Ferrari-fricska Melbourne-ben

2000.03.12. 19:22
Michael Schumacher, illetve az olasz istálló kettős sikerét hozta a világbajnokság első futama Melbourne-ben.
Rekordszámú - mintegy százhúszezres - nézősereg köszöntötte a pilótákat magyar idő szerint vasárnap hajnali négykor a melbourne-i Albert Parkban, a világbajnokság első állomásán. Az előzetes előrejelzésekkel ellentétben egyetlen felhő sem takarta el a napot, így minden adott volt egy jó versenyhez.

A rajtrácson a megszokott 22 autó helyett csak 21 készülődött, mert Jean Alesinek a pályára jövet gondja támadt Prost-Peugeotjával, így a depóból kellett rajtolnia.

A kialvó piros fényeket a két McLaren kapta el a legjobban. Az első kanyarba fordulva Hakkinen vezetett Coulthard előtt, majd Schumacher, Frentzen, Barrichello és Trulli következett. Ez a szextett hamar két hármas csoportra bomlott, melynek első fele fokozatosan elhúzott a mezőnytől. Az élcsoportot záró Trulli után Villeneuve, De La Rosa, Irvine volt a további sorrend. A hatodik körben De La Rosa bal-első felfüggesztése eltörött, kereke leszakadt, valószínűleg ezért Irvine megpördült és kiállni kényszerült. Az eset miatt a pályára küldött ,,safety car" a tizedik körben engedte el újra a mezőnyt.

A következő forduló végén Coulthard váratlanul a boxba hajtott, de kisebb szervizelés után visszatért. Azonban néhány száz méter tudott csak megtenni, s motorhiba miatt kiesett. Hakkinen és Schumacher tovább száguldott az élen, ám a tizennyolcadik körben a finn motorja is csütörtököt mondott. A német ölébe csöppent hát a vezetés, őt Frentzen már tekitélyes, majd 17 másodperces hátránnyal követte. Barrichello, Trulli, Villeneuve és Salo egészítették ki a pontszerző hatost, amely a kerékcserékig már nem változott.

A ,,pit stopok" a harmincadik és a negyvenedik kör között zajlottak. Az élen állók közül csak Frentzennek akadt gondja az utántöltő berendezéssel: ő majd egy percet töltött a boxban. Csapattársa, Trulli azonban már el sem jutott a tankolásig, a 36. körben ugyanis felrobbant Mugen-Honda hajtóműve.

Eközben a fiatal Button, aki a startnál hat(!) riválisát is megelőzte, egészen a negyedik pozícióig jött föl, de természetesen saját kiállása után kikerült a ,,top six"-ből. A hatosfogatot ekkor M. Schumacher, Barrichello, R. Schumacher, Frentzen, Villeneuve és Fisichella alkotta, a negyvenedik fordulóban azonban a másik Jordan is kiesett, így Button ismét pontszerző helyen találta magát.

Heidfeld már első Forma 1-es futamán meglepetést okozott
Negyvenegy kör elteltével megkezdődött a Ferrari-show. Schumacher az élen fokozatosan lassulni kezdett, természetesen mindenki műszaki hibára gyanakodott, majd elengedte Barrichellot. A brazil mindössze egy körön át haladt elöl, majd felettébb váratlanul a boxba hajtott, újra tankolt, s ismét a második helyre tért vissza. Schumi közben eredeti sebességére kapcsolva újra növelte előnyét. Ekkor érthettük csak meg mi is történt valójában: az első számú pilóta megengedte segédjének, hogy egy kicsit vezesse a versenyt. Még ez is belefért.

Míg elöl a nagyok játszadoztak, valamivel hátrébb a kisebbek között ritkán látott küzdelem alakult ki a pontszerző helyekért. A negyedik Villeneuve és a nyolcadik Wurz között még három másodpercnyi különbség sem volt. A nagy csata azonban csak egy előzést -Salo kaparintotta meg Zontától a hatodik pozíciót - és egy kiállást - Button, motor - hozott, így a célig a sorrend már nem változott jelentősen.

Michael Schumacher senkitől sem zavartatva, csapattársa előtt megnyerte a versenyt. A Schumacher család boldogságát Ralf harmadik helye tette teljessé. Mögöttük a BAR első pontjait szerző Villeneuve, a benettonos Fisichella, s a remekül hajrázó Salo futott célba. A finn pilótát azonban később - Sauberjének szabálytalan méretű szárnyai miatt - kizárták, így a hatodik helyért járó egy egységet Zonta kapta meg.

Végeredmény

1. M. Schumacher Ferrari 1h 34min 01sec 987
2. Barrichello Ferrari +11,009
3. R. Schumacher Williams +20,009
4. Villeneuve BAR +44,447
5. Fisichella Benetton +45,165
6. Zonta BAR +46,468

Leggyorsabb kör: Barrichello - 1.31.481

A világbajnokság állása
1. M. Schumacher 10 p.
2. Barrichello 6 p.
3. R. Schumacher 4 p.
4. Villeneuve 3 p.
5. Fisichella 2 p.
6. Zonta 1 p.

Konstruktőrök
1. Ferrari 16 p.
2. Williams 4 p.
BAR 4 p.
4. Benetton 2 p.

Nyilatkozatok

M. Schumacher: ,,Köszönet a csapatnak az egész hétvégi remek munkáért. Látják igazam volt, amiért nem aggódtam a harmadik rajtkocka miatt! Eddig csak éreztem, most már biztosan tudom, hogy az idei az autó, amivel újra világbajnok lehetek. Nem csak megbízható, de pokolian gyors is."

Barrichello: ,,Nagyon örülök, hogy ilyen remekül sikerült a bemutatkozásom. Ez az autó tényleg fantasztikus. A taktikámat, amit egyébként a többiekhez hasonlóan szintén egy kiállásra terveztünk, menet közben változtattuk meg, azért hogy biztosan sikerüljön megelőznöm Frentzent. Az egészet Ross Brawn agyalta ki, ő valóban zseniális stratéga."

R. Schumacher: ,,Ilyen remek debütálásra sem én, sem a csapat nem számított, de mivel a motor megbízható volt, sikerült a pódiumon végeznem. Köszönöm a szerelőknek a sok segítséget."

Mika Häkkinen, aki kiesett a versenyből: ,,Egyre erőtlenebbnek éreztem az autót, majd megláttam a füstöt a tükörben. Tudtam, hogy vége a versenyemnek. Hasonló helyzetben vagyunk, mint tavaly: az autó gyors, ám nem megbízható. Sokat kell tesztelnünk."

Következő futam: Brazil Nagydíj, március 26.