Schumacher-Brawn koprodukció San Marinóban

2000.04.09. 19:39
Michael Schumacher szoros küzdelemben győzött Imolában, maga mögé utasítva a két McLarent, akik Hakkinen, Coulthard sorrendben fejezték be a futamot, s így megszerezték idei első pontjaikat.
Borongós időben kezdődik az idei imolai futam, s ahogy azt már lassan megszokhatjuk, ismét van valaki, aki képtelen elmozdulni a rajtrácsról: most épp a prostos Heidfeld ragad be, s így csak a depóból eredhet a mezőny után.

Elöl azonban semmi probléma nincs, Hakkinen villámként lő ki, Schumi, aki kissé beragad, ha nehezen is, de megtartja a második helyet. Mögöttük Barrichello, Coulthard, Villeneuve, Trulli sorrend alakul ki.

A várt csaták azonban elmaradnak, a mezőny hamar ,,beáll": Hakkinen és Schumacher majd két másodperccel gyorsabbak körönként, mint csapattársaik, akikkel pedig Villeneuve-ék nem tudnak lépést tartani. A legnagyobb látványosságot a kicsúszó-kipördülő pilóták jelentik, Gené, Button, Frentzen is feladja a versenyt. Ezt követően előbb Heidfeld, majd Verstappen kap ,,stop and go" büntetést, a fiatal német azonban néhány kör elteltével műszaki hiba miatt végleg kiáll csapattársával, Alesivel egyetemben.

Az élen az egyetlen változás, hogy Hakkinennek sikerül kicsit meglógnia német üldözőjétől, aki így négy másodpercnyi távolságból követi őt.

A huszadik körben megkezdődnek a kerékcserék, a vezető négyes tagjai azonban majd harmincat tesznek meg a boxba állás előtt. Mika és Schumi egyszerre érkeznek a depóba, a finn 7,6, míg a német 9,9 másodperc alatt tankol meg, sejthető tehát, hogy a Ferrariba több benzin került. Barrichello megtartja harmadik helyét Coulthard előtt, Villeneuve ötödik, míg hatodiknak Ralf Schumacher zárkózik fel.

Ezután újabb húsz körön keresztül ismét unatkozunk, ám a futam hirtelen életre kel.

A második kerékcserénél a brazil ferraris és a skót mclarenes áll ki egyszerre: a szerelők eszeveszetten dolgoznak, ám az angolok egy hajszállal gyorsabbak, így Coulthard - épphogy elkerülve az ütközést riválisával - harmadikként tér vissza a pályára. A két éllovas közül Hakkinen jön ki előbb, 8,3 szekundumot tölt tankolással, majd másodikként áll vissza. Scumachernek azonban - a Ross Brawn által kitalált ravasz taktikamódosítás miatt - még négy körre elegendő üzemanyaga van. Schumi természetesen a könnyebb autójának és saját klasszisának köszönhetően repül, s ,,pit-stopja" után, - mely mindössze 6,3 másodpercet vesz igénybe - átveszi a vezetést Hakkinentől. Tizenhárom kör van még hátra, s a finnek négy szekundumot kellene ledolgoznia. Nehéz, de nem lehetetlen feladat.

Próbálkozik is Mika - két és félre szorítja hátrányát - ám ekkor nincs szerencséje a lekörözöttekkel, így eddigi munkája kárba vész. Már csak négy kör van hátra, mikor az ezüstnyíl egy végső rohamot indít a győzelemért. Az aréna tombol, a 135000(!) tifoso lélegzetvisszafojtva figyel...

A különbség folyamatosan csökken, ám a körök hamarabb fogynak el, mint a másodpercek: Michael Schumacher mindössze 1,1-es előnnyel megnyeri San Marino nagydíját.

A két extraklasszis teljesítményét jellemzi, hogy a harmadik Coulthard kis híján egy, a negyedik Barrichello pedig másfél(!) perces hátránnyal ér célba.

Villeneuve megbízható versenyzéssel szerzi meg az ötödik helyet, míg a hatodik pozícióban - melyet Ralf Schumacher kényszerű kiállásának köszönhetően kaparintott meg - a remekül vezető sauberes Salo fut célba.

Nyilatkozatok

Michael Schumacher: ,,A startot, nem tudom miért, de eléggé elrontottam. Utána azonban remekül működött az autó. Két megállást terveztünk, azonban kissé taktikáznunk kellett, hogy Mika elé tudjunk kerülni. A stratégia bejött, utána pedig már ,,csak" arra kellett ügyelnem, hogy megtartsam a vezetést. A következő versenyt Silverstoneban rendezik, ahol tavaly balesetet szenvedtem. El kell, hogy mondjam, nincs bennem félsz, nem érzek semmi különöset a visszatérés előtt. A tavalyi eset akár máshol is megtörténhetett volna."

Mika Häkkinen: ,,A rajtom jól sikerült, a második tankolásig nem is volt semmi gond. Azután azonban a lekörözöttek kissé akadályoztak, és kisebb műszaki gondjaim is voltak, mert rámentem valamilyen fémdarabra, amely megrongálta a kocsi alját. Ezután jóval nehezebb volt vezetni az autót. Ezen kívül egyszer a célegyenesbe kanyarodva megállt a gép, ami miatt ismét időt vesztettem. Schumacher megelőzött, azonban mindent egybe véve örülök, hogy végre sikerült pontokat szereznünk."

David Coulthard: ,,A start nem sikerült jól, beragadtam Barrichello mögé. Sajnos, csak a második kerékcserém során sikerült megelőznöm, a szerelőim ekkor villámgyorsak voltak. Utána körönként két másodperccel voltam gyorsabb Rubinhonál, így hamar megnyugtató előnyt szereztem a harmadik hely megtartásához. Úgy látszik, ha Imolában előzni akarsz, legalább öt szekundummal jobbnak kell lenned fordulónként, mint az ellenfeled. A pontoknak természetesen én is örülök."