Red Dot dizájndíjat kapott a Zeneakadémia arculata
A világ egyik legrangosabb dizájnelismerésének számító Red Dot díjat nyert a Zeneakadémia duális identitását kifejező arculata.
Az új intézményi imázs több mint 7 ezer pályázat közül nyerte el a 24 tagú nemzetközi zsűri tetszését. A kommunikációs dizájnverseny corporate identity elnevezésű kategóriájában a világ zenei intézményei közül egyedül a Zeneakadémia érdemelte ki a Red Dotot, amelyet október végén adnak át Berlinben.
Szabó Stein Imre, a Zeneakadémia kommunikációs igazgatója az MTI-nek kiemelte, hogy a tavaly októberben újra nyílt Zeneakadémia új arculatának megtervezésére alig fél évük állt rendelkezésre az Allison Advertising, - azaz Gács Róbert kreatív igazgató, Farkas Anna grafikusművész és Cuba Gergő tervezőgrafikus közreműködésével. Az új arculat megalkotásának alapja a Liszt Ferenc téri épület építészeti öröksége, és a budapesti szecesszió. A logó a nagyterem mennyezeti babérjából font körkoszorú a közepébe helyezett lanttal.
A Red Dot Design Awardot 1954-ben adták át először ipari formatervezők részére - a kommunikációs dizájn díj 1993 óta létezik. Három kategóriában ítélik oda: külön díjazzák a formatervezést, a termék dizájnt és kommunikációs dizájnt - ez utóbbi alkategóriája a corporate identity.
Magyarország eddig kétszer kapott "piros pontot" a nemzetközi dizájnelittől kommunikációs kategóriában. 2011-ben az Izraeli Kulturális Intézet arculatát, 2012-ben pedig a Kassák Múzeumét értékelte ilyen magasra a zsűri.
Termékdizájn kategóriában magyar formatervezők nyertek már Red Dotot logikai játékokkal, egyedi lámpákkal és egészségügyi eszközökkel.