Belföld

BKV-sztrájk: fejben már sztrájkolnak a politikusok

2008. április 17., -

A magyar politikus egy valamihez biztosan ért: közleményeket irogatni vész idején.

Miközben a BKV-menedzsment és a szakszervezetek tárgyalásaitól egész héten távol maradtak, az inkompetens, vezetés nélkül maradt BKV-vezetésre bízva a tárgyalásokat, semmitmondó nyilatkozatokkal bombázzák a sajtót a fővárosi vezetők és az SZDSZ politikusai a sztrájk előtti utolsó pillanatokban.

Horn Gábor és Fodor Gábor arra biztatják a fővárosiakat, hogy szálljanak biciklire, a KRESZ-t módosítva a buszsávokat is odaajándékoznák a kétkerekűeknek - nem mintha ez eddig senkinek sem jutott volna eszébe.

"Ezzel nemcsak a forgalmi káoszt enyhíthetjük, de megmutathatjuk, hogy a kerékpáros közlekedés valódi alternatívája lehet az autós forgalomnak" - írják, és igazuk is lesz, ha a BKV végkép csődbe megy, nem is lesz más alternatíva.

Demszky Gábor hivatala közölte, hogy ingyenes kerékpár-tárolókat helyeznek ki a Városháza parkban: nem mintha eddig fizetni kellett volna a biciklis parkolásért.

Horn Gábor az SZDSZ konstans kampányfőnöke közleményében úgy tekint a kialakult helyzetre, mintha a BKV vezetése és az okvetlenkedő BKV-dolgozók irtóra összevesztek volna, és ennek most a fővárosiak isszák meg a levét: mintha nem 18 éve vezetné az SZDSZ a fővárost, és mintha nem 10 évet töltöttek volna kormányzati pozícióban.

Hagyó Miklós és Ikvai-Szabó Imre is előrukkolt egy értelmes közleménnyel, amiben azt írják a főváros vezetése garanciát vállal arra, hogy kidolgozzák a BKV rövid és hosszú távú finanszírozási koncepcióját.

Megjegyezzük, Hagyó Miklós 2006 óta van hivatalban, Ikvai-Szabó dettó, de eddig erre nem tudtak sort keríteni. Ezeket a garanciákat egyébként a BKV szakszervezetei sem tudták komolyan venni, hiszen három hete arról nyilatkoznak a fővárosi vezetők, hogy nem tudják megoldani a BKV finanszírozását. Ezt egyébként közölték a pénzügyminiszterrel és a kormányfővel is. Tehát milyen garanciáról beszélnek a közleményben?

Kedvencünk azonban a fővárosi főjegyző, Tiba Zsolt, aki közleményében arra kéri az autósokat, vegyék fel a gyalogosokat. Megemlítvén, hogy erre a budapestiek a múltkori sztrájk idején maguktól is rájöttek, idézzük a közlemény legszebb részét: "Az elképzelések szerint az autósok és az utasok számokkal jelezhetnék, hogy hova mennének, mindegyik buszmegállóhoz egy-egy szám tartozna. Így például a Moszkva térhez a 4-es, a Nyugati pályaudvarhoz a 13-as, az Örs vezér teréhez a 22-es." Vagy például az Örs vezér tere legyen a 36-os, a Boráros tér meg a 4-es? Ha valaki rendszert lát ebben, írjon nekünk levelet.

Mindehhez mit tesz hozzá a Fidesz fővárosi vezetése, konkrétan Tarlós István, aki ugyancsak közleményháborúba kezdett? Az ellenzék ugyan rámutat arra, hogy Demszkyék eddig nem nagyon erőltették meg magukat a BKV rendbetételére, de a helyzet az, hogy amikor 2006-ban a főpolgármesterségért kellett kampányolni, Tarlós sem állt elő egy értelmes, a főváros tömegközlekedését hosszú távon, kiszámíthatóan és átláthatón - a fővárosi fejlesztési koncepcióknak megfelelően - rendező programmal, koncepcióval.

Legyünk akkor mi is demagógok, de ne semmitmondók: Köszönjük a tartalmas közleményeket, de az a helyzet, mindez mit sem változtat azon, hogy holnap a fővárosiak fognak szívni egy hatalmasat.

N;
hirdetés
N;