A CDU kampányfilmjét nyúlta le az MDF
2006. március 28., -
Elindította filmes kampányát az MDF is. A klip szervesen illeszkedik a konzervatívok korrupció- és politikaellenes, komor kampányába, így az MDF az egyetlen olyan párt, amelyik nem ugráló gyerekekkel, mosolygó szülőkkel hirdeti magát. A baj csak az, hogy ezt a reklámot szinte egy az egyben nyúlták Angela Merkel német kancellár választási filmjéből.Mint minden magyar reklámtermék esetében, az MDF filmjén is lefuttattunk egy gyors eredetiségtesztet, ami előbb kimutatta, hogy a klip felettébb hasonlít a Honda Acccord 2003-as díjnyertes reklámjára, amiben - az MDF-énél jóval hosszabb és ötletesebb - láncreakció veszi kezdetét az autó 200 alkatrészének közreműködésével.
Aztán szerencsére több olvasó is lefuttatta az eredetiségtesztet, és sokkal nagyobb koppintásra bukkantak: az MDF filmje pontosan ugyanolyan, mint a német kereszténydemokraták kancellárjelöltjének, Angela Merkelnek a tavaly választási filmje. Igaz, a CDU filmjében nem százforintos gurul, és nem törvénykönyvet fog meg a német kancellár, hanem a Gerhard Schrödert szimbolizáló, mindent elsöprő acélgolyót.
Az MDF láncreakciója nemcsak rövidebb a Hondáénál, de a CDU golyója is hosszabb pályán gurul. A film - akárcsak elődjéé - minden darabja szimbolikus: a csálén álló patikamérleg, az igazság jelképe a korrupcióra utal, amitől betelik a pohár, nem csoda, hogy a guruló adóforint bajosan verekszi át magát az asztalon. A golyóscsapágy jelentésére nem sikerült rájönnünk, a stopper viszont egészen biztosan azt jelenti, hogy letelik az eddig kormányzók ideje.
A klip rendesen meg van csinálva, csak a végét, amikor a lepottyanó törvénykönyvet Dávid Ibolya a kezébe veszi, rontották el: a párt elnökének hangján valószínűleg semmit nem pofoztak az utómunkánál. Annyira visszhangosra sikeredett, hogy Dávidról a Szomszédok tanárnője, Ivancsics Ilona és vele együtt a szocializmus borzasztó akusztikája jutott eszünkbe. Mentéségére legyen mondva, a CDU-filmje is akkor veszít erejéből, amikor Angela Merkel megjelenik a végén (ti. nem beszél túl jól).
Jó pont jár azért - és ezt csak az MDF-nél láttuk -, hogy feliratozták a filmjüket: nem baj, ha egy párt a fogyatékkal élők sorsáért aggódik a kampányban, de még jobb, ha eszébe is jut velük törődni (még akkor is, ha a feliratok csak azt a célt szolgálták, hogy erősítsék a képi üzenetet.).