Az összes április 1-jei trollkodási stratégia egy helyen
A Quartz lehozott egy infografikát, amin klasszikus április 1-jei trükköket gyűjtöttek össze zsáner szerint. Ezeket a stratégiákat és a példákat szedték össze:
-
Egy termék balkezes verziója: a Virgin Mobile 2004-ben jelentette be, hogy balkezes telefonokat fog fejleszteni, a Burger King pedig 1998-ban balkezes Whopperrel rukkolt elő.
-
Egy termék új formában lesz elérhető: 2009-ben a Guardian bejelentette, hogy csak Twitteren jelentetnek meg a cikkeket, öt évvel később a Lego azt jelentette be, hogy teknősök fogják kiszállítani a termékeiket.
-
Kamu hírek: 1957. április 1-jén a BBC Panorama című műsora két és fél perces anyagot közölt egy svájci spagettiszüretről. 1974-ben valaki egy adag égő autógumit hagyott az alaskai Mount Edgecumbe nevű - addig alvónak gondolt - vulkán tetején.
-
Egy régi márka valamilyen új, valószínűtlen bizniszbe kezd: 2009-ben az Economist nevű brit gazdasági lap bejelentette, hogy Econoland néven vidámparkot épít, amiben valutahullámvasút és eladósodás tematikájú szellemkastély lesz. Az Air France 2011-ben utakat hirdetett a Jupiterre.
- Az állatok végre képességeikhez méltő feladatokat kapnak: 2010-ben a Virgin Media projektmenedzsere azt nyilatkozta a Telegraph-nak, hogy görények fogják bővíteni a cég netkábeleit, hogy javítják a szélessávú lefedettségüket.
(Quartz)