További Forma-1 cikkek
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
Még Schumacher is meglepődött
Már az önmagában is kissé furcsa, hogy egy "öreg" autó gyorsabb tudott lenni a 2002-es modelleknél, ha pedig a Ferrarik előnyére tekintünk, mégmeghökkentőbb az olaszok teljesítménye: Schumacher több mint 1,6 másodpercet vert a harmadik legsebesebb Ralf Schumacherre!
Ilyen viharos kezdésre még a legelvakultabb Ferrari-szurkolók, de még maga a Scuderia vezetői sem számítottak. Nem is csoda, hogy az edzés után a négyszeres világbajnok is elképedve nézte az időlistát.
"Nagyon elégedett vagyok az eredményünkkel, most már kicsit magabiztosabb vagyok, mint amikor megérkeztem Ausztráliába. De semmiképp nem szabad elbíznom magam, hiszen a pénteki és a szombati tréningek között nagy különbségek lehetnek. Bevallom meglepett, hogy több mint másfél szekundummal gyorsabb tudtam lenni a williamseknél, nem tudom, hogy ez reális-e, vagy ők végig teli tankkal köröztek, s azért voltak lassabbak" - hitetlenkedett Schumacher.
Brawn bizakodó
A Ferrari technikai igazgatója, Ross Brawn optimistán vélekedett a Ferrari Melbourne-i esélyeiről.
"Nagyon jól ismerjük az F2001-est és szinte már tökéletesen sikerült egyensúlyba hoznunk, talán ez lehet a remek eredmény oka. A többi istálló teljesen új autóval fut, amelyekben még bizonyára sokkal több van, mint amennyit ma mutattak, de azt hiszem, szombaton, az időmérőn sem leszünk esélytelenek" - mondta el véleményét az angol szakember.
Ralf: 'Ég és föld...'
Ralf Schumacher, aki a két Ferrari mögött, s csapattársa, Juan Pablo Montoya előtt a harmadik helyen végzett, szintén a Scuderiát dicsérte.
"Ég és föld a különbség a Ferrari és a többiek között. Ennek ellenére a harmadik idővel elégedett vagyok" - jelentette ki a fiatalabbik Schumacher.
Szintén elégedett lehet Peter Sauber, hiszen pilótái közül Heidfeld az ötödik, míg az újonc Felipe Massa a nyolcadik helyen zárt. A Toyota is kitett magáért pénteken, mert Mika Salo a bravúros hatodik időt autózta, sőt, a japán márkának nagy reményekre ad okot, hogy a leghosszabb "egyenes" végén a finn autója érte el a legnagyobb sebességet. Vagyis a motor bivalyerősnek tűnik.
Figyelemre méltó még Kimi Raikkönen hetedik helye a McLaren volánjánál, főképp akkor, ha eláruljuk, hogy csapattársa, David Coulthard csak a 11. lett. Fisichella a Jordanben szintén elégedett lehet a 9., míg Trulli a Renault-ban a 10. pozícióval.
Új csapat a Forma-1-ben
A Jaguar viszont minden bizonnyal nem örült Pedro De La Rosa 14. és Eddie Irvine 17. posztjának, mint ahogy az Arrows sem lehet boldog, hiszen Frentzen csak a 19., míg Bernoldi a huszonegyedik. Ennek ellenére péntek délután már mindenki az Arrowsról beszélt. Kiderült ugyanis, hogy csütörtökön valaki megvette a csődbe ment Prost-istállót, s az új csapat technikai felkészítését Tom Walkinshaw, az Arrows csapatfőnöke vállalta el.
"A Tom Walkinshaw Racing (TWR) szakmailag segíteni fogja az új csapatot, de tulajdona nem lesz benne. Azt nem árulhatom el, hogy kik vették meg a Prost GP maradványait, megteszik majd ők maguk, ha eljön az ideje" - titokzatoskodott Walkinshaw.
Idén tehát mégis csak lesz 12. istálló a Forma-1-ben, így - lehet, hogy már a Malajziai GP-tól kezdve - 24 autó sorakozik majd a rajtrácson az eddigi 22 helyett.
|