Kevesebb zsúfoltság a főváros buszain szeptembertől

2007.07.05. 14:31
50 buszjárat módosul, egyesül, gyorsul vagy szűnik meg a nyár végéig. Az átszervezés kidolgozásában a főváros, a civilek és a BKV is részt vett. Megszűnhet a 90 százalékos balkáni zsúfoltság a budapesti tömegközlekedési járműveken. A 2-es metrót pótló buszok szombattól a Deák térig közlekednek.

Megszűnhet a rendszeres túlzsúfoltság a budapesti buszjáratokon szeptembertől, miután a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyta 50 buszjárat módosítását.

Metrópótlás 2. fejezet: a buszok az Örs és a Deák között járnak
Változik a metrópótló buszok közlekedési rendje. Július 7-e és augusztus 19-e között a 2-es metró a Déli pályaudvar és a Deák Ferenc tér között közlekedik, az Örs vezér tér és a Deák tér között pedig metrópótló buszok járnak. Az Örs vezér tere felé a Deák Ferenc téren a 47-es és 49-es villamosok végállomásán, az Astoriánál a 47-es és 49-es villamosok megállójában, a Blaha Lujza téren pedig a 7-es autóbusz megállójában állnak meg. A felújítás alatt sűrűbben közlekedik a 1-es, az 1A, a 4-es, a 6-os villamos, a Keresztúr busz, a 9-es, 85-ös, gyors 85-ös, 98-as és a gyors 98-as jelzésű autóbusz. A légkondicionált pótlóbuszok csúcsidőszakban percenként indulnak. (MTI)

A buszjáratok zsúfoltságának csökkentését a járművek átszervezésével, új megállók beiktatásával, a kihasználatlan járatok ritkításával vagy megszüntetésével érik el.

A várakozások szerint nem lesz 90 százalékos zsúfoltságot meghaladó buszjárat Budapesten. Igaz, a zsúfoltságérzés nem múlik el teljesen: a budapesti tömegközlekedési eszközökön ugyanis még mindig 5 fővel számolnak négyzetméterenként az európában szokásos 4 helyett.

Július 17-től módosulnak a zuglói, újpesti 25-ös buszcsalád, az Újpestről a Keleti pályaudvarig közlelekedő 30-as, a keresztúri 61-es, a Kőbánya és Pestszentimre között közlekedő 82-es buszcsalád járatai, a káposztásmegyeri 124-es és 125-ös helyett, 126-os jelzéssel közlekednek új vonalon a buszok.

Megszűnik a névrokonság troli, busz és villamos között

Megszűnik a Belvárosban közlekedő, kihasználatlan City-busz. Gyorsítanak a budakeszi felé járó 22-es buszokon. Az 1-es villamosok vonalán hétvégenként megjelennek a nagykörúti Combinók.

A vonatokkal is összehangolva fog közlekedni a Ferihegy térségébe a 193-ast felváltó 35-ös és 135-ös járat, a 200-as busz pedig kifelé is megáll majd az 1-es terminálon.

Civil javaslatra szervezik át a XVI. kerületi 44-es buszcsalád (44gy, 44A, 144 stb.) járatait, de szinte minden buszjárat módosul a kerületben augusztus 21-től. Szeptembertől pedig a Kőbánya-Soroksár között közlekedő 66-os buszcsalád kap új végállomást a BILK logisztikai központnál.

Eltűnnek továbbá az ugyanazon számjelzésű trolibusz-, villamos- és a buszjáratok, a gyors, piros járatok pedig a jövőben E, vagyis expressz jelzést kapnak. A Volánbusz elővárosi járatai is 300 és 899 közötti számokat kapnak, míg a sikló, fogaskerekű, hajójáratok betűjelzést kapnak.

A kihasználatlan járatok és felesleges teljesítmények feltárásában és a járatmódosításban a BKV és a főváros mellett a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület is részt vett. A civilek honlapján részletesebben tájékozódhat, hol, melyik buszjárat szűnik meg, bővül vagy alakul át.