|
David Coulthard
Remek taktikával és hibátlan versenyzéssel
|
A reggeli időjárási gondok után - a bemelegítő edzést több, mint másfél órával el kell halasztani a sűrű köd miatt - senki sem gondolná, hogy délután egykor gyönyörű napsütésben indulhat útjára a mezőny. Szerencsére azonban így történik, s eső a későbbiekben sem zavarja meg a pilótákat.
A rajt pillanatát Barrichello tökéletesen csípi el, mellőle jól indul Frentzen is, s Coulthard is gond nélkül hagyja el a rajtrácsot. Hakkinen azonban kissé beragad, s ezzel föltartja a különben szemfülesen lopakodó M. Schumachert, aki kívülről próbálja előzni őt. A német azonban harapófogóba kerül: Button és Villeneuve is elhúz mellette. Sőt, még az első körben öccsével is csatába keveredik: a Ferrari és a Williams kanyarokon át egymás mellett száguld. Vérbeli versenyt láthatunk ekkor, melyből az ifjabb Schumacher kerül ki győztesként, s átveszi a hetedik pozíciót. Ralf továbbra is feltartóztathatatlanul száguld, a második fordulóban simán megelőzi Villeneuve-öt is.
|
Schumachernek most meg kellett elégednie a harmadik hellyel
|
Az élen egy hatosfogat alakul ki, - Rubinho, Frentzen, Coulthard, Hakkinen, Button, R. Schumacher - mely körönként egy másodpercet ver az üldözőkre. M. Schumi Villeneuve mögött ragad, a nyolcadik helyen. A kanadai remekül tartja pozícióját, egyáltalán nem látszik lassabbnak a ferrarisnál.
Az élboly, melynek első és utolsó tagja között a különbség három másodperc körül mozog, a 24. körben kezd oszlani: Frentzen megy ekkor tankolni, majd Button, illetve Ralf Schumacher követi őt. Odakint eközben a két McLaren teljesen ráfut Barrichellora, s Coulthard a hírhedt Stowe kanyarban, a külső íven meg is előzi a brazilt.
A pontszerző helyeken Coulthard, Barrichello, Hakkinen, Villeneuve, M. Schumacher és Frentzen autózik, majd Ralf és Button következik.
Harminckét forduló elteltével gurul csak a depóba az első McLaren - Hakkinen az - így valószínűsíthetjük, hogy az ezüstnyilak mindössze egy megállást terveztek. Mika azonban csak a két Williams mögé tud visszatérni, így a hatodik helyre szorul. Ezzel szemben Coulthard, aki Villeneuve-vel egyszerre áll ki, remekül "boxol", s a BMW-k elé kerül, a harmadik pozícióba. Az élen Barrichello száguld, őt csapattársa jócskán lemaradva követi.
|
Hakkinen is kezd magához térni
|
A brazil azonban a 36. körben megpördül, majd egyenesen a szerelőihez hajt, de ők is tehetetlenek. Rubinho feladja a versenyt, valószínűleg a váltóval van probléma.
M. Schumi veszi át a vezetést, de rögtön csapattársa kalandja után megejti első és egyetlen kerékcseréjét, majd a hatodik posztra tér vissza. Az új szextettet így Frentzen, Coulthard, R. Schumacher, Button, Hakkinen és Michael Schumacher alkotja. Azonban a Jordan és a két Williams a futam háromnegyedénél újra tankolni megy, így mindhárman jócskán visszaesnek. Sőt, Frentzen lassulni kezd, s kiáll a versenyből. (Valószínűleg újra az imolai probléma jön elő.)
A letisztult sorrend három körrel a finish előtt így fest: Coulthard, Hakkinen, Schumacher - azaz "helyre állt a rend". Őket Ralf és Button követik, az egy pontot jelentő helyre pedig - Villeneuve-öt megelőzve - Trulli zárkózik föl.
A célig már semmi nem változik, így a McLarenek közel fél év után újra győznek, Schumachernek pedig most meg kell elégednie a harmadik hellyel.
A Brit Nagydíj végeredménye
|
1 | Coulthard | Skócia | Mclaren | 1h28'50"108 |
2 | Häkkinen | Finnország | Mclaren | + 1.400 |
3 | M. Schumacher | Németország | Ferrari | + 19.900 |
4 | R. Schumacher | Németország | Williams | + 41.300 |
5 | Button | Anglia | Williams | + 57.700 |
6 | Trulli | Olaszország | Jordan | + 1.19.200 |
7 | Fisichella | Olaszország | Benetton | + 1 kör |
8 | Salo | Finnország | Sauber | + 1 kör |
9 | Wurz | Ausztria | Benetton | + 1 kör |
10 | Alesi | France | Prost | + 1 kör |
11 | Diniz | Brazília | Sauber | + 1 kör |
12 | Herbert | Anglia | Jaguar | + 1 kör |
13 | Irvine | Írország | Jaguar | + 1 kör |
14 | Gené | Spanyolország | Minardi | + 1 kör |
15 | Mazzacane | Argentína | Minardi | + 1 kör |
Kiestek |
16 | Villeneuve | Kanada | Bar | + 4 kör |
17 | Frentzen | Németország | Jordan | + 5 kör |
18 | Heidfeld | Németország | Prost | + 8 kör |
19 | Zonta | Brazília | Bar | + 24 kör |
20 | Barrichello | Brazíla | Ferrari | + 26 kör |
21 | De la Rosa | Spanyolország | Arrows | + 33 kör |
22 | Verstappen | Hollandia | Arrows | + 40 kör |
Leggyorsabb kör: HAKKINEN - 1'26"217
|
|
Nyilatkozatok
|
David Coulthard:
"Nagyon örülök a győzelmemnek, irtó fontos volt ez a futam az egész csapat számára. A starttól egész jól jöttem el, Barrichellot pedig sikerült a pályán megelőznöm. A Beckettsből kijövet egy kicsit hibázott, így sikerült szélárnyékba kerülnöm. Ekkor eszembe jutott Mansell 1987-es előzése, melyet Piquet-vel szemben hajtott végre. Azt mondtam magamnak: "Oké, itt az alkalom, megpróbálom". Szerencsére bejött. Ezzel a manőverrel, remélem örökre elhallgattattam azokat, akik túl "puhának" tartanak engem, s folyton csak "aranyos fiúként" emlegetnek. Nem akarok aranyos lenni, győzni akarok!
Láthatták, hogy a verseny után rögtön telefonhoz hívtak: a Mercedes gyár vezetői voltak a vonal másik végén. Nagyon sokat jelent nekem, hogy ilyen gyorsan gratuláltak. Remélem ez a következő versenyen, Barcelonában is így lesz majd."
Mika Hakkinen:
"A startnál kipörögtek a kerekeim, ezért kicsit beragadtam. A tankolásom nem sikerült túl jól, így nem tudtam harcba szállni Daviddel a győzelemért. A verseny végén pedig a biztos célbaérést és a tizenhat konstruktőri pontot választottam. A második helynek is örülök, mostanában minden apró pontra szükségünk van. Létkérdés volt a csapat számára ez a siker a VB. címért folytatott küzdelem életben tartásához. Barcelonában innét folytatjuk."
Michael Schumacher:
"A rajtom jól sikerült, azonban kicsit szerencsétlenül helyezkedtem. Kívülről próbáltam elmenni Hakkinen mellett, aki szintén épp arra mozdult. Száraz időben talán megkockáztattam volna a füvön való előzést, ám mivel a sok esőtől a gyep teljesen felázott, jobbnak láttam a betonon maradni. Ezután sajnos beragadtam Villeneuve mögé. Bár gyorsabb voltam nála, nem tudtam megelőzni, így lemaradtam a McLarenektől. Ma számomra a harmadik hely volt a maximum. Ennek is örülök, a négy pont jól jön a bajnokságban."
|
|
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!