Többek között kijelentette, hogy eszébe sem jut elhagyni az olasz istállót, sőt, az lesz az utolsó Forma-1-es csapata.
"A Ferrariból vonulok majd vissza, efelől kétségem nincs. Nem hallgathatom azonban el, hogy egészen a 2001-es szezon végéig úgy gondoltam, hogy az olasz team is az egyik állomása lesz a karrieremnek, ám a tavalyi vb-győzelem megváltoztatta az elképzeléseimet. Úgy érzem, a Ferrari a legmegfelelőbb csapat a számomra" - nyilatkozta az ötszörös világbajnok, aki további érdekességekkel is szolgált.
Például azzal, hogy 1995-ben komoly esély volt rá, hogy ne a Ferrarihoz, hanem a McLaren-Mercedeshez szerződjön.
"A kilencvenes évek elején a Mercedes Junior Team pilótája voltam, s úgy gondoltam, hogy a német gyár színeiben fogok majd versenyezni a Forma-1-ben. Ennek ellenére a Benettonhoz kerültem, ám miután ott lejárt a szerződésem, felmerült, hogy vissza megyek a Mercedeshez. Ron Dennis és Norbert Haug, a McLaren-Mercedes vezetői, illetve a menedzserem, Willi Weber és én az egyik futam után leültünk, hogy megtárgyaljuk az átigazolásomat, ám végül közösen döntöttünk úgy, hogy erre nem kerül sor" - számolt be karrierjének eme meghatározó pillanatáról Schumacher.
Közismert, hogy a német pilóta a Ferrarinál az abszolút első számú versenyző, a csapat jobban támogatja őt, mint társát, Rubens Barrichellót. Schumacher azonban kijelentette, hogy a Ferrari sikeres jövőjének érdekében támogatná egy fiatal, tehetséges pilóta megszerzését, aki valószínűleg Juan Pablo Montoya lenne.
"Bárkivel kész vagyok együtt dolgozni, ha abból a Ferrari profitálhat. Ha a vezetők például Montoyát akarnák leigazolni mellém, akkor sem lenne semmi kifogásom, sőt, legalább kiderülne, ki mennyire jó" - mondta Schumacher, reagálva Frank Williams múlt heti felvetésére, mely szerint a kolumbiai a Ferrarihoz tart.
A Michael Schumacher-Juan Pablo Montoya-Ferrari hármas kialakításával a szakértők szerint elképzelhető, hogy olyan erős csapat jönne létre, amely csak az 1988-89-es szezonban szerepelt Senna-Prost-Mclaren trióhoz hasonlítható.