Ambrus
-7 °C
3 °C

Tiger Woods hárommillió dollárt kapott szemműtétéért

2005.06.21. 19:49
Kapcsolódó cikkek (1)
A legsikeresebb magyar sportolók szponzoraiktól sokszor még egy autót sem kapnak használatra, a világ legjobb golfozójának az egyik szemklinika hárommillió dollárt fizetett, hogy lézeres operációját nála végeztesse el végre. Woods golftudásának köszönhetően hétmillió dollárra tett szert 2003-ban, reklámbevételei ennek több mint tízszeresét tették ki.
A világ legjobb golfozójának tartott Tiger Woods a hétvégi US Openen a második helyezést érte el, mivel az új-zélandi Michael Campbell lehajrázta. Woods ettől függetlenül a világranglista élére ugrott, ám amíg a második volt, akkor is ő volt az amerikai hirdetők elsőszámú célpontja, egyszersmind - Michael Schumacherrel holtversenyben - a világ legjobban kereső sportolója. 2004-es bevétele csökkent valamelyest, de így is túllépte a 74 millió dolláros (tizenötmilliárd forint) határt, ám 2003-ban 83,7 millió dollárt (tizenhétmilliárd forint) kasszírozott.

Hetvenmillió dollár hirdetésből

2003-ban ebből az összegből a rangos tornákon mindössze 6,7 millió dollárt (1,37 milliárd forint) keresett meg, hetvenhetet a reklámbevételeinek köszönhetően kapott. Csak érzékeltetésül néhány adat: a Nike-tól huszonötmilliót kapott egy évre, a Warner Brooks-tól hetet, a General Motors-tól hatot.

Ennél sokkal érdekesebb, hogy egy szemklinika, a TLC Laser Eye Center hárommillió dollárt - 615 millió forintot - ajánlott fel annak érdekében, hogy elvégezhesse rajta a még tökéletesebb periférikus látását segítő beavatkozást. (Ez az összeg több, mint amennyit az összes magyar sportoló kap a hirdetőktől.)

Autót - egy ütésért


Tiger Woods
Woods beleegyezett, a klinikát pedig betegek ezrei keresték fel, hogy az operációt ezerötszáz dollárért végrehajtassák magukon.

A kiváló golfozót a Buick ugyancsak üzleti céljaira használta fel. Az autómárka hatmillió dollárt fizetett azért, hogy egy ügyesen kitalált promócióban amatőrökkel versenyezzen - természetesen - a nagy televíziók kamerái előtt. A játék lényege az volt, hogy egy ütéssel ki tud közelebb juttatni a labdát a lyukhoz. Ha Woods ütése volt pontosabb, akkor nem történt semmi, ha viszont alkalmi kihívójáé, már ülhetett is bele a vadonatúj gépkocsiba.

Miért a golfozók a legjobb alanyok?

"Ez a meglehetősen szokatlan elképzelés lázban tartotta egész Amerikát, de a hétvégi versenyeken is általában tízmilliók nézik, hogy valaki le tudja-e győzni a bajnokot" - emlékezett vissza a Pannónia Golf Klub alelnöke, Váczi János, sportközgazdász, aki szerint a komoly szponzori bevételek megszerzéséhez egyértelműen az a legfontosabb, hogy a média támogatását élvezzék a sportolók.

Váczi szerint azért tehet szert ilyen elképesztően magas, első látásra hihetetlen bevételre Woods, mert ő testesíti meg a nagy vállalatok számára a tökéletes sportolót és reklámhordozót. "A golfozók nem keverednek botrányokba, karrierjük évtizedekig tart, hosszú ideig láthatóak a tévéközvetítésekben, még a senior-versenyek is borzasztó magas nézettséggel és pénzdíjjal rendelkeznek. Emellett a viadalok nézői a létező legjobb célcsoportot képviselik, hiszen kiemelkedő jövedelmi kategóriába tartoznak szerte a világon, másrészt még nyugdíjasként is sokat költenek a minőségi, presztízs fogyasztási cikkekre, utazásra" - érzékeltette a szakember.

Taróczy volt az utolsó etalon

Pillanatnyilag közel kétszáz golfozó képes komoly pénzt keresni a golffal, de a világon ötvenmilliónyian űzik a sportágat.

"Magyarországon utoljára talán Kokó volt a globálisan ismert sportoló megtestesítője, nem is véletlen, hogy komoly bevételei származtak a reklámokból. Ám széles nemzetközi elismerésnek örvendő sportolónk nem volt Taróczy Balázs vagy Temesvári Andrea óta, mert őket tényleg milliók figyelték hétről-hétre. Taróczynak még mindig számottevő csúcsai vannak, például az ATP tour-on ugyanazt a versenyt sorozatban öt alkalommal nyerte meg, ami egészen rendkívüli teljesítmény. Jelenleg nagyon kevés esély van arra, hogy hozzájuk hasonló sztársportoló itthonról kikerüljön" - összegzett Váczi.

Kammerertől az autót is visszakérte támogatója

Így marad az elkeserítő helyzet, hogy néhányan ki tudnak csikarni maguknak kisebb szponzori, hirdetési bevételeket, a többségnek azonban még egy autót sem sikerül szerezni használatra. A háromszoros olimpiai bajnok kajakos, Kammerer Zoltántól épp athéni sikere után kérte vissza addig biztosított autóját korábbi támogatója.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Budapest Te Csodás!

Karácsonyi pompába öltözött utcák, színes adventi vásárok, gazdag kulturális élmények, ez mind Budapest.