A Toyota leleplezte az F-1-es gépét

2001.12.18. 18:40
Hétfőn Kölnben bemutatta Forma-1-es autóját a Toyota. A japánok 250 millió eurót fektetnek az F-1-es projectbe, s távolabbi céljuk a világbajnokság megnyerése.
Hétfőn déli tizenkét órakor hivatalosan is bemutatta a 2002-es Forma-1-es autóját a Toyota. A gyár, amely jövőre először vesz részt a F-1-es világbajnokságban a tizenkét istálló közül elsőként tárta a nyilvánosság elé a versenyautóját.

TF201 a kasztni kódja

A gépet a két pilóta, a finn Mika Salo és a skót Alan McCnish leplezte le a cég kölni bázisán, néhány száz néző jelenlétében. A kasztni, melyet az osztrák Gustav Brunner tervezett, a TF102-es kódnevet kapta. Az autó hivatalosan a januárban kezdődő teszteken girul először pályára, azonban az idei szezonban már szinte az összes Forma-1-es helyszínen kipróbálták a kocsit.

A TF102-es elödje

"Az első idényünkben minden versenyre szeretnénk magunkat kvalifikálni, a lehető legtöbb futamot befejezni, s rengeteg tapasztalatot gyűjteni. A távolabbi célunk pedig természetesen az, hogy megnyerjük mind a konstruktőrök, mind a pilóták világbajnokságát" - nyilatkozta Ove Andersson, a Toyota Team Europe vezetője.

Csak a Ferrarinak és a McLarennek nagyobb a költségvetése

Ove Andersson
A japán gyár 250 millió eurót fektetett a Forma-1-es programjába, amely a harmadik legnagyobb összeg a Ferrari és a McLaren, azaz a két sztárcsapat költségvetése után. Az istálló főszponzora a Panasonic, s az autó a japán nemzeti színekben, pirosban és fehérben pompázik.

Pollock távozik a BAR-tól

Egy másik F-1-es alakulat, a BAR kedden mutatta be az új autóját, ám az amerikai team már hétfőn szolgált egy meglepetéssel: lemondott Craig Pollock, az eddigi csapatfőnök. A bejelentés meglehetősen váratlan, ezért még nem tudni, hogy ki veszi át jövőre a kanadai üzletember helyét. Pollockot egyébként valószínűleg a BAR által az utóbbi három szezonban nyújtott nyenge teljesítmény miatt menesztette a főszponzor és egyben tulajdonos Britsh American Tobacco nevű amerikai mammutvállalat.