Demszkyt nagyon nem akarják közlekedési miniszternek
További Belföld cikkek
- Orbán Viktor elárulta, hogy mivel kezdett foglalkozni 2009-ben
- A csúcsforgalomban füstölt el egy villamos Budán
- Tizenhárom autó ütközött az M6-oson, teljesen megbénult a forgalom
- Kiderült, miért növekednek folyamatosan a várólisták Magyarországon
- Légvédelmi eszközöket telepítenek Magyarország északkeleti részébe, a honvédek is készenlétben vannak
Az utolsó, tizenhatodik helyen a közlekedési álmairól ismert Demszky Gábor főpolgármester végzett olvasóink szavazásán. Négy másik politikust előz meg: a szintén kieső helyen végzett Schamschula Györgyöt, aki egyszer már betöltötte a közlekedési miniszteri posztot, valamint a csepeli MSZP-s Podolák Györgyöt és Puch Lászlót, a lemondott Szabó Pál államtitkárát, akit egyesek esélyesnek tartanak a posztra, de mi úgy tudjuk, biztos nem lesz miniszter.
Tizenkettedik helyével Kovács Kálmán, az SZDSZ egykori informatikai és hírközlési minisztere sem büszkélkedhet.
A MÁV Szabóval távozó elnöke a 11. lett, meglepetésre a tizedik helyen végzett Kapolyi László, a késői Kádár-kor örökös ipari minisztere, aki később az orosz államadósság lebontásán fáradozott, munkája gyümölcseként mára Magyarország egyik leggazdagabb embere lett.
A szürke középmezőnyben találjuk Aba Botond egykori BKV-vezért, akit kicsit talán már visszasírnak olvasóink. Megelőzte őt Gaskó István szakszervezeti vezető, akit talán inkább kormányellenessége, mint szakértelme röpített ilyen magasságba, Tímár Gyula volt Vegyépszer-vezér pedig mindkét politikai oldalra való nyitottságának köszönheti hetedik helyét.
Az élmezőnyt Kocsis István BKV-vezér zárja a hatodik helyével, ezek szerint tényleg javult a fővárosi tömegközlekedés? Ötödik a kommunistává lett (vagy mindig is az volt?) Moldova György, aki az Akit a mozdony füstje megcsapott című riportkönyvével pályázhatna a miniszteri posztra. Negyedik lett az első MDF-es, aki eljutott a világűrbe. Farkas Bertalan 2006-ban a konzervatívok színeiben akart képviselő lenni, de nem sikerült neki, miniszter azonban még lehet belőle.
És most nézzük a dobogósokat: harmadik lett egy másik MDF-es, Katona Kálmán, akinek azért kellett távoznia az Orbán-kormányból, mert átszervezték a tárcáját. Második lett Devecz Miklós, a magyar vasút Jászi Oszkára, egy progresszív erő, aki már természetesen nem a MÁV-nál, hanem egy cseh vasúttársaságnál kamatoztatja szakértelmét.
A nyertes Vitézy Dávid lett, a Városi és Elővárosi Egyesület szóvivőjeként, a BKV felügyelőbizottsági tagjaként máris a csúcsra ért, ő lett a közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter – legalábbis az Index szavazásán.