Ferenc, Olívia
-2 °C
4 °C

Ferrarival nem lehet bevásárolni!

2000.05.02. 21:16
Múlt szerdától szombatig a teljes Forma-1-es mezőny Barcelonában készült a vasárnapi Spanyol Nagydíjra. Szerdán, csütörtökön és szombaton száraz, míg pénteken nedves körülmények között kellett körözniük a pilótáknak a "Circuit de Catalunyán". Michael Schumachernek azonban mindegy volt, hogy esett vagy fújt: mindkét időjárási körülmény közepette a legjobb időt futotta. Ez kissé meglepő, hiszen a Ferrari az egyetlen istálló, amely idén még nem tesztelt a katalán pályán.
Schumachernek mindegy volt, hogy esett vagy fújt
Schumi világbajnoki ellenfeleiről is beszélt: "Bár pillanatnyilag Coulthard a második az összetettben, én mégis Hakkinent tartom a legnagyobb ellenfelemnek a VB. címért folytatott harcban. Szerintem gyorsabb, mint a skót, s ezt a McLaren főnökei is tudják. Valószínűleg ezért technikailag jobban támogatják majd, mint csapattársát."

Az ezüstnyilak mindhárom pilótájukkal - Coulthard, Hakkinen, Panis - részt vettek a teszteken, bár a finn címvédő csak az utolsó napon csatlakozott az alakulathoz. A McLarenek, akiknek második otthonuk a barcelonai pálya, versenybeállítással gyakoroltak, ezért - időeredményeiket tekintve - csak a középmezőnyben végeztek.

Összesített teszteredmények, Barcelona ápr. 26-29.
1. M. Schumacher 1.20.823
2. R. Schumacher 1.20.963
3. Barrichello 1.21.086
4. Hakkinen 1.21.429
5. Coulthard 1.21.821
6. Herbert 1.21.985
7. Fisichella 1.22.244
8. Panis 1.22.383
9. Wurz 1.22.390
10. Irvine 1.22.434
11. Verstappen 1.22.56
12. Salo 1.22.631
A wokingi teamhez kapcsolódó hír, hogy tesztpilótájuk, Panis próbálta ki először az öt barázdával ellátott Bridgestone gumit. Az FIA célja ugyanis az, hogy az új típusú abroncsok bevezetésével lassítsa a kocsikat. Max Mosley azonban biztosította a csapatokat, hogy a kisebb tapadást nyújtó "papucsokat" csak akkor teszik kötelezővé, ha abba minden istálló beleegyezik... Azaz szinte százszázalék, hogy jövőre nem lesz változás a kerekeket illetően.

Hírek röviden

- Mike Gascoyne, a Jordan technikai igazgatója nem hosszabbítja meg 2001 júliusáig érvényes szerződését az ír istállóval. A pletykák szerint a szakember, aki 98 óta dolgozik Eddie Jordan csapatánál, a száguldó cirkuszba 2002-ben visszatérő Renault alakulat irányítását veszi át.

- Hétvégi remek teljesítményét követően - ötödik hely a Brit G.P.-n - Jenson Button Anglia első számú F-1-es sztárjává vált. Az újságok többet írtak, s írnak róla, mint bármely másik szigetországi csillagról. A mindössze húszéves Williams-pilóta pedig igyekszik alkalmazkodni új státuszához: bejelentette, hogy "félretett pénzéből" a közeljövőben egy sárga színű Ferrari 355 Spider típusú álomautót vesz magának. Csak az érdekesség kedvéért: az autó ára 250000 ezer márka...

- Épp ellentétesen cselekedett Hakkinen. A kétszeres finn világbajnok eladta Ferrari 360-asát. Mikának az volt a gondja, hogy a kocsi csomagtartóját túl kicsire tervezték, így a bevásárlás nem ment problémamentesen...

- Lehetséges, hogy Jacques Villeneuve nem áll rajthoz a hétvégi Spanyol Nagydíjon. A kanadai pilóta ugyanis már a Brazil G.P. óta hátfájassal küszködik, ám panaszai az utóbbi hetekben tovább nőttek. A barcelonai teszteket nem is tudta befejezni, már pénteken elhagyta Katalónia fővárosát, hogy egy specialistával vizsgáltassa ki magát. Villeneuve - a vasárnapi versenyt illetően - a napokban nyilatkozik végleges döntéséről.