Könnyen érthető cikk a koronavírusról
Mi ez?
Az úgynevezett könnyen érthető kommunikáció (KÉK) egy olyan technika, aminek legalább olyan jelentősége van az értelmi fogyatékossággal élő emberek életében, mint a rámpának a mozgássérültek, a Braille-írásnak a látássérültek vagy a jelnyelvnek a hallássérültek számára.
A könnyen érthető szövegek nemcsak az értelmi fogyatékossággal élő embereknek, hanem szélesebb társadalmi réteg számára is segítséget nyújthatnak. Ezért is fontos, hogy ahogy erősödik a koronavírus-járvány Magyarországon, elkészüljenek a könnyen érthető ajánlások is. Ez is egy ilyen cikk. Bővebben a KÉK-ről (PDF).
2020. május 22.
Ez egy könnyen érthető cikk
a koronavírusról.
Bővebben a koronavírusról
ezen a linken
https://efoesz.hu/egyeb/koronavirus-konnyen-ertheto-tajekoztato/
olvashatsz.
Jelenleg Magyarországon
3678 koronavírusos emberről tudunk.
Már 476 ember halt bele a koronavírusba
és már 1587
ember gyógyult meg
a fertőzésből.
Akit érdekelnek a pontos adatok
Magyarországról
és a világ többi országáról,
az nézze meg
a https://koronavirus.gov.hu/ oldalt.
Csökkent az
aktív
betegek száma
Egy kicsit emelkedett
a koronavírussal fertőzött emberek
száma.
Ez természetes.
Mégis az aktív betegek száma csökkent.
Ez azt jelenti,
hogy többen gyógyultak meg,
mint ahányan újonnan betegedtek meg.
Ez jó hír.
Ez azt jelenti,
hogy alacsony a járványveszély.
Az operatív törzs szerint
a koronavírus járvány ellen
eddig hatékonyan védekeztünk,
sikerült megakadályozni
a tömeges megbetegedéseket.
A legtöbb fertőzött továbbra is
Budapesten és a környéki megyékben van:
- Pest
- Komárom-Esztergom
- és Fejér megyében.
Magas még a fertőzöttek száma
ezen kívül
Zala megyében.
Minden harmadik fertőzött embert kell
kórházban ápolni.
Új döntéseket
hozott a
kormány
A kormány azt a döntés hozta,
hogy újra kinyithatnak a:
- bölcsődék
- óvodák
- iskolák.
A bölcsődék és óvodák
jövő hétfőn,
május 25-én nyitnak
vidéken,
és június 2-án
Budapesten.
Június 2-ától
kinyitnak az iskolák is.
A tanulók bejárhatnak az iskolákba
találkozni a tanárokkal,
de megmarad
a járvány alatt használt
digitális oktatási módszer.
Ez azt jelenti,
hogy a tananyagot
interneten kapják meg a tanulók.
Az iskolai tanév hossza
nem változik.
A tanévnek a szokásos időben,
június 15-én lesz vége.
Döntés született
az ottalvós nyári táborokkal
kapcsolatban is.
Június 16-a után,
a napközi és az ottalvós táborokat
is meg lehet tartani.
Persze szabályok betartásával.
Az erre vonatkozó szabályokat
még nem mutatta be a kormány.
Megnyílnak
a határok
Egyre több ország nyitja meg
a határait.
Például csütörtök reggeltől
Románia és Magyarország között
az összes határátkelőhely megnyílt.
Ne felejtsd el!
Ahhoz,
hogy kevesebb legyen az új beteg,
továbbra is be kell tartanunk a szabályokat.
Viselj maszkot!
Tartsd a másfél méter távolságot másoktól!
Moss kezet!
Mit tegyek,
hogy ne kapjam el
a koronavírust
és ne fertőzzek meg másokat?
Friss hírekért és információkért
figyeld a híreket,
kövesd az http://efoesz.hu/ oldalt
vagy a Facebook oldalunkat:
https://www.facebook.com/kozpont.efoesz/.