A lap úgy tudja, kritikus határra ért a Műegyetem vegyészmérnöki és biomérnöki kara Ch épületének süllyedése, amelyet a metróalagút és az épület alatti peron építése okoz. Az egyetem műszaki főigazgatója és a karbantartási osztály vezetője szerint az épület ugyan statikailag valószínűleg stabil, de a repedések és a süllyedések miatt bármikor balesetveszélyhez vezethet az álmennyezet beszakadása, egy erkély vagy közbülső falak leomlása, esetleg egy közművezeték eltörése.
A DBR Metró Projekt Igazgatóság is elismerte, hogy a beruházás kihatással van az egyetem épületére, de egy közelmúltban a műegyetemi szakértőkkel tartott helyszíni szemlére hivatkozva azt állították: nincs veszély. A Műegyetem vezetőit azonban nem tájékoztatták a szemléről, ezért panaszt tettek.
A metróépítést megelőző vizsgálatok szerint egymilliárd forintért kellett volna megerősíteni az épületet, de ez költségtakarékosságból elmaradt, sőt még a szükséges statikai és szerkezeti vizsgálatokat sem végezték el.
A Ch épület eddig 4-6 centimétert süllyedt. A Műegyetem információi szerint 6,5 centiméteres süllyedésnél kell haváriatervet készíteni, amely akár az épület átmeneti lezárását is tartalmazhatja. Az egyetem hetente küld listát a bekövetkezett károsodásokról a beruházónak, de eddig még választ sem kapott.