Barbara, Borbála
-5 °C
3 °C

Renault: csak szerényen

2002.01.27. 14:46
Kapcsolódó cikkek (1)
Vasárnap Párizsban bemutatták a Renault gyári csapatát. A franciák célja csatlakozni az élmezőnyhöz, s mindezt szerényen, arrogancia nélkül...
Vasárnap délelőtt Párizsban, ünnepélyes körülmények között bemutatkozott a 2002-es Forma-1-es szezon hetedik csapata, a Renault. A francia márka 17 év szünet után tér vissza a Száguldó Cirkuszba hivatalos gyári istállóként.

Trulli és Button a két sofőr

Az alakulat két pilótája a Jordantől szerződtetett Jarno Trulli és az angol Jenson Button lesz. Kettejük közül elméletileg Button indul előnnyel, hiszen ő már tavaly is a team elődjénél, a Benettonnál versenyzett. Buttonhoz hasonlóan az állandóságot jelenti a gumiszállító is: továbbra Michelin - egy másik francia óriás - abroncsokon futnak a Renault-kocsik.

Természetesen a két pilóta is részt vett a szombati bemutatón, melyen leleplezték az R202-est. A kasztni hasonlít az egy évvel ez előtti Benettonhoz, ám kisebb változtatások - orr és a szárnyak - azért tapasztalhatóak. A borítás fényezése azonban nagy mértékben változott: az alapszín ugyan kék marad, ám már kissé más árnyalatban, s ehhez csatlakozott a sárga is.

A szponzor megakadályozta a fényezés bemutatását

Érdekesség, hogy Párizsban a közönség még nem láthatta az autó hivatalos festését. A csapat főszponzora ugyanis továbbra is a Mild Seven cigaretta márka lesz, Franciaországban viszont tilos a dohánytermékek hirdetése, így ezek a feliratok lemaradtak a szombaton kiállított modellről.

A bemutatón Patrick Faure, a Renault Sport első embere nyilatkozott az istálló céljairól, s első mondatával valószínűleg kisebb polémiát is keltett a Forma-1 berkeiben.

Nem akarunk arrogánsak lenni...

"Természetesen reménykedünk a sikeres szereplésben, de nem akarunk olyan arrogánsak lenni, mint néhány másik csapat" - mondta Faure, de azt nem jelölte meg, kikre gondol pontosan. Kitalálni pedig szinte lehetetlen, hiszen az eddig bemutatkozott hat alakulat közül - McLaren, BAR, Toyota, Sauber, Williams, Jaguar - magasan a Renault prezentációja volt a legpompázatosabb, s egyetlen másik istálló képviselője sem tett negatív kijentéseket a riválisaival kapcsolatban.

A folytatásban aztán Faure - szerencsére - már inkább szakmai dolgokról beszélt. "Célunk, hogy a lehető legközelebb kerüljünk a három élcsapathoz, azaz a negyedik hellyel lennénk elégedettek. De ha ez nem is sikerülne, a lényeg, hogy a teljesítményünk ne maradjon el nagyon az élmezőnyétől."

A motor lehet a Jolly Joker

Flavio Briatore csapatfőnök az istálló kétlakiságának - a motor Franciaországban, a kasztni Angliában készül - hasznáról nyilatkozott. "Gyorsan létrehoztuk mind a francia, mind az angol bázisunkat, azért két helyen, mert mind Párizsban, mind Enstone-ban remek szakembereink vannak. Tudjuk, hogy nehéz feladat vár ránk, de elhatároztuk, hogy célkitűzéseinket véghez visszük." - szólt magabiztosan Briatore.

A Renault legérdekesebb újítását azonban Párizsban sem láthatták a meghívottak: a 111 fokos szögben elrendezett 10 hengeres motort nem tárták a nyilvánosság elé. A tavalyi év vége felé már úgy-ahogy sikerrel alkalmazott megoldás eltér a többi gyárétól. Sőt, eddig még semelyik más konstruktőr nem próbálkozott ilyen radikális újítással, amely ha beválik, igazi Jolly Jokere lehet a francia istállónak.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.

Oszd meg élményeidet!

Oszd meg nyári élményeidet más utazókkal is, tölts fel beszámolót, fotókat!