Tiger Woods hárommillió dollárt kapott szemműtétéért
További Sport cikkek
- Érdekes karrierváltás: kamionsofőrnek állna a Newcastle United labdarúgója
- Csapatot vált a magyar tehetség, a spanyol bajnokságban folytatja a versenyzést
- Pétervári-Molnár Bendegúz elődöntős az olimpiai kvalifikációs versenyen
- Ilyen még korábban nem történt Érdi Máriával
- Leadta nevezését az Európa-bajnokságra, visszatér olimpiai bajnokunk
Hetvenmillió dollár hirdetésből
2003-ban ebből az összegből a rangos tornákon mindössze 6,7 millió dollárt (1,37 milliárd forint) keresett meg, hetvenhetet a reklámbevételeinek köszönhetően kapott. Csak érzékeltetésül néhány adat: a Nike-tól huszonötmilliót kapott egy évre, a Warner Brooks-tól hetet, a General Motors-tól hatot.
Ennél sokkal érdekesebb, hogy egy szemklinika, a TLC Laser Eye Center hárommillió dollárt - 615 millió forintot - ajánlott fel annak érdekében, hogy elvégezhesse rajta a még tökéletesebb periférikus látását segítő beavatkozást. (Ez az összeg több, mint amennyit az összes magyar sportoló kap a hirdetőktől.)
Autót - egy ütésért
Tiger Woods
A kiváló golfozót a Buick ugyancsak üzleti céljaira használta fel. Az autómárka hatmillió dollárt fizetett azért, hogy egy ügyesen kitalált promócióban amatőrökkel versenyezzen - természetesen - a nagy televíziók kamerái előtt. A játék lényege az volt, hogy egy ütéssel ki tud közelebb juttatni a labdát a lyukhoz. Ha Woods ütése volt pontosabb, akkor nem történt semmi, ha viszont alkalmi kihívójáé, már ülhetett is bele a vadonatúj gépkocsiba.
Miért a golfozók a legjobb alanyok?
"Ez a meglehetősen szokatlan elképzelés lázban tartotta egész Amerikát, de a hétvégi versenyeken is általában tízmilliók nézik, hogy valaki le tudja-e győzni a bajnokot" - emlékezett vissza a Pannónia Golf Klub alelnöke, Váczi János, sportközgazdász, aki szerint a komoly szponzori bevételek megszerzéséhez egyértelműen az a legfontosabb, hogy a média támogatását élvezzék a sportolók.
Váczi szerint azért tehet szert ilyen elképesztően magas, első látásra hihetetlen bevételre Woods, mert ő testesíti meg a nagy vállalatok számára a tökéletes sportolót és reklámhordozót. "A golfozók nem keverednek botrányokba, karrierjük évtizedekig tart, hosszú ideig láthatóak a tévéközvetítésekben, még a senior-versenyek is borzasztó magas nézettséggel és pénzdíjjal rendelkeznek. Emellett a viadalok nézői a létező legjobb célcsoportot képviselik, hiszen kiemelkedő jövedelmi kategóriába tartoznak szerte a világon, másrészt még nyugdíjasként is sokat költenek a minőségi, presztízs fogyasztási cikkekre, utazásra" - érzékeltette a szakember.
Taróczy volt az utolsó etalon
Pillanatnyilag közel kétszáz golfozó képes komoly pénzt keresni a golffal, de a világon ötvenmilliónyian űzik a sportágat.
"Magyarországon utoljára talán Kokó volt a globálisan ismert sportoló megtestesítője, nem is véletlen, hogy komoly bevételei származtak a reklámokból. Ám széles nemzetközi elismerésnek örvendő sportolónk nem volt Taróczy Balázs vagy Temesvári Andrea óta, mert őket tényleg milliók figyelték hétről-hétre. Taróczynak még mindig számottevő csúcsai vannak, például az ATP tour-on ugyanazt a versenyt sorozatban öt alkalommal nyerte meg, ami egészen rendkívüli teljesítmény. Jelenleg nagyon kevés esély van arra, hogy hozzájuk hasonló sztársportoló itthonról kikerüljön" - összegzett Váczi.
Kammerertől az autót is visszakérte támogatója
Így marad az elkeserítő helyzet, hogy néhányan ki tudnak csikarni maguknak kisebb szponzori, hirdetési bevételeket, a többségnek azonban még egy autót sem sikerül szerezni használatra. A háromszoros olimpiai bajnok kajakos, Kammerer Zoltántól épp athéni sikere után kérte vissza addig biztosított autóját korábbi támogatója.