További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Nem könnyű egy világvárosban eligazodni sem gyalog, sem autóval, ez alól természetesen Budapest sem kivétel. Kevés és esetleges az útba igazító táblák száma, néha feltűnik, hogy Miskolc balra, de csak kivételes esetekben folytatódik a jelzés Miskolcig, hatékonyabb, ha az ember a pirosban térképet lapozgat.
A Képviselőház felől érkező autós rajt-cél győzelme
Ha eltekintünk attól, hogy ez már évtizedek óta így van Budapesten, akkor sem tudunk nem megbotránkozni azon, hogy a jövőben ennek miért kell így folytatódnia. Mert ez történik, az esetre egy olvasó hívta fel az Index figyelmét.
Történt, hogy a XIII. kerület a főváros unszolására lezárta a Pozsonyi út végét, hogy a trolibusznak (76, 79) ne kelljen a dugóban rostokolnia, a Budára tartó autóforgalom az Újpesti rakpartra legyen kényszerítve. A Jászai Mari tér északi oldalán felhajtó autósok, motorosok csak jobbra fordulhatnak, fel a Margit-hídra.
Csőbe húzták őket
A bökkenő csupán az, hogy erről a gyakorlatban az autós (motoros, traktoros, IFA-s) csak akkor vesz tudomást, ha már járt ott, vagy olvassa az újságok Budapest-rovatát, esetleg levelet kap egy dühödt sofőrtől.
A józan parasztban, aki persze ritkán jár Budapesten, azonnal felötlik a kérdés, hogy miért nem lehet ezt az egyszerű, de annál jelentősebb forgalmi változást táblán jelezni.
Az Index riporterének nem kellett sokáig várnia, hogy az első hoppon maradt autóst lencsevégre kapja. A sofőr behajt, félúton észreveszi, hogy csak Budára mehet, észbe kap, lefékez, hátramenetbe kapcsol, majd az óriási dudaszót hallva átkozódva a gázba tapos, és átmegy a Margit-hídon.
Budán kis kört tesz, lehajt a hídról, átmegy alatta, majd vissza rá. Útközben 3 kisebb dugóba keveredik, aminek természetesen ő is okozója: a hídfőnél kétszer és a híd közepén Pest felé. Az autós vesztett 20 percet, több benzint égetett el és kétszeresen is hozzájárult a főváros napi dugóadagjának kialakulásához. Pedig a változtatás célja éppen ezeknek a káros mellékhatásoknak az elkerülésére történt.
(Egyébként a Pozsonyi úti forgalomelterelés szép példája az igénytelenségnek. Az utcát lezáró betontömbök kifejezetten esztétikusak, a balra és jobbra mutató irányjelző nyilak átalakításáról nem is beszélve. De erről beszéljenek a képek.)