Teréz
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Felülvizsgálják a 4-es metró ütemtervét

2008.06.16. 15:28
Hétfőn kezdett dolgozni a 4-es metró válságkezelő mérnök-igazgatója, akinek egyik első feladata az építkezés ütemtervének összehangolása. A befejezés pontos idejét ezután lehet majd megmondani, most csak annyit lehet tudni, hogy 2010 a próbaüzem, 2011 az átadás éve lesz.

Hétfőtől dolgozik Klados Gusztáv, a 4-es metró beruházás új mérnök-igazgatója, aki többek között az építkezés válsághelyzeteit is kezeli. Az igazgató hazai viszonylatban magasnak számító, évi mintegy 90 millió forintos fizetését a főváros vezetése azzal indokolta, hogy egy jó szakembernek ennyi az ára a nemzetközi piacon.

A Klados Gusztávval is megerősített projektvezetés egyik fontos feladata, hogy nyár végéig összehangolja a metróépítés ütemtervét (például kivitelezői, részkivitelezői, beruházói szempontból).

A mérnök-igazgató egy interjújában azt mondta, hogy "olyan ütemtervet kell készíteni, ami a jelenlegi helyzetből indul ki, kiegészítve azokkal a sorokkal, amelyek valóban megvalósíthatók. Fölösleges olyan ütemterveket készíteni, amikről tudni lehet a kiadás pillanatában, hogy lehetetlen betartani őket."

Pető Szabolcs, a DBR Metró Projektigazgatóság szóvivője az Indexet úgy tájékoztatta, hogy az ütemterv szerint 2010 a próbaüzem éve, 2011 az átadásé. Ennél pontosabbat akkor tudnak majd mondani, ha elkészül az ütemterv újabb, összehangolt verziója, ami nyár végére, a Járműtelep tender elbírálása utánra várható. 2007 októberében a fővárosi közgyűlés arról határozott, hogy fél évvel halasztják a metró átadását, így az utasok nem 2010 decemberétől, hanem csak 2011 júniusától használhatják azt.

Hozzátette, hogy az eddig bekövetkezett változásokhoz igazodó újabb és újabb ütemtervek 6-8 havonta készültek, a nyár végétől átállnak a folyamatos ütemterv-aktualizálásra.

Fővám tér: speciális osztrák cég végez feltáró fúrásokat

Az ütemtervet, legalábbis egy részét jelentősen befolyásolhatja a Fővám téri állomás Duna alatti peronalagútjának építési módja. A mérnök Eurometro utasítására több építési megoldást és talajkezelési-biztosítási segédeljárást is párhuzamosan terveztet és engedélyeztet a vállalkozó Hídépítő annak érdekében, hogy probléma esetén azonnal át lehessen állni az alternatív műszaki megoldásra. A pótlólagos vízszintes feltáró fúrások jelenleg készülnek az erre specializálódott osztrák szakértő közreműködésével. Ezek eredménye alapján kezdődhet majd meg a peronalagút első kb. 12 méteres szakaszának építése, ami az állomási szerkezetek készültségének függvénye.