További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Fenekestül felfordítja a történelmi belváros közlekedését az a Budapest Szíve-Gyalogos Belváros nevű program, amelyről a következő héten tárgyal a fővárosi önkormányzat.
Az InfoRádió birtokába jutott vaskos előterjesztés szerint számos meghökkentő lépésre készül a főváros 2007 és 2017 között, aminek célja elsősorban az autók kiszorítása és a gyalogos-kerékpáros forgalom fellendítése a Kiskörúton belül eső belvárosi térségben.
A beruházások becslés szerint összesen 50 milliárd forintot tesznek ki, amit fővárosi, kerületi, befektetői és uniós forrásokból teremtene elő Budapest.
A program négy szakaszból áll. A Kálvin tér és környéke a 4-es metró építésével párhuzamosan 2009-2010 között változna meg. Legfontosabb elemei a Kecskeméti utca lezárása és sétálózónává alakítása, a Baross utca torkolatának lezárása és gyalogoszónává tétele - a forgalom az üllői úton jutna ki a Kiskörútra -, és két mélyparkoló építése a Csarnok téren, valamint a Bástya utcában.
A második és harmadik szakaszt a párhuzamosan átépülő Duna-part és északi Belváros jelenti. A Duna-parton a tervek szerint 2012 és 2014 között a jelenlegi kikötői létesítményeket lebontják, azaz egy part menti úszó szigetre helyezik át. Helyén a felső rakparton sétány és kerékpárút lenne.
Ugyanebben az időszakban Észak-Belvárosban átalakítják a Roosevelt teret, kétszer egy sávosra szűkítik a József Attila utcát, és a tervek szerint elkezdik meghosszabbítani a 47-es 49-es villamos vonalát a Nyugati téren keresztül a 14-es villamos Lehel téri végállomásáig. Az anyag szerint ehhez le kell majd bontani a Nyugati téri közúti felüljárót is.
A legnagyobb átalakítások az Erzsébet híd pesti hídfőjének lehajtójánál és a Kossuth Lajos utcánál lennének. A terv szerint a Ferenciek terénél levő közúti aluljárót megszüntetnék, helyén egy, a Kossuth Lajos utca alatt az Astoriáig húzódó autós alagút épülne. Az alagútban haladna a kelet-nyugati átmenő forgalom, fölötte pedig kétszer egy sávon a helyi forgalom.
A Károlyi Mihály utca torkolata és szemben a Petőfi Sándor utca eleje sétálózónává alakulna. A Kossuth Lajos utcai alagút az ütemezés szerint 2014 és 2017 között épülne meg a hídfő és az Astoria között. Építését bonyolítja, hogy el kellene bontani az útjából az Astoria gyalogos aluljáróját, a metrókijáratot pedig a Rákóczi út két oldalára kellene áthelyezni.