Ki hirdeti Bajnai Gordonék bizniszét?
2007. március 7., -
Pártjainknak is köszönhetően, egyre több szorgalmas vállalkozót, békés családot ismerhet meg a nagyközönség. Kezdődött Orbánék széchenyi-terves reklámarcaival, majd az MSZP-nél önként jelentkező alföldi család került plakátokra. Most újabb civilek ajánlják a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által csepegtetett EU-s milliárdokat. Vagy nem is civilek?"Minden sikertörténethez kell egy főszereplő", hirdeti EU-s pályázatait a Bajnai Gordon vezetése alatt működő Nemzeti Fejlesztési Ügynökség. A plakátok egy részén Horváth László látható, aki elkerülőutak építésével hívja fel magára, és a pályázati rendszerre a figyelmet.
A plakát azt üzeni, a férfiú, aki csak egy közülünk, elégedett, hiszen EU-s pénzeket már sikeresen felhasznált. További üzenet, hogy a sikerre bárkinek lehetősége van: a plakáton a felirat erre rá is erősít: "Most ön jön!". A Magyar Nemzet viszont nem akarja, hogy a lehetőségek mézédes tárháza elszédítsen valamennyiünket. Azt írják, hogy a férfi nem is egy közülünk, sőt, konkrétan miniszteri biztos, Kóka János egykori üzlettársa.
Homokszem került a fogaskerekek közé? Hogyan fordulhatott elő, hogy a civilek esélyegyenlőségét is hirdető plakátnak még a reklámarca sem civil, hanem egy köztisztviselő. Egy miniszteri biztos.
Az Index utánajárt a titoknak. Horváthot február első hetében nevezték ki miniszteri biztossá. Amikor plakátarcnak kiválasztották, tavaly ősszel, még nem volt az, hanem az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóságának a vezetőjeként tevékenykedett. Az a gond, hogy ez sem magáncég, hanem a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium egyik igazgatósága.
Fadgyas Gábor, az ügynökség szóvivője szerint amikor a hirdetéshez az arcokat keresték, nem az embert nézték, hanem az elvégzett feladatokat. A Horváth vezette Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság a Nemzeti Fejlesztési Terv keretében 19 projektet valósított meg, 200 kilométer út fejlesztése fűződik a nevéhez. Hát ha csak így nem.
Hogyan máshogy is építtetett volna elkerülő utakat, amikor kis bt-ket és kis kft-ket nem találni a nagy infrastrukturális beruházások között.