További Forma-1 cikkek
- Csapatot vált a Formula–1 népszerű pilótája, később a gyári Audi versenyzője lesz
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
A brazil futam óta mindenki azt hajtogatja, hogy közel van az első futamgyőzelmed. Szerinted mikor fogsz először nyerni?
"Eddig valóban minden remekül megy a Forma-1-ben, nem panaszkodhatok semmire. A bemutatkozásom szerintem mindenkit meglepett, magam sem gondoltam, hogy ilyen hamar sikerül felvennem a tempót. A célom, hogy versenyről versenyre gyorsabb legyek, s minden futamon tanuljak valami újat. Három verseny természetesen nem elég ahhoz, hogy kihozzam magamból a maximumot, még gyakran hibázom: leginkább az F1-es kocsi fékjeit nehéz megszoknom. Habár már sokat fejlődtem ezen a téren, egy-egy elrontott lassítás jó néhány tizedmásodperc veszteséget jelent."
Sokat jelent számodra, hogy Interlagosban Michael Schumachert is sikerült megelőznöd?
"Sao Paolóban nem is gondoltam, hogy Schumacher elé tudok kerülni, még pillanatokkal az előzés előtt sem. Nem voltam elég közel a Ferrarihoz, de azt mondtam, gyerünk, próbáld meg, s végül egész jól sült el a dolog. Utána azt hittem, hogy Michael gyorsabb, s a következő körben vissza veszi a vezető pozíciót. Az volt a célom, hogy a saját tempómat autózzam, és spóroljak a gumikkal. Mint kiderült, még így jobb időket futottam Schumachernél, s ez igazán feltüzelt engem. Nagyon gyors voltam."
A szurkolók most már sokat várnak tőled, érzel valamit ebből a nyomásból?
"Szerintem szép előzés volt a Sao Paoló-i, de biztos vagyok benne, hogy volt a futam során ennél szebb is, melyet a nézők a tévén keresztül nem láthattak. Azt hiszem, ezzel a manőverrel bebizonyítottam, hogy képes vagyok nyerni, s le tudom győzni Michael Schumachert is."
Verstappen "öklelését" nehéz lehetett megemészteni...
"Nem, egyáltalán nem, ilyen az autóversenyzés. Az is hasonló érzés, ha az ember műszaki probléma miatt kényszerül kiállni, megtörténik, nem tehetünk ellene semmit. Én már annak is örültem, hogy egyáltalán vezethettem a futamot. Természetes, hogy bosszantott a kiesés, de a lényeg, hogy Brazíliában egy újabb lépést tettünk a futamgyőzelem felé. Mikor kiszálltam az autóból, a közönség megtapsolt engem: így is igazán szép verseny volt."
Mi hiányzik még ahhoz, hogy megnyerd az első nagydíjad?
"Nem elég gyorsnak lenni egy-két kanyarban, az egész versenyen át a maximumot kell nyújtani. Én gyors vagyok, de még gyakran hibázom, hiszen az autó új a számomra, s a legtöbb pályát nem is ismerem. Meg kell próbálnom sebesen vezetni anélkül, hogy a géptől túl sokat kívánnék: mert ha futok három igazán jó kört, a gumikat már dobhatom is a szemétbe. Igyekszem megtanulni úgy kormányozni a kocsit, hogy a gumik akár harminc vagy még több fordulón át kitartsanak."
Miben erős igazán a Williams?
"Mindenben, de a szakértelem terén mi vagyunk a legjobbak. Remek szerelőink vannak és nagyszerű csapatfőnökünk. Az légkör nálunk a legjobb, s a kocsi is fejlődik, mert a Michelin és a BMW a tudásuk legjavát nyújtják."
Van valamilyen konkrét célod az idén?
"Hogy őszinte legyek, nem akarok folyamatosan azon aggódni, hogy mikor győzök először, de nem szeretnék egész évben a középmezőnyben autókázni sem. Realistának kell lennem, addig nem gondolok a sikerre, amíg nem állhattam föl a dobogó legfelső fokára. Az első lépés, hogy végre pontszerző helyen fejezzek be egy futamot. Pillanatnyilag ez a célom."