A Tesco ötösre vizsgázott szexizmusból Mikulás alkalmából
Az ember azt hinné, a hazánkban működő multinacionális vállalatok így 2016 vége felé már kapisgálják, hogy nem menő a nőket szülő+főzőgépeknek beállítani. Aztán meglátja a Tesco mikulásos nyereményjátékát a Facebookon, és rájön, hogy mekkorát tévedett:
A hipermarket szerint úgy tűnik, a "női ajándékok" közé (amelyek egyébként itt egytől egyig a házimunkához kapcsolódnak) nem illik egy konzol. Hát igen, az asszonyok csak vasalgassanak meg botmixelgessenek, hogy is jutna eszükbe esetleg szórakozni, játszani egy kicsit, pláne ilyen férfias dologgal, mint a videójáték.
Ezúton szeretnénk gratulálni a nyereményjáték kieszelőjének progresszív nézeteihez, pont erre van szükség a Kövér Lászlók, Harrach Péterek és Ákosok országában.
UPDATE: A Tescónál rájöttek, hogy ezt nem kellett volna
A problémás poszt és vele a nyereményjáték időközben eltűnt a Tesco Facebook-faláról. A cég sajtósa az alábbi közleményt küldte az esettel kapcsolatban az Indexnek:
"Többen jelezték, hogy a Mikulással kapcsolatos játékunk tartalmát sértőnek érezték. Elnézést kérünk mindazoktól, akik számára játékunk tartalma sértő volt, ilyesmi nem állt szándékunkban. A Tesco elhatárolódik a nemek bármilyen hátrányos megkülönböztetésétől, és semmilyen formában nem támogatja az arra irányuló magatartást. Mivel bejegyzésünk ilyen szempontból félreérthető volt, a játékot leállítottuk és eltávolítottuk az oldalunkról. Elnézést kérünk mindazoktól is, akik részt vettek a játékban, mivel jelen körülmények között a nyeremény sem kerül kiosztásra."
Az mondjuk nem világos, miért bünteti a cég a fogyasztókat nyeremény ki nem osztásával a saját bénasága miatt (ahelyett, hogy kitalálnának egy ízlésesebb nyereményjátékot), de hát ezen már nem lepődünk meg különösebben.