Michael nyerte a fivérek párbaját

2002.03.31. 21:56
Michael Schumacher az új Ferrarival győzött a Brazil Nagydíjon öccse, Ralf Schumacher előtt. A testvérek izgalmas csatát vívtak, a befutónál még egy másodperc sem választotta el őket. A kockás zászlót azonban egyikük sem láthatta meg, ugyanis Pelé elfelejtette leinteni a futamot...
Brazíliában csak úgy, mint legutóbb, a Maláj Nagydíjon, szintén Michael Schumacher és Juan Pablo Montoya indulhatott az első sorból, a különbség csupán annyi volt, hogy míg a Távol-Keleten a ferraris, Interlagosban a kolumbiai birtokolta a pole pozíciót.

Ismét koccant Schumacher és Montoya

A következmények azonban kísértetiesen hasonlítottak a két héttel ezelőtt történtekre: Montoya és Schumacher fej-fej mellett fordultak az első kanyarba, sőt, még a másodikból kijövet sem volt különbség köztük. A hosszú egyenesben azonban a német elment a Williams mellett, de Montoya nem adta föl, sőt...

Túlságosan is hevesen küzdött a visszaelőzésért, s egy pillanatra első szárnyával hozzá ért Schumacher gépének balhátsó kerekéhez. A kolumbiai légterelője leszakadt, így - Sepanggal ellentétben - neki kellett a boxba menni már az első körben. (Ráadásul a Williams-BMW ráment egy pályán heverő zászlónak vagy sárkánynak(!) kinéző tárgyra, amely a kerékfelfüggesztések közé akadt. A szerelők szerencsére nehézségek nélkül eltávolították az idegen testet, ám kérdés, hogy kerülhetett az az aszfaltra?)

Barrichello repült

Schumacher autóját a koccanásban nem érte kár, a kerpeni több mint egy másodperccel gyorsabb volt a Ralf Schumacher, Trulli, Button - a két Renault remekül rajtolt -, Coulthard, Barrichello, Raikkönen üldözőbojnál.

Pontosabban egy pilóta még Schumachernél is sebesebben száguldott: Barrichello a tavalyi Ferrariban három körön belül megelőzte Coulthardot, Buttont, Trullit és Ralf Schumachert is és üldözőbe vette csapattársát.

Ezzel párhuzamosan Coulthardnak is sikerült egy helyet följönnie, a skót Buttont hagyta le, ám a történések középpontjában Barrichello állt, aki a 14. körben Michael Schumachert is simán faképnél hagyta. A brazil közönség természetesen tombolt, ám öröme nem tarthatott sokáig.

KO az élről

Két fordulóval később ugyanis a Ferrari hirtelen lelassult, majd Rubinho a fűre parkolt vele. Lehet, hogy műszaki hiba okozta a kiesését, ám az sem elképzelhetetlen, hogy az üzemanyag fogyott ki a gépből: a hazai pilóta sebessége arra enged következtetni, hogy mindenképp többtankolásos taktikát tervezett, mint a mezőny nagy része.

Az élre tehát visszakerült az idősebbik Schumacher, úgy tízszekundumos előnnyel haladt Ralf előtt. A Williamstől jócskán lemaradva futott Trulli, a nyomában Coultharddal, majd Button következett a másik Renault-val, sarkában Raikkönennel.

Montoya ez idő alatt - a 30. körre - már a kilencedik helyre küzdötte vissza magát, s üldözőbe vette a Heidfeld, Massa sauberes kettőst. Kissé előbbre Raikkönen a célegyenes végén - az összes előzés itt történt - elment Button mellett.

Schumacher Schumacher ellen!

Ekkorra már bizonyossá vált, hogy az élen álló pilóták közül mindenki csak egyszer megy majd ki tankolni, s a "menők" közül épp a vezető Schumacher látoggata meg először a szerelőit, 39 forduló után.

Ralf Schumacher négy körrel később szintén letudta egyetlen kerékcseréjét, ám visszatértekor már nem tíz, hanem csupán három másodperc választotta el a bátyjától. Mögöttük a McLarenek kerültek ki jól a tankolásokból, Coulthard harmadiknak, Raikkönen negyediknek jött föl Trulli és Button elé.

Az élen pedig kezdett kialakulni a mindenki ártal várva várt testvérharc: Michael Ralf Schumacher ellen. A fiatalabbik fivér hamar ledolgozta hátrányát, s egy másodpercen belüli távolságra került a Ferarritól, azonban az igazi támadás váratott magára. Úgy tűnt, mint ha Michael csak akkor autózott volna százszázalékon, amikor Ralf már a sarkában volt, sőt az sem elképzelhetetlen, hogy a pálya középső, kanyargós részén - ahol képtelenség előzni - direkt lassította a versenytempót: az új F2002-es megbízhatósága még kérdéses, s valószínű, hogy a négyszeres világbajnok, ha tudta, kímélte a technikát.

Montoya az utolsó helyről lett ötödik

A pontszerző helyeken Trulli tíz körrel a vége előtt az ötödik helyről motor-, míg csupán három fordulónyira a táv végétől a negyedik Raikkönen vezetői hiba miatt adta föl a futamot: a finn kicsúszott és a kavicságyban végezte. Ez azt jelentette, hogy Buttoné lett a negyedik, míg a remekül hajrázó Montoyáé az ötödik pozíció, az utolsó "pontos" helyre pedig Salo futhatott be a Toyotával.

Michael megtartotta előnyét

Az élen, annak ellenére, hogy az utolsó métereken már szinte semmi különbség nem volt a két fivér között, nem történt változás, Michael Schumacher győzött Ralf előtt. A németek majd' egy percet vertek a harmadik Coulthardra.

Érdekesség azonban, hogy az első két helyezett nem láthatta a kockás zászlót: a versenyt Brazília futballistenének, Pelének kellett volna leintenie, ám az egykori világklasszis elfelejtett lengetni. Amikor pedig észbe kapott, a Schumacherek már jócskán túl voltak a célvonalon...

Az új Ferrari jól vizsgázott

Pályafutása 55. győzelmével Michael Schumacher tovább növelte előnyét a ponttáblázaton, ám még ennél is lényegesebb, hogy mindezt az új Ferrarival sikerült elérnie. Bár a csata közte és öccse Williams BMW-je között kiélezett volt, az F2002-es tökéletesen vizsgázott, hiszen megnyerte karrierje első versenyét.

A Brazil GP végeredménye:

1. Michael Schumacher Ferrari 1h31m43.663 71
2. Ralf Schumacher Williams BMW 1h31m44.839 71
3. David Coulthard McLaren Mercedes-Benz 1h32m42.772 71
4. Jenson Button Renault 1h32m50.546 71
5. Juan Pablo Montoya Williams BMW 1h32m51.226 71
6. Mika Salo Toyota - 70
7. Eddie Irvine Jaguar Cosworth - 70
8. Pedro de la Rosa Jaguar Cosworth - 70
9. Takuma Sato Jordan Honda - 69
10. Jacques Villeneuve BAR Honda - 68
11. Mark Webber Minardi Asiatech - 68
12. Kimi Raikkonen McLaren Mercedes-Benz - 67
13. Alex Yoong Minardi Asiatech - 67
14. Nick Heidfeld Sauber Petronas Ferrari 1h21m28.914 61
15. Jarno Trulli Renault 1h18m44.669 60
16. Felipe Massa Sauber Petronas Ferrari 0h55m18.570 41
17. Allan McNish Toyota 0h54m31.481 40
18. Olivier Panis BAR Honda 0h33m27.282 25
19. Heinz-Harald Frentzen Arrows Cosworth 0h33m59.132 25
20. Enrique Bernoldi Arrows Cosworth 0h35m40.964 19
21. Rubens Barrichello Ferrari 0h20m42.686 16
22. Giancarlo Fisichella Jordan Honda 0h09m04.523 6

(A végeredményben az összes versenyző teljesítményét feltüntettük, azokét is, akik nem értek célba. A pilóták neve mögött a számok azt jelentik, hogy hány kört teljesítettek, míg a kiesettek estében azt jelzik, hány kör után adták föl a küzdelmet.)