Ferenc, Olívia
-4 °C
4 °C

Schumacher jubileumi győzelme

2002.06.09. 21:16
Michael Schumacher Kanadában újabb futamgyőzelmet aratott, amely a Ferrari 150. GP-sikerét jelenti. A német mögött Coulthard és Barrichello ért célba.
Kanadában vasárnapra abszolút telt ház, közel 100 ezer néző gyűlt össze a montreali Gilles Villeneuve pálya körül, hogy láthassa a Száguldó Cirkusz előadását, s természetesen, hogy szurkoljon kedvencének, Jacques Villeneuve-nek.

Barrichello az élre tört

A rajt után azonban nem a helyi pilótáról szólt a verseny, hanem természetesen az élen haladókról. Montoyáról, aki remekül startolt, s megszerezte a vezetést, Barrichellóról, aki egy kör után megelőzte a kolumbiait és Michael Schumacherről, akit már a rajtnál otthagyott csapattársa is, így csupán harmadikként zárta az első kört.

A trió mögött Raikkönen, Ralf Schumacher és Coulthard haladt, egészen a 14. körig, amikor is Villeneuve került a középpontba, bár ennek a nézők aligha örültek.

A kanadai még három körrel korábban leparkolta a motorhiba miatt lerobbanó kocsiját a pálya leggyorsabb pontján, s a versenybíróság ötpercnyi tanakodás után úgy döntött, hogy az autó biztonságos elszállításához le kell lassítaniuk a versenyzőknek.

Montoya kettőt előzött egyszerre

Emiatt jött be a 14. körben a Safety Car, s szedte össze a mezőnyt, így a BAR-Hondát egy trailer veszély nélkül elszállíthatta. A második helyen száguldó Montoya kihasználta, hogy a pályán csak lassan lehet haladni és azonnal a boxba ment tankolni.

Számítása be is jött, mert ugyan visszaesett az ötödik helyre, de csupán néhány másodperc hátránya volt a vezető Barrichellóval szemben. A pozíciók tekintetében ráadásul hamar közelebb is került az élbolyhoz, ugyanis a célegyenesben egyszerre előzte meg Raikkönent és Ralf Schumachert is.

A két pilóta ugyanis egyaránt elfékezte magát az utolsó sikán előtt, s nem tudtak jól kigyorsítani a kanyarból. Montoya igen, s remek manőverrel elment mindkettőjük mellett, úgy, hogy egy pillanatig egymás mellett három autó haladt a pályán. Mint a régi szép időkben.

A boxtaktikák döntöttek

Az élen a ferrarik diktálták a tempót, Barrichello még Schumachernél is gyorsabb volt, Montoya pedig abszolút nem tudta tartani velük a lépést. Sejteni lehetett, hogy a nagyon sebes Barrichello taktikája eltér csapattársáétól.

Egészen a 26. körig nem is változott semmi, ekkor Barrichello az élmezőnyből elsőként a boxba ment tankolni. Mivel a kocsiba csak néhány másodpercig töltötték az üzemanyagot, nyilvánvalóvá vált, hogy a brazil még legalább egyszer meg fog állni.

Márkatársa ezzel szemben csak a 38. fordulót követően hajtott a depóba, ahol majd' tíz szekundumon át töltötték föl a gépét, vagyis ez volt az egyetlen pit stop-ja. Öccse szintén ebben a periódusban látogatta meg a szerelőit, ám neki 20 másodpercet kellett csak arra várnia, hogy kihozzák a garázsból a töltőberendezést. Tetézte a bajt, hogy a szerkezet nem működött, így a kis Schuminak két körrel később ismét ki kellett jönnie, még tíz szekundumra. Eddog tartott a versenye.

Coulthardnak nem akadtak hasonló problémái, sőt, a skót megelőzte csapattársát a szerelők gyors munkájának köszönhetően, így a pályán - miután Montoya és Barrichello másodszor is kiállt - a Schumacher, Montoya, Coulthard, Barrichello, Raikkönen, Fisichella sorrend alakult ki.

Montoya motorja nem bírta az iramot

Ez azonban öt fordulóval később változott, ugyanis Montoya alatt megint - Monacóban is - elfüstölt a BMW-motor. Schumacher az élen negyedpercnyi előnnyel autókázott, Coulthard és Barrichello viszont keményen küzdött a második pozícióért.

A csatából győztesen a skót került ki, ugyanis miután Barrichello a leghosszabb egyenesben mellé ment, ő olyan későn fékezett, hogy bár a sikánt nem tudta bevenni, de megtartotta a második helyet. Barrichello pedig ment Coulthard után, ő is levágta a sikánt, ami nagy butaság volt. Ha ugyanis ő beveszi a lassítót, Coulthardot - aki nem - biztosan a boxba hívják egy áthaladó büntetésre. Így azonban a mcLarenes semmilyen előnyt nem szerzett a pálya lerövidítéséből, azaz büntetést sem érdemelt.

A kockázatos manőver - a büntetést reszkírozta - meg is hozta az eredményét, Barrichello nem tudott már hozzá újra olyan közel kerülni, hogy támadást indíthasson, így a skót lett a második és a brazil a harmadik.

Rekord rekord hátán

A kockás zászló természetesen - az utolsó körökben egy kisebb gumiprobléma miatt lelassító - Schumachert intette le elsőként. (A 3-6. pozíciókon Raikkönen, Fisichella és Trulli osztoztak.)

Michael Schumacher számára statisztikailag is emlékezetes marad a Kanadai Nagydí, ugyanis karrierje 59., 40. ferraris, és a Scuderia 150., jubileumi győzelmét aratta. (Az ötvenediket Lauda, a századikat Prost szerezte, még az F-1 fénykorában.)

Emellett a német annak is örülhetett, hogy a bajnokságban már 70 pontja van, ami 43-mal több, mint a holtversenyben második Ralf Schumacher-Montoya duónak. Ez is rekord, ekkora különbség nyolc futam után még sosem volt a Forma-1 történetében az első és a második helyezett között.

A dobogósok nyilatkozatai:

Michael Schumacher: "Az első köröket meghúztam, utána azonban már nyugodtan autózhattam, hiszen tudtam, hogy Montoya kétszer áll majd meg. A verseny végén az egyik gumi furcsának tűnt, talán defektes volt, biztonsági okokból lassítottam le. A kocsi ettől eltekinve tökéletese volt, ami a tesztcsapatunk érdeme, s meg is köszönném most nekik, hogy ilyen remek autót fejlesztettek ki."

David Coulthard: "A második helynek örülök, hiszen nagy küzdelemben szereztem meg, Barrichellóval remek csatát vívtunk. Mindketten levágtuk a sikánt, mert nagyon akartuk a jobb helyezést, versenyeztünk, s nincs is semilyen nézeteltérés köztünk."

Rubens Barrichello: "Coultharddal már tosztáztuk a történteket, versenyeztünk és kész, én hibáztam, hiszen mentem utána, így én sem tudtam bevenni a lassítót. De ezen már kár rágódni, sokkal inkább dühös vagyok amiatt, hogy a Safety Car-t beküldték, szerintem semmi nem indokolta ezt. Tönkre tették vele a versenyem, hiszen a kétmegállásos taktikával nem volt többé esélyem a győzelemre."

A Kanadai GP végeredménye:

1 .M. Schumacher Ferrari 01:33:36.1
2 .D. Coulthard Mclaren 1.100
3 .R. Barrichello Ferrari 7.000
4 .K. Räikkönen Mclaren 37.500
5 .G. Fisichella Jordan 42.800
6 .J. Trulli Renault 48.900
7 .R. Schumacher Williams 51.500
8 .O. Panis BAR +1 kör
9 .F. Massa Sauber + 1 kör
10 . T. Sato Jordan + 1 kör
11 . M. Webber Minardi + 1 kör
12 . N. Heidfeld Sauber + 1 kör
13 . H. Frentzen Arrows + 1 kör
14 . A. Yoong Minardi + 2 kör
15 . J. Button Renault
16 . J. Montoya Williams
17 . A. Mcnish Toyota
18 . E. Irvine Jaguar
19 . M. Salo Toyota
20 . P. De la rosa Jaguar
21 . E. Bernoldi Arrows
22. J. Villeneuve BAR

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Budapest Te Csodás!

Karácsonyi pompába öltözött utcák, színes adventi vásárok, gazdag kulturális élmények, ez mind Budapest.