kultur/tvostrom/2008/01/16/breking_a_tevekuratorium_nem_titkolozik_tovabb#comments)
„Máig érzik az emberek a bőrükön, hogy mit jelent a jegyzőkönyvek hiánya, melyet a kormány jogállásából – miszerint a döntéseiért egyetemlegesen a kormányfő felelős és döntéseit jogi formában, azaz kormányrendeletekben és -határozatokban teszi világossá és nyilvánossá – fakadó jogi helyzet pontos betartása sem menthet.”
Ha helyesen dekódolom a nyilvánosság hősévé lett kollégám szándéka szerint tréfás-ironikus szövegét, akkor ha egy valamikori kormányban ismét szerepet kap, és a valamikori kormány feje majd úgy gondolja, hogy a kormányülésekről(!) ne készüljön jegyzőkönyv, akkor kollégám azt rendbenlévőnek fogja tartani és tojik a nyilvánosság fejére (is).
Hát így olvassunk Szabót. Meg Indexet.
2008.01.26 20:15:13is
Kozák Márton: elképzelhető, hogy a legközelebbi ülésről párhuzamos tudósítást kapjunk? Szabó is, Ön is. Onnantól tényleg az indexen múlik, és rá lehet mutogatni, ha valamelyiket nem adja, a másikat meg igen.
még több nyilvánosságot, még több előt!
2008.01.26 20:33:28Waczak Szálló
is
Egyet azért figyelembe kell venni: éppen most egy elnökválasztási folyamat zajlik az MTV-ben (ezért is vagyunk itt és okoskodunk), tehát valamiféle kétely esetleg tényleg felmerülhet, hogy ez nem zavarja-e meg a folyamat fair kivitelezését.
Nem tudom, hogy megzavarja-e vagy sem, nem ülök ott, de akadhat, aki szerint ez a veszély fennáll.
Van a testületnek egy felügyelő szerve, amelynek az a dolga, hogy az ilyesmiket megvizsgálja, mert ő felel az elnökség törvényes működéséért. Kaptak most egy bejelentést, azt majd szépen és bölcsen megvizsgálják, hoznak egy határozatot. Passz.
Higgyünk abban, hogy helyesen döntenek, bármi is lesz az. Mondhatják, hogy SzabóL ténykedése nem zavarja a testület működésének törvényességét, szabályosságát, és mondhatják, hogy zavarja. Meglássuk.
Én szeretnék úgy élni egy jogállamban, hogy ab start megbízunk a legitim testületek ítéleteiben, és csak akkor fordulunk ellenük, ha törvénysértést észlelünk, érzünk, tapasztalunk. Ezért elzárkóznék attól, hogy ELEVE kijelentsem; ha netán eltiltják SzabóL-t a blogos közvetítésektől, akkor helyesen járnak el. Mindaddig, amíg valaki le nem vezeti, hatályos jogszabályokra valamint az Alapítvány és az elnökség szabályzataira támaszkodva, hogy SzabóL-nek van ilyen lehetőség a kezében. Akkor én leszek az első, aki követelni fogom eme jogának haladéktalan restitúcióját.
Már csak azért is, mert mélységesen szórakoztató, komikus és kicsit bizarr is, hogy a legtitkolózóbb és legbizalmatlanabb magyar politikai párt tagja a mellét döngeti nyilvánosságilag, pláne úgy, hogy e tárgyban volt neki egy kissé obskurus politikai előélete..
Ez olyan, mint a bengáli tigris, aki azon méltatlankodik, hogy nem adtak neki sárgarépát a piacon.
2008.01.26 20:36:16Szali
Egyrészt:
" spagetti
Kurva annyát mindenkinek, aki az adómból élősdködik!"
egyetértve...
És az élősködés ott kezdődik, ha megpróbálnak zárt ajtók mögött "urambátyám" és "megódjuk okosba' " módszerekkel pénzeket stiklizni.
Ha egyszer törvényben vagy rendeletben le van írva, hogy valaminek nyilvánosnak kell lennie, és ezt az ország vagyonának kezelésével megbízott emberek nem tartják be, akkor hogyan történhet meg egy jogállammban, hogy még SENKI NEM VONTA ŐKET FELELŐSSÉGRE?!!! ha egyszer se bloggal, se Index-hírrel nem lehet őket rábírni arra, hogy jogkövető magatartást tanusítsanak, akkor egyék meg amit megfőztek! Akinek elvállal egy közszolgálati feladatot, és utána megkérdőjelezi egy törvény hatályát, azt igenis felelősségre kell vonni? Ha a kurátorok a köztévét ellenőrzik, ki ellenőrzi a kurátorokat? Senki? Csak úgy lógnak a levegőben, mint a gólyaf*s?
2008.01.26 20:43:09G.T.
Aki jogi úton akarja rendezni a dolgokat, és nem kiállni a nyilvánosság elé, és elmondani, h. miért van neki igaza, az egy gazember, egy féreg, és benne van a mai magyar politikai elit mocskában. Vannak igaz jogszabályaink, de azok mindig elavultak, részrehajlóak, és a jogi ügyintézés hitelességéről, és gyorsaságáról nem is kell beszélni... Nem értem miért kell itt feljelentés, akik közszolgálatnak, és politikafüggetlennek nevezik magukat, és mégis félnek? pedig el kellene, hogy számoljanak a pénzzel (üvegzseb program...:), azok jogi úton próbálják elsikálni az ügyet. Szép kis közszolgálat, szép kis MTV! Kár hogy TVostromkor nem sikerült porrá zúzni őket, egyedül az archivumot, és az épületet sajnáltam volna, de a benne levő gazambereket, és az elavult technikát egyáltalán nem, sőt! A közszolgálatinak nevezett, politikafüggetlennek nevezett magyarTV még mindig a mai magyar politikai elit egyik jelentősebb pénzmosóhelyisége! Nem kellene ennek véget vetni kedves MTV vezetőség? Hol az őszinteség, amit oly sokan várnak ebben a qva országban??? Nem nyilvánosságra kellene kerülnie ennek, hanem alapból nyilvánosan adni kellene a TV-nek! Ilyen formában nincsen szükség köztévének nevezett MTV1-re, sem MTV2-re sem. Maradjon a DunaTV, és legalább több marad a költségvetésben!
2008.01.26 20:45:49G.T.
Annyira baj, ha a szín tiszta valóság, és igazság megjelenik, archiválódik az interneten? Netán egyes gazemberek, és hazug emberek önérzetét bántja a dolog, ha kiderülnek a részletek? ..nem is értem, hogy miért a jelentgetés...
2008.01.26 20:58:50G.T.
ők az elnükség tagjai:
dr. Czeglédi László elnök
Balogh László elnökhelyettes
Csernus János elnökségi tag
dr. Farkasné dr. Gábor Alice elnökségi tag
dr. Fehér Zsuzsa elnökségi tag
Kozák Márton elnökségi tag
Rajk László elnökségi tag
Szabó László elnökségi tag
dr. Szabó Tibor elnökségi tag
dr. Ugron Gáspár elnökségi tag
Kíváncsi lennék, hogy hogyan, miből, és mikor szerezték a dr. kitüntetésüket, de kár, hogy nem bírják felfogni egyes érdekes szavak jelentését, hogy mi az, hogy nyilvánosság, átláthatóság, tájékozottság, szolidaritás, szocális rendszer, demokrácia. Akik rendszerváltás előtt szerezték a dr. címüket, és elitnek érzik magukat, azok úgy tűnik nem képesek elrugaszkodni az akkor beléjük súlykolt ideológiáktól, és a III/III-as feljelentési módszerektől... El kellene őket küldeni a ...... regeneráló táborokba, átmosni az agyukat, vagy érvényteleníteni a dr. címüket, és 5 év újratanulással megszerezhetik újra!
2008.01.26 20:59:39Kozák Márton
Kedves is, semmikor nem fogok tudósítani. Többek között azért sem, mert ha azt tenném, joggal dühönghetne a t. publikum, hogy a rohadtbuzitolvaj kurátorok tudósítgatnak ahelyett, hogy kurátorkodnának.
Mindamellett hasznos lenne nem összekeverni a nyilvánosságot és az ingyencirkuszt. A nyilvánosság a köz érdekében alkalmazandó eszköz, amit helytelen összetéveszteni azzal, amikor valaki a nyilvánosság szelektív szeretetével a saját érdekét igyekszik érvényesíteni.
2008.01.26 21:04:37Waczak Szálló
Könnyű olyan nagyvonalú kijelentéseket tenni, hogy a "magyar elit pénzmosóhelye", meg hogy a kuratórium pénzekkel stiklizik, stb.
Ezeket nyugodtan oda lehet sorolni a kocsmai handabandázások közé, MINDADDIG, amíg be nem bizonyosodnak. Lássuk tehát a medvét! Addig csak süket duma, és csak önmagát leplezi le az, aki afölött kesereg, hogy a nyilas söpredék nem törte porrá Magyarország talán legfontosabb közintézményét.
Amúgy is marhaságok, hogy a benne lévő technika elavult. Egy része az, de egyre nagyobb hányada igenis korszerű, csak még nem adatott keret, hogy ezeket normális rendszerré szervezzék, mert egy 120 éves tőzsdepalotában kell(ene) digitális forgalmat bonyolítani. De ha valami, a technológiai színvonal mindenképpen javult, az MTV honlapja pedig az egyik legkiválóbb az országban.
2008.01.26 21:20:29G.T.
Hehe ez is vicces: "hiszen lehetnek olyan adatok, információk is ezekben az anyagokban, melyek az MTV piaci helyzetét veszélyeztethetik, ha nyilvánosságra kerülnek". Itt tényleg be kellene szüntetni az MTV-t, és akkor nem lennének ilyen problémák! Ilyen egyszerű kéremszépen! Az ATV-n tudom, hogy MSZP-s műsort nézek, a komcsik pénzéből, a HIRTV-n tudom, hogy FIDESZ műsort nézek a FIDESZ szinpatizánsok pénzéből. Éppen ezért nem szeretek nézni TV-t, de kinek mi teccik jobban, nézze azt. Azt, hogy az MTV1, és MTV2-n mit nézek, azt nem tudom pontosan, csak sejtem, de azt tudom, hogy az én adómból csinálják a semmit. A Javaslatom mégegyszer, hogy meg kell szüntetni az MTV-t legalább 2-3 évre, és kirúgni onnan a sok idiótát, így megoldódik a székházprobléma (mert nem kell új stúdió), megoldódik a pénzügyi probléma (több marad a költségvetésben, amit talán jobb dolgokra is lehetne fordítani, mint ilyen 2db közszolgálati-függetlenTCnek nevezett luxuscsatornákat üzemeltetni közpénzből), és nem lesz piaci probléma sem. De egyesek foggal körömmel ragaszkodnak, hogy szükség van a "drága" MTV-re! Maradjon 1db DunaTV, ami mindenhol fogható legyen, és ennyi elég. Ha netán hiányolná a nép az MTV-t, akkor 3-4 év múlva megint el lehetne indítani, de csak kezdetben szigorúan 1 csatornával! ..akkor talán lesz közszolgálatiság, nem korrupt vezetők, megszűnik a pénzmosoda, és átlátható lenne a közTV.
2008.01.26 21:26:44Waczak Szálló
Eszmefuttatásod annyira koherens, nagyvonalú, korszerű és széles látásmódról tanúskodó, hogy javaslom: indítványozz népszavazást a tárgyban. Ebben ugyanis lehet.
És ha a NÉP egyetért veled, akkor hajrá! már meg is valósult az ötlet. Hiszen ha igazad van, és elég sok ember látja így, akkor gyerekjáték tető alá hozni az elgondolást.
2008.01.26 21:41:24G.T.
Waczak Szálló te most viccelsz ezzel a kijelentéseddel?
"Ezeket nyugodtan oda lehet sorolni a kocsmai handabandázások közé, MINDADDIG, amíg be nem bizonyosodnak." kérdezzed már meg bármelyik ott dolgozó niggermunkást, hogy mennyiért csinálják meg a műsorokat az MTVpuszipajtás cégek, az MTV-nek, és mennyivel olcsóbban csinálná meg bármelyik nempuszipajtás cég... Friderikuszt is kényes dolgoba nyúlt bele a "Szólás szabadsága" c. műsorában, le is kapcsolták a képernyőről egyből! Szegényke kiszámolta, hogy mennyi pénzt nyel be az MTV-nek nevezett állami kupleráj, és mi a végtermék. És elkezdte nyilvánosságra hozni a dolgot, aminek egyébként is nyivánosnak kellene lennie... Keressed ki az archívumból a műsort és nézzed meg, ha nem láttad! A másik mondatodat nem is kommentálnám, mert egy az egyben önfényezés: "az MTV honlapja pedig az egyik legkiválóbb az országban." kicsikét véletlenül nem vagy elszállva??? ...egyébként megnéztem most a honlapot, való igaz annyira nem szar, olyan multimédiás hírportálszagú a dolog, mondjuk én csak friss, és archív multimédiás videótartalmat várnék el tőle. Néha vissza szerenék nézni 1-2 dolgot, de csak Pl. a Fideszes HIRTV oldalán találom meg a vágatlan videót. Az MTV honlapján belül az egyes oldalak látogatottsági statisztikáit valószínűleg akkor te látod, arra még kíváncsi lennék, mik az adatok egy ennyire fasza honlapnál! Mondjuk én ritkán írom be a böngészőbe, hogy www.mtv.hu ,hacsak nem küldenek direkt linket valami érdekes dologról, általában archív videóról...
2008.01.26 21:44:54is
Waczak Szálló: van az úgynevezett joggal való visszaélés. jelenleg ennek soha be nem hozható mértékű példája a népszavaztatás (ugye hülye GYF? igeeeeen!!!). én nem tudtam Szabó L milyen pártállású, és az sem érdekel, hogy aki bejelentette, az milyen.
+Kozák Márton: ennek azonban nem ellensúlya nálam, hanem ugyanilyen joggal való visszaélés, hogy a kuratóiumi elnökségi tagok ezzel a hihetetlenül fasz levéllel ugráltatják az ellenőrző testületet. továbbá én egy rendkívül független ember vagyok, és ezért nagy ívben leszólom az egész Orbán kormányt a jegyzőkönyv-nem-vezetésért; és egyúttal nagy ívben leszólom azt a kuratóriumi elnökségi tagot is, amelyik a jelenlegi helyzetben pusztán azon az alapon, hogy ki mikor mi volt, képes nekiállni egy ilyen napnál világosabb kérdésen rágódni.
együtt lehet elhúzni a homokozóból, Szabó Lászlóstol, és mindkét aláíróstol. nyilvánosságot! de mindekelőtt: ÉSZT!
2008.01.26 22:04:16G.T.
Kedves Waczak Szálló, erre a beszólásodra viszont elfelejtettem reagálni, pedig kellene: "a nyilas söpredék nem törte porrá Magyarország talán legfontosabb közintézményét"
...látom te még a magyar rendőrségnél is jobban tudod, hogy kik csinálták a balhét!!! Mennyel nyomozónak! Nyilas söpredéket emlegecc, akkor nagy valószínűséggel te meg kommunista söpredék lehetsz. Szerintem ugyanolyan káros mind a kettő fajta embertípus az országnak. Sajnos én nem szimpatizálos sem a bal oldallal, sem a jobbal, sőt a szélsőséges tagozataikkal egyáltalán nem! Igy én nem merem leírni, hogy a TVszékház előtt focihuligánok, provokátorok, vagy nyilas söpredék tombolt, mert nem tudom biztosan, és amit nem tudok biztosan, arról nem szívesen mondok véleményt. A te szűk fejedben még nem fordult meg, hogy nem csak jobboldal, és baloldal létezik ebben a qva országban, hanem normális állampolgárok is élnek/élni akarnak itt? (akik egyik oldalhoz sem tartoznának legszivesebben, de az országgyűlési-képviselőjelölt szavazólapon nincsen olyan kocka, pedig azt X-elném be, hogy alkalmatlannak tartom mindkét pártot) jelenleg nincsen olyan politikai párt Magyarországon, ami a nem baloldali, és nem is a jobboldali emberek érdekeit képviseli, pedig én erre a nem létező pártra szavaznék! ...végülis egy megoldás, hogy nem megyek el szavazni, de az meg nem érdekel senkit, sőt ráfogják, hogy azért nem mentem el szavazni mert lusta voltam!
2008.01.27 01:05:12garag
Hát, ami a webet illeti nagyon mellélőttetek :)
Az MTV Online a magyar televíziós oldalak közül kimagaslóan a legnézettebb, de a hírportálok között is az elitben van.
Ami meg a videókat illeti: a hírtévére felmegy naponta kb 5 videó, az MTV videótárba meg 40. És akkor a filmekről nem is szóltam. Ennyi.
Íme az eheti webaudit statisztika (egyedi látogató):
MTV:
átlag: 58000
munkanap: 70000
RTL:
átlag: 45000
munkanap: 54000
TV2:
átlag: 27087
munkanap: 32504
Hírszerző:
átlag: 57000
munkanap: 68000
Magyar Nemzet:
átlag: 49000
munkanap: 58000
inforadio:
átlag: 41500
munkanap: 50000
hírtv:
átlag: 34794
munkanap: 41753
2008.01.27 07:13:03errejáró
A Magyar Nemzet portálját pontosan ugyanannyian nézik munkanapokon, mint az MTV honlapját átlagban? Erre olyan nagyon büszke azért nem lennék . :)))
(Amúgy: milyen szép kerek számok, leszámítva a TV2 ls a Hírtv adatait.)
Garag, milyen filmekről nem is szóltál még??
2008.01.27 08:23:37wmiki
csak nekem fura, hogy az index, mint a lakájmédia egyik bajnoka, még mindig főoldalon van ez az írás, mintha holmi diktatúra ellen berzenkednének??
persze biztos csak az a baj, hogy nem ők jelentettek fel jól valakit
2008.01.27 09:20:53Waczak Szálló
El.g.
Ha te nem mégy szawazni, az csak jótétemény a sokat szenwedett magyar népnek.
2008.01.27 09:30:15Waczak Szálló
wmiki
Az indeksz nem lakáj-, hanem sekélymédia. EZÉRT tartja felszínen ezt a fost.
"FELJELENTETTÉK...!" - ez olyan jó kis bombasztika, ha már hir nincs.
2008.01.27 10:27:32Waczak Szálló
El.g.
Ha te nem mégy szawazni, az csak jótétemény a sokat szenwedett magyar népnek.
2008.01.27 10:28:35Waczak Szálló
El.g.
Ha te nem mégy szawazni, az csak jótétemény a sokat szenwedett magyar népnek.
2008.01.27 10:39:08Waczak Szálló
El.g.
Ha te nem mégy szawazni, az csak jótétemény a sokat szenwedett magyar népnek.
2008.01.27 10:39:41garag
Az mno-t pontosan 12ezerrel kevesebben nézik naponta, mint az mtv.hu-t, ha meg érdekelnek a filmek nézd meg az oldalt.
2008.01.27 10:49:52Waczak Szálló
El.g. 2008.01.26 20:58:50
Erre tegnap írtam valamit, csak ezexerint elszállt valahogy...
A lényege az, hogy a doktori cím az nem "kitüntetés", mint fogalmaztad, hanem kemény munkával és tanulással elért teljesítmény. Nem veszik, nem osztogatják, hanem megszerzik.
És légy egészen biztos abban, hogy a rendszerváltás óta szerzett doktori címek mögött nem feltétlenül húzódik meg nagyobb és értékesebb teljesítmény és tudásanyag, mint amit a Kádár-korban elértek. Sőt... mostanában erős kétségeim vannak e tárgykörben. Ugyanis ma már LEHET doktori címet kvázi "venni".
De ott van például Balogh László kuratóriumi elnökhelyettes (KDNP), ő például nem doktor. Nem is nagyon lehet az, mert kábelhúzogató volt az MTV-nél, és már a diktatúrában mindenkinek felbaszta az agyát a feljelentgetéseivel. Ritka rossz kolléga volt, köznevetség tárgya. Most elnökhelyettes. Mitől is jobb ő, mint egy doktor, akiket méltóztatsz itt kipellengérezni?
Balogh mellett egyetlen erénye szól: saját maga vágja a haját. És ez bizony komoly teljesítmény, elismerést érdemel, mert nagyon ügyesen csinálja, meg nem mondanád, hogy nem fodrász csinálta.
2008.01.27 11:08:49errejáró
Garag
megnéztem az oldalt már akkor is, amikor rákérdeztem a filmekre.
Van például honlaptérkép ezen a hiperszuper oldalon?
2008.01.27 11:38:40Waczak Szálló
Kapaszkodj meg: van.
www.hirado.hu/sitemap.php
2008.01.27 11:45:26errejáró
thx
2008.01.27 12:35:06G.T.
wmiki: inkább az Indexet szokták szerintem feljelenteni a legtöbbször, ők nem nagyon jelentgetnek fel senkit, mert nincsen sok értelme a pereskedésnek (a feljelentgetés a szükreszabott tanulatlan magyar emberi agy szüleménye (ittetve a múlt rendszerből ittragadt gondolkodás, és III/x-es ügynöki jelenthgetések maradványa), amikor Pl. feljelentem a szomszédomat, mert üvölt a zene nála, de átmenni nem mennék át, hogy szóljak neki előtte, hogy légyszi halkítsad le!, nem inkább feljelentem csendháborításért!), sőt ha lefikázzák, vagy feljelentik az Indexet, akkor ki is teszik a főcímlapra. Ez jelenti számomra az átláthatóságot, a hitelességet. Szintén tud on-line tudósítani 1-1 eseméynről legyen az bármi.
Miért is kell akkor feljelentgetni, amikor olyan dolgok kerülnek nyilvánosságra az MTV-ről, amiknek amúgy is nyilvánosnak kellene lennie, és az MTV honlapján is on-line kellene közvetíteni?
2008.01.27 12:46:36G.T.
garag: én nem lőttem mellé, nem fikáztam az MTV honlapját, egyszerűen nem ismertem olyan embert, aki a www.mtv.hu-t állította volna be kezdőlapként, mint on-line, friss, független, és megbízható hírforrást. És szintén kevés linket kapok eme értékes oldalról, habár 2 hete kaptam egyet, szóval véletlenszerűen a mintát véve, még egyik ismerősömnél sem láttam, hogy a www.mtv.hu oldalát böngészné, ez azt is jelentheti, hogy kevés ismerősöm van, vagy mindegyik hülye, hogy nem azt nézi.
A statisztikát mindenesetre köszönöm, elgondolkodtató, hogy ilyen RTL féle honlapokra is ekkora nagy igénye van a publikumnak, megnézem azt is, hogy mi lehet ott ennyire érdekes, hogy ilyen sokan nézik... Ezen statiszika nem tudom hogy készült, klikkelésenként, vagy IP-k alapján, de a 70ezer kicsikét soknak tűnik nekem, amikor sok helyen még nincsen internet, az öregek nem neteznek, és aki újonan kapcsolódik az is először a pornószájtokat csekkeli le... Szintén meglepetés nekem a Hírszerző, és a Magyar Nemzet statisztikai adatai, kicsikét soknak találom, de lehet, h. ennyire sok Magyar Nemzetes van, aki nem vesz újságot, csak a honlapot olvassa... Nem gondoltam volna. (vélehetőleg ezek az adatok hitelesek, bár nekem kicsit soknak tűnnek...)
2008.01.27 13:00:04G.T.
"Waczak Szálló" kiraktátok az MTV honlapjára, hogy juhéj, feljelentettünk 1-2 embert? Minden lelkes honlapolvasó tartson velünk a feljelentési procedúra on-line közvetítésében, hogy lássátok hogyan csináljuk ki a bloggolást, és mekkora nagy igazunk van nekünk, itt az MTV-nél! Miért nem látom a honlapon? Vagy miért nem jelent meg az MTV honlapján ez a blog, vagy az infó, hogy mi történt mostanában az MTV házán belül? Miért nem? Mert nem akarunk publikusak, és nyiltak lenni, mert nem akarunk tiszta lapokat?
...egyébként ha most lenne a szavazás nem mennék el választani (óhajod parancs), mert Fletó tényleg igazat mondott az öszödi beszédében, az a baj, hogy csak ott, mivel máshol állandóan hazudik, nem hiába indultak ilyen bestofgyurcsány honlapok, ahol az eccerű embereknek is megmutatják, hogy amit mond az fél év múlva nem úgy lesz, tehát hazugság! Gázáremelés, adócsökkentés, reformfolyamatok megvalósítása... (ami eléggé akadozik mostanában, legalábbis reformot nem nagyon látok a közszférában, de ezt az EU-ból is megerősítették...) Orbán Vikire szintén nem szavaznék, ő sem csinált többet, amikor hatalmon volt, sőt igazándiból semmit! Az egészségügytől a tömegközlkedéstől a nyugdíjrendszerig még mindig mindegyik bűzlik, pedig Viktorék is megcsinálhatták volna a reformot, ha akarták volna... De inkább szartak bele, hülyitették ők is a népet, mint ahogy most Fletó. Körül lehet nézni Csehországban, Szlovákiában, nem kell Angliába utazni, hasonlítsuk Magyarországot a szomszédos EU-s államokhoz! (ne Svájchoz, mert azzal nem lehet összehasonlítani...)
2008.01.27 13:10:33G.T.
Szálló: "Balogh László kuratóriumi elnökhelyettes (KDNP)", anno tisztán mondtam, hogy én leszarom, hogy KDNP, Fidesz, vagy MSZP!
Pont te magyaráztad az előbb meg, hogy itt van ez a B. László (akit én személyesen nem ismerek), de a rendszerváltás előttről szakadt kommunista söpredék, aki feljelentgetett mindenkit... És lám KDNP-s lett! Éppen ezért számomra pártok nem léteznek, hanem értelmes/hülye emberek. Sok olyan politikust ismerek, aki nem volt jó az egyik pártban, átment így a másikba. Fasza. Akkor ő most jobboldali, vagy baloldali? :) Kicsit teljesen hasonlítasz B. Lászlóra, a régi rendszerből jöttél, és most egyik párt seggét nyalod (Úgy látom MSZP). Legalábbis kívülről ez látszik, de lehet, hogy tévedek, mert nem ismerlek személyesen...
2008.01.27 13:16:55G.T.
Egy építő jellegű dolog:
fasza, hogy vannak videók az MTV oldalán, de a kapitalista és iperialista cégek nem engedik át a tűzfalukon a dolgozónak, egyes portokat, így az MTV oldalán levő videókat csak otthonról tudom megnézni. Az indexes, illetve a youtube-os igénytelen videók viszont bárhol, bármikor, bárhogyan lejátszhatók, letölthetők stb. Nem lehetne ezen javítani, hogy az MTV honlapján levő videók is könnyebben hozzáférhetőek legyenek?
..néha melóhelyemen olvasok levelet (fúj), és az MTV-re mutató videós linket nem nyitja meg, mert nem engedik át a tűzfalon valószínűleg a portot (és nem a www.mtv.hu-t tiltják...), a youtube-os linkek viszont faszán átjönnek, és nem is kell sokat várni rájuk+pikk-pakk letölthetőek egy Firefox pluginnel....
2008.01.27 13:21:04gsp
Miért van az, hogy pl. Svédországban nyitott minden közpénzből intézett ügyintézés, nálunk meg mindenki elmehet a fenébe, aki ezek iránt érdeklődik???
Miért van az, hogy ott besétálok a hivatalba és megnézem, hogy a közpénzeket mire és hogyan fordítják, mert jogom van hozzá, ha már egyszer adót fizetek?
Miért van az, hogy itt ez elképzelhetetlen? Miért nincs erős civil kontroll, aki azt mondaná, hogy okés, tartsátok titokban, mi is zajlott azon a bizonyos ülésen, de jövő hétfőtől a testület tagjai kirúgva, újakat választunk.
Milyen jogon kell titkolózni? Mi a fasztól félnek?
2008.01.27 13:42:28Waczak Szálló
El.g.
Ha te nem mégy szawazni, az csak jótétemény a sokat szenwedett magyar népnek.
2008.01.27 14:34:21Waczak Szálló
el.g.
1. Mi közöm nekem az MTV honalpjához? Nem én csinálom, csak olvasom, és miért is kellene oda mindenféle firkálmányt kirakni? És miért perdöntő, hogy te hány embert ismersz, aki kezdőlapnak állítja be? Miért kellene annak beállítani és mi függ attól? Semmi.
2. Ki "nyírja ki" a blogot? A kurátorok nem az MTV Rt. vezetői, tagjai vagy alkalmazottai, hanem a egy különálló jogi személy (testület), a közalapítvány elnökségének tagjai, saját bejegyzéssel, saját bankszámlával, saját költségvetéssel. És amit tesznek egymás között, amit tiltanak vagy engednek egymásnak, ahhoz az MTV-nek az égvilágon semmi köze nincs, mert ő meg egy MÁSIK jogi személy, akit az előző felügyel. Az MTV is éppúgy csak bámulja őket, mint mi mindannyian. Ha tehát ez a történelmileg felbecsülhetetlen jelentőségű SzabóL-féle bloggolás félbeszakad, azt ne az MTV-nek, hanem a tulajdonosi testületének ródd föl. Már ha tudtad követni az eddigieket. Elárulom még azt is, hogy a pályázatot az elnöki posztra NEM az MTV írja ki, hanem a közalapítvány fenti elnöksége, ő is dönti el vagy ír ki újabbat, tehát az MTV honlapján ennek a témának semmi keresnivalója, nem az ő ügye, őt csak a következmény fogja érdekelni és terhelni.
De mindegy, mert nem is ez a lényeg, hanem:
3. Én borzasztóan szeretem az ilyen öntudatos polgárokat, mint te, akik nagy hangon verik a mellüket, hogy bizony "Én nem tartozom senkihez, minden párt és politikus gazember, nekem minden párt kinyalhatja a seggemet, nekem szabad véleményem és szabad akaratom van, és nekem mindenki számoljon el az adómmal, stb, stb, stb, blablabla."
Aztán valahogy mégis mindig kitüremkedik a pártrokonszenv valahogy.... Mintha bizony valamely pártot kedvelni, támogatni, segíteni, netán a seggét nyalni, ahogy voltál szerencsés megfogalmazni, valamiféle főbűn lenne, egy stigma, egy megpecsételő jel, ami a páriák közé taszítja a szegény szimpatizánst, aki ezáltal méltatlanná válik a közösség megbecsülésére, csak mert merészelt egy adott pártot kedvelni, és netán rá is szavazni. Ellentétben veled, aki a választás napján is csak a söröket vedeled,a ztán viszont akkora a szád, mint a Bécsi Kapu.
És a legviccesebb, hogy mindezt egy többpárti demokráciában pofázod.
Ugyanakkor az a személyes tapasztalatom, hogy amikor az ember kicsit megkapargatja az ilyen nagyhangúakat, akkor kiderül, hogy üres fej, tudatlanság, egy némi brutalitás van csak bennük és mögöttük. Sokkal rosszabb vonások, mint az, ha valaki mondjuk kedvel egy pártot.
Tömören: unalmas és tartalmatlan már kissé ez a pártellenes hadova, korszerűtlen, lejárt lemez. És önmagában semmi köze nincs azokhoz a jelenségekhez, melyekről itt szó esik.
2008.01.27 16:52:44karatekutya
Többpárti demokrácia = kétpárti demokrácia, ugye? Az egyik az egypártrendszerből visszamaradt őskövületekkel + reflexekkel teli központilag alig irányítható pár, a másik meg egy kiüresdett pénztárcájú, sokkal hataloméhesebb, és diktatórikus központi vezetésű (vagy személyi kultusz?...) párt. Szóval a helyzet nem rózsás.
2008.01.27 18:01:38karatekutya
pár = párt
2008.01.27 19:25:45Waczak Szálló
Javaslom, szervezz vagy találj egy új, tiszta, ránctalan homlokú pártot, vigyél magaddal mintegy 400 ezer embert, és szavazzatok arra.
Vagy állíttassátok vissza a kommunizmust, hogy csak EGY randa párt legyen, ne kettő randa vagy sok randa.
2008.01.27 23:10:08igazgató
Waczak! az Mtv honlapja olyannyira kiváló, hogy az m2 műsorát sehol nem találod meg, csak a látássérülteknek kiadott verzióban. Hahaha
2008.01.27 23:29:29G.T.
1. Az MTV honlapot ti hoztátok szóba, én meg megnéztem, és azt mondtam, hogy nem rossz. Nem perdöntő, mennyi ember nézi, pont azt mondtam, hogy az ismerőseim nem nézik, de mások sokan nézik, ha ekkora a nézettsége!
2. Még mindig nem a honlapról szól EZ A BLOG, ti hoztátok fel, a téma még mindig a sunnyogás, és a publikusság hiánya, valamint a "feljelentelek te geci, mert nem teccik amit csinálsz!" style, és hozzáállás, és az ilyen primitív/elmaradott(konzervatívnak szokták hívni az elmaradottságot:), akkor inkább visszamaradott gondolkodás okáról...
3. Nem egy agresszív állatnak ismernek az ismerőseim, és nem is hülyének szóval nem nyert., mondjuk doktorit még nem csináltam, mert ahhoz pénz is kellene, akkor meg, ha nem dolgozok, hanem tanulok helyette, akkor ki fogja fizetni helyettem a rezsit?:) Szintén nem nyert nem vagyok alkoholista, bár tudok inni, de utána 1 hónapig rá sem bírok nézni az alkoholra...
Sajnálom, hogy te többpárti demokráciát látsz, én csak 2 pártot, na meg az MSZP-be olvadt SZDSZ-t, én örülnék a legjobban, ha legalább 6 párt lenne a parlamentben! Ehelyett mi van: Pl. van egy népszavazás egyik párt mindegyik kérdésre igennel felelne, másik párt mindegyik kérdéssel nemre, ezt jól ki is plakátolják/reklámozzák majd az állampolgárok adófilléreiből lecsípve pár milliárdot...
Ilyen egyszerű a kétpártrendszer! Fekete-fehér, nincsen több. (Tiszta kommunizmus, ott is igen/nem volt a választási lehetőség!:) Népszavazni viszont elmegyek, és nem mindegyik kérdésre lesz csak igen vagy csak nem a választásom, mert én nem fekete-fehér (azaz nem pártszimpatizálás alapján) döntök. Súlyos dolog, hogy kevés az önállóan gondolkodó ember ezen országban, és a parlamentben, így a 2 párt hülyíti a népet, már vagy 10 éve?
Vagy az is szörnyű, hogy nincsen olyan döntés egyik oldalon, amiben a másik oldal is egyetértene! Addig is marad az igen/nem. Egyik párt azt mondja igen, akkor ugyanarra a másik azt, hogy nem! Végül is ezt könnyebben megértik az emberek: az igen ellentéte a nem. Nincsen több lehetőség.
Végülis egy MTV reformot a mostani 2pártrendszerben könnyebb megvalósítani, lehet, hogy indulok a választásokon! Csak azt nem tudom még, hogy MSZP-s, vagy FIDESZ-es szinekben... Ezt még meg kell tudni előtte, h. ki fogja nyerni a választásokat. Ha MSZP nyer, akkor "reformok" címszóval könnyen be lehetne záratni az MTV-t, és privatizálni az egészet. Ha FIDESZ nyer, akkor bajban lennék, mert ott legalább a 2 csatorna közül az egyiket meg kellene tartani, mert milyen dolog nemzeti TV-t megszüntetni?
Szóval a kis pártszimpatizánsok megválasztanak, pedig azt sem tudják, hogy ki vagyok!
A téma lezárva részemről, lehet, h. még beválasztasz a parlamentbe, szeretem a fekete-fehér embereket! :) Addig is dübörög a gazdaság, és nagy a jólét! Nameg öröm és bódottág! A többi nem számít.
2008.01.28 08:54:19Waczak Szálló
Ahogy elnézem, te vagy "a Nép egyszerű gyermeke, aki ugyan iskolázatlan, de megvan a magához való esze". Ismerem ezt a típust, mert mindig kiderül róla, hogy összevissza beszél baromságokat, viszont roppant öntudatos azokkal szemben, akik nála sokkal több adót, több TB-t fizetnek, több GDP-t termelnek, és akikről valami rejtélyes oknál fogva mégis azt gondolja, hogy kötelességük eltartani őt, finanszírozni a rossz vagy semmilyen teljesítményét, odatolni neki a ki nem érdemelt támogatásokat és segélyeket, mert ő a "NÉP", a pártfüggetlen és szabad polgár. Na persze...
Ha a két pártrendszer (ami Magyarországon nincs!) = tiszta kommunizmus, akkor kérdezd meg erről az amerikaiakat vagy a briteket. Elég hülyén fognak rád nézni. Vagy a japánokat, ahol 60 éve ugyanaz a párt van uralmon, mégsem mondják, hogy diktatúra lenne.
A népszavazásról annyit, hogy bizony az egy olyan műfaj, hogy igent vagy nemet lehet mondani. De a kedvedért esetleg bevezetnek olyan válaszadási lehetőségeket is, hogy:
- a faszom tudja
- nem érdekel, hagyjanak békén
- igen, ha a feleségem beleegyezik
- nem, ha az anyósom igent szavaz
- most igen, de ha nem kapok két hónapon belül fizetésemelést, akkor kéretik a szavazatomat nemre változtatni
... és még ki lehetne találni pár verziót, hogy ne legyen neked már olyan keserű demokráciadeficites szájadíze.
A "feljelentelek te geci"-kitételed szimpla hazugság. Szabályos bejelentést tettek az erre hivatott testületnél, hogy legyen oly kedves megvizsgálni a dolgot és állást foglalni. Ezt persze egyszerű ésszel bizonyára nehéz felfogni, de - a diktatúrával ellentétben -, itt egy legitim eljárásról van szó. Kíváncsi lennék, hogy a hatóságok vajon hogyan szerezzenek tudomást jogellenes cselekedetekről, ha nem bejelentés, beadvány, panasz, kérelem, folyamodvány, felirat formájában. Ha te ezeket összefoglalóan "feljelentésnek" veszed (mint a hülye Index), akkor csak a habot vered te is.
Doktorit nem csináltál, nem baj az, nem szégyen az. Viszont gusztustalan, hogy lefikázod azokat, akik megcsinálták, kemény munkával, áldozatvállalással, gyerek és munka mellett sokszor. Ez megint a jól ismert "népi" íz; nekem nincs, ne legyen másnak se, és úgyis biztos lopta vagy kicsalta. Elárulom neked, hogy például dr. Czeglédi, a Kuratórium elnöke az ország egyik legelismertebb, nagymúltú ügyvédje.
Többi soraidból pedig snapszillat árad, nem érdemel választ.
2008.01.28 21:46:50igazgató
Czeglédi László valóban jó ügyvéd, de soha nem beszélne senkivel ilyen stílusban. Neked miből van doktori címed kedves Vacak?
2008.01.28 22:27:05Waczak Szálló
Őslénytanból.
És te hol vagy igazgató?
2008.01.28 23:41:16Egonka
Az szerintem elég komoly értékválság-tünet, hogy egyesek szerint egy kuratóriumi ülésről a médiának titokban tudosító kurátor: okés. Vagy hogy ez az Index szerint is: okés! Mert hogy a közszolgálat meg a nyilvánosság jelszava mögé minden sz*rt be lehet tuszkolni. Holott, ha jól belegondolunk, tulajdonképpen bármelyik médiavállalat igazgatótanácsából vagy kuratóriumából úgy vágnák ki kérdés nélkül Szabó László kurátort, mint macskát sz*rni, ha ilyet művelne. Na persze, a világ értelmesebb részén. Közszolgálat ide vagy oda.
Ha valaki azt gondolja, hogy a közszolgálat teljes és korlátlan nyilvánosságra jogosítja fel, akkor véleményem szerint szimplán csak alkalmatlan egy társaság érdekeinek képviseletére, és az agyára ment a politika. Továbbá, amíg az MTV-t piaci versenyre kényszerítik, folyamatosan reklámbevételt meg nézettséget kérve rajta számon, addig milyen alapon várható el tőle a teljes nyilvánosság? Ki gondolja azt, hogy bármely piaci versenyre kényszerített társaság összes irata, anyaga és döntése lehet úgy nyilvános, hogy az nem rontja a pozícióit a konkurensekkel szemben? Vagy akkor a küldetés melyik részét kell (vagy nem kell) komolyan venni?
Ez frankón elvi kérdés. Szabó szerint meg - a levele alapján - inkább csak egy jó poén. Igazán lenyűgöző színvonal, nagyjából a macskámat se bíznám rá.
2008.01.29 16:03:37basten
A nyilvánosság nem cél, hanem eszköz.
2008.01.29 18:33:11kelet-belga
Akkor is az van, hogy mi vagyunk az adófizetők. Ti meg vagytok a közpénzből élők. Amikor azt mondod egy étteremben: FIZETEK, igazából mi fizetünk és a jattot is mi adjuk a taxisnak hazafelé. Tehát ne merjen itt senki adófizetőt fikázni, hanem tessék udvariasnak lenni azokkal akik kitartanak.
Ha büdi, hogy tudunk róla mit csinálsz online, menjél el darukezelőnek. Ott senki nem látja ha fikázol....
2008.01.29 18:54:48Waczak Szálló
kelet-belga,
ez gyöngén populista szöveg.
A közpénzből "kitartottak" olyan tevékenységeket folytatnak, amit te nem tudnál elvégezni. Ez az állam klasszikus feladata. A tanár is "kitartott", meg a rendőr és a tűzoltó is az. Te semmivel nem állsz felettük, mert nélkülük feldughatnád magadnak az adódat.
2008.01.29 19:24:14kelet-belga
Kedvesen felsoroltad a tiszteletreméltó közhivatalokat és igazad van.
Én magam tanár végzettségű ember vagyok.
Az adóm nem férne fel, mert eléggé sok.
Nem tudom mit nem tudnék megcsinálni egy MTV kuratóriumban, amit egy őslénykutató vagy egy jogász megtud.
Azzal együtt a munkát, mint olyat tisztelem a kurátorokét is. Csak jó ha mindenki tudja, hogy honnan van a pénz, amiből hétvégén belöki az all in-t.
2008.01.30 00:52:32Waczak Szálló
Minden tiszteletem a tanároké, tényleg, de azért a magyar közoktatásnak az elmúlt 15 évben nyújtott teljesítménye sajnos semmivel nem haladja meg például a köztévéét, vagy akár a kurátorokét. Ha a köztévének a hajára kenik mondjuk a nézettségi adatokat, akkor az oktatás is vehetne egy erős sampont magának.
Nyilván te is kiváló kurátor lehetnél, és még sokan mások is, nem egy ördöngősség az, de lenézni sem kell.
Nem tudom pontosan, hogy mennyit keresnek, de biztos, hogy nem valami falrengető összeget, szóval az all-in megjegyzésed velük szemben aligha állja meg a helyét.
2008.01.30 13:31:24Egonka
basten,
Igen, igazad van, a nyilvánosság valóban nem cél, hanem eszköz. Az azonban egyáltalán nem mindegy, hogy ezt az eszközt ki és mire használja. Szabó László maga mutatta meg, hogy mit gondol erről és hogyan kívánja felhasználni azt a lehetőséget, amit az Index naívan a kezébe adott. Vagy nem is annyira naívan.
2008.01.31 10:39:59basten
Egonka! Ebben nincs vitánk.