Késik a Gellért téri metróállomás építése
Az állomásépítés azért késik, mert a Gellért téri megállóhoz tartozó úgynevezett vasúti átkötő alagút megépítését a kivitelező el se kezdte, holott az ütemterv szerint már készen kellene lenni vele, tájékoztatta az Indexet a DBR Metró Projektigazgatóság.
A kivitelező több megoldás közül választhat, amelyekben benne van az is, hogy leállítják a fúrópajzsokat az állomás elérése előtt. Emellett lassíthatja a fúrást, vagy felgyorsíthatja az átkötő alagút építését.
A Bamco ugyan benyújtott egy javaslatot a probléma megoldására, de a DBR Metró Projektigazgatóság azt nem fogadta el. A kivitelező azt szerette volna, hogy a metróalagutat építsék meg az állomásig, és utána alakítsák ki az átkötő alagutat, de a projektigazgatóság mérnökei szerint ez nagyobb kockázatot jelentene.
Az alagútfúrás fölött ugyanis meglazul a talaj szerkezete és megnő az omlásveszély. A Gellér téri állomás becslések szerint 3-6 hónapot késhet.
Egyelőre nem tudni, hogy az állomás építésének a késése milyen hatással lesz a tervezett 2011-es véghatáridőre, mert jelenleg tart az ütemtervek optimalizálása, ami a várakozás szerint akár fel is gyorsíthatja a teljes metróberuházást.
A fővárosi önkormányzat hatályos tervei szerint a 4-es metró első szakasza 2011-ben készülhet el. A második szakasz két évvel az első átadása után, 2013 júniusára épülne meg mintegy 163 milliárd forintból. A teljes projekt költsége jelenleg 511 milliárd forint, amiből 270 milliárd forint körüli részt az Európai Uniótól remélnek.