Nem kell kerékpáros szakember a közlekedési minisztériumnak
Nincs többet felelőse a kerékpározás fejlesztésének a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi minisztériumban. Az új miniszter, Szabó Pál ugyanis nem hosszabbította meg Bodor Ádám miniszteri biztos május végén lejárt szerződését. Szabó Pál egyébként még a Posta vezérigazgatójaként került kapcsolatba a kerékpáros témával, ő vezetette a vállalatot a postásbiciklik beszerzésének aggályos tenderének idején.
Bodor Ádámot 2005-ben nevezte ki Kóka János gazdasági miniszter azért, hogy kidolgozza a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésének lehetőségeit, összehangolja a minisztérium különböző egységeinek munkáját, és akár tárcák közt is koordináljon.
A visszarendeződés után a kerékpáros fejlesztésekkel nem rendszerében foglalkozik majd a tárca, hanem ahogy azelőtt, az egyes szervezeti egységek feladatkörein belül kezelik a témát. A közutakért felelős szervnek lesz majd a feladata, hogy az autópályák mellett a kerékpárút-hálózat fejlesztésével is foglalkozzon, a KRESZ felelőse pedig a kerékpáros közlekedési szabályok módosítását is végzi majd egyúttal.
Csepi Lajos közlekedési szakállamtitkár a minisztériumi hierarchia megtisztításával magyarázta a poszt megszüntetését. Úgy vélte, nem szerencsés a párhuzamos pozíciók fenntartása. A miniszteri biztos szerinte nem illeszthető be a KHEM struktúrájába, és így nem várható el, hogy felelősséget vállaljon az apparátus munkájáért.
A KHEM civil partnerként számít Bodor Ádám munkájára, tette hozzá.
Bodor Ádám volt egyébként az, aki közreműködött a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésének irányelveinek kidolgozásában, hozzájárult azoknak a műszaki előírásoknak a megalkotásához, amelyek a gyakorlatban is használható kerékpársávok, kerékpárutak építését segítik elő. Koordinálta a Bringázz munkába kampányt, és részt vett a pályázatok elbírálási elveinek lefektetésében.