A keddi Tétényi úti alagútomlásnál derült ki, hogy az egyik fúrópajzs már elérte az épülő állomást, de a másik még 200 méterre van tőle. A lassabb, északi pajzs egy hónappal korábban indult el az Etele térről, mégis lemaradt, mert hibák jelentkeztek a faroklemezére lerakódott beton miatt.
Bozsó Tamás, a metróépítést ellenőrző Eurometro Kft főmérnöke elmondta, hogy az északi pajzs még a javításokkal is tartja a határidőket, a problémamentes fúrópajzs viszont háromszor gyorsabban halad.
Ha mindkét pajzs tartani tudná a háromszoros tempót, jóval előbb befejeződhetne a metróépítés. Bozsó Tamás hozzátette, hogy az éjszaki nevű pajzson tapasztalt betonlerakódás olyan probléma, ami téma lesz egy hamarosan megrendezendő metróépítési konferencián.
Csak esztétikai problémát jelent
A betonlerakódás következménye az is, hogy a fúrópajzs megrepeszti az úgynevezett tübingeket. Bozsó Tamás közölte, hogy a 15-20 centiméter mély repedéseket megvizsgálták, és mivel a hasadékok csak a betongyűrűk vastagságának közepéig érnek, így nem okoznak gondot. A vizet ugyanis nem eresztik át és statikai probléma sincs velük.
Balogh Árpád, a DBR Metró Projektigazgatóság vezetője korábban azt nyilatkozta InfoRádiónak, hogy a repedt tübingek csak esztétikailag zavaróak.
"Nem kell kicserélni a tübingeket, csak esztétikai problémát okoznak, de ezt gletteléssel el fogják takarni a szakemberek."
Balogh Árpád hozzátette, hogy a hiba ismeretében alkalmanként csak egy-egy napra kell megállítani a fúrópajzsot.