Barrichello győzött Monzában

2002.09.15. 15:30
Barrichello a csapat döntésének köszönhetően megnyerte az Olasz Nagydíjat a már világbajnok Michael Schumacher előtt. Montoya és Ralf Schumacher kocsija tönkre ment, így a Ferrarik kedvükre szórakozhattak a mezőnnyel.
Szombaton a szezon egyik legváltozatosabb időmérőjét produkálta a Száguldó Cirkusz, a Williams-BMW pilótái partiban voltak a Ferrarival, sőt, egyikük, Juan Pablo Montoya meg is előzte őket.

A második helyről induló Michael Schumacher azonban nem keseredett el, s azonnal hadat üzent a kolumbiainak - persze jó értelemben -, elmondta, reméli, a Ferrari hazai közönsége a futam végén egy férfias küzdelemben kivívott sikernek örülhet majd.

A kvalifikáción ötödik időt autózó Kimi Raikkönen már bizonyította, hogy vezetési stílusa igen csak férfias - kérdezzék csak meg Montoyát -, ám szombati telesítményét túlzottan is macsónak találta a versenybíróság. A finn ütközött Satóval, s bár kívülről versenybalesetnek tűnt az eset, a mcLarenes nyakába varrták az ügyet, s büntetésképp érvénytelenítették a legjobb idejét.

Emiatt Raikkönen visszacsúszott egy helyet, így vasárnap délután Irvine indulhatott az ötödik kockából. A Jaguarnak ez az idei legjobb teljesítménye, bár a spái kilencedik poszt után már nem nagy meglepetés.

A Forma-1 fénysebességgel fejlődő világában az sem meglepetés, hogy szombaton Juan Pablo Montoya minden idők leggyorsabb körét futotta - néhány tized km/h-val volt sebesebb Keke Rosberg 1985-ös csúcsánál -, s szinte természetes, hogy ez a teljesítmény a BMW-motorban is nyomot hagyott. Nem arról van szó, hogy az erőforrás a szupergyors kör után szétesett volna, épp ellenkezőleg, az után is tökéletesen működött, hogy a rekorddöntés alatt 19500-as fordulatszámon üzemelt. Erre pedig eddig egyetlen más Forma-1-es motor sem volt képes, még a Ferrari szombaton bevetett, 900 lóerősnek mondott szörnyetege sem.

Montoya és Ralf Schumacher abban reménykedett, hogy a motorral vasárnap sem lesz baj, s akkor talán sikerül a nagy tett, Michael Schumacher legyőzése.

Olasz Nagydíj, Monza:

Rajt: Ralf Schumacher tökéletesen kapta el a rajtot és nagy csatában elvette a vezetést csapattársától, Montoyától. A két Williams majdnem kilökte egymást. Barrichello a harmadik, Michael Schumacher a negyedik.

2. kör: Barrichello támadja Montoyát, mögöttük Raikkönen halad az ötödik, Irvine a hatodik helyen. Coulthardnak a rajtnál letört az első szárnya, de a boxban megjavították.

3.: Az első négy nem tud elszakadni egymástól, mögöttük azonban már nagy az űr. Barrichellóé a leggyorsabb kör.

4: Ralf motorja elfüstölt, s mivel Montoya kissé lelassított, hogy kikerülje, a célegyenes végén előbb Barrichello, majd egy kör múlva Schumacher is megelőzte őt.

6: Barrichello két kör alatt hat másodpercet vert Montoyára.

7: A brazil négy másodperccel van Schumacher előtt, Montoya egyre jobban leszakadi látszik. A középmezőnyben több párharc is kialakult.

8: Barrichello Schumachernél is gyorsabb legalább egy másodperccel körönként, ami különböző boxtaktikát sejtet.

10: Barrichello és Montoya között már 16 másodperc a különbség.

11: McNisht Panis üldözi a hatodik helyért.

12: Barrichello körönként több, mint két másodperccel gyorsabb Montoyánál, a brazil valószínűleg kétszer, míg Schumacher és Montoya egyszer-egyszer fog tankolni.

13: McNish 26 másodpercet töltött a boxban.

14: Barrichello, Schumacher, Montoya, Raikkönen, Irvine, Panis az első hat sorrendje. McNish a boxba állt és föladta a futamot.

16: Barrichello 26 másodperccel van a harmadik Montoya előtt.

17: De La Rosa defektet kapott, balelső gumija letörte az első szárnyát, amelynek darabjai szétszóródtak a pályán. Massa kicsúszott, mert defektet kapott a jobb hátsó kereke. Valószínűleg azért, mert korábban összeért De La Rosával.

19: Barrichello tankolt és másodiknak tért vissza, Schumacher vezet.

22: Schumacher 11 másodperccel vezet, a német nagyon igyekszik, majdnem lecsúszott a pályáról, amikor Satót akarta körözni.

24: Schumacher előnye két kör alatt 1,5 másodperccel csökkent.

26: Schumacher elhagyta a lekörözetteket és ismét több, mint tíz szekundummal áll az élen.

28: Schumacher letudta egyetlen tankolását és Montoya mögé, harmadiknak tért vissza.

30: Montoya kijött tankolni, majd harmadiknak állt vissza. Raikkönen motorja felrobbant, a finn feladta a versenyt.

32: Irvine, Fisichella és Villeneuve a 4-6. hely közötti pilóták sorrendje.

34: Schumacher lefutott a pályáról, de azonnal vissza tért, szinte semmi időt nem veszített.

35: Montoya bal első kerékfelfüggesztése eltörött, a boxba hajtott és fel kellett adnia a versenyt. Irvine így harmadiknak jött föl.

36: Barrichello előnye 25 másodperc körül mozog, de a brazilnak még egyszer ki klel állnia tankolni. Barrichello lekörözte Irvine-t is, így már csak a két Ferrari van egy körön belül.

37: Barrichello a boxba állt, majd sikerült vissza jönnie közvetlenül Schumacher elé.

39: Barrichello vezet, Schumacher nem támadja, mögöttük Irvine, majd Panis jön, utóbbi kettő a dobogóért harcol. A franciának sikerült megelőznie az írt.

40: Az ötödik helyen Trulli áll, mögötte csapattársa, Button.

42: Panis kijött a boxba, Irvine ismét harmadik. Schumacher autója lassul!

43: Schumacher hat másodpercet veszít körönként Barrichellóhoz képest.

45: Barrichello is lelassított, sorra előzik őt vissza a lekörözött pilóták.

46: Barrichello magához képest négy, Schumacher hét másodperccel lassabb körönként.

50: Három körrel a vége előtt Barrichello vezet Schumacher és Irvine előtt, majd Trulli, Button és Panis következik.

52: A két Ferrari között már semmi különbség nincs, hirtelen eltűnt a 15 másodperces Barrichello-előny.

53: Barrichello győzött, Schumacher a második, a két Ferrari kéz a kézben futott célba. Irvine a harmadik, majd Trulli, Button és Panis ért célba.

Barrichello karrierje negyedik győzelmét aratta, idén harmadszor végzett a z élen, s megerősítette a második helyét a pontversenyben. Schumacher idén már 128 pontot szerzett, ami rekord, eddig ennyit egy szezonban még senkinek sem sikerült gyűjtenie.

A dobogósok nyilatkozatai:

Rubens Barrichello: "Nagyon boldog vagyok, hihetetlen érzés volt a dobogón állni annyi Ferrari-szurkoló előtt. A rajtom jól sikerült és szerencsém volt, amikor Ralf Schumachernek tönkre ment a motorja. Az ő kiesése volt egyébként a futam kritikus szituációja, mert egy pillantra meglepődtem. Szerencsére azonban Montoya még jobban, így sikerült megelőznöm a kolumbiait. A kocsi aztán egyre jobb lett, így hihetetlen tempót tudtam diktálni. A győzelmet a tesztpilótákinknak, legfőképp Luca Badoernek ajánlom, nekik köszönhető, hogy tökéletesen felkészített autókkal versenyezhettem ma."

Michael Schumacher: "Tökéletes eredményt értünk el, ennél jobb szinte nem is lehetne. A szurkolók boldogok és mi is nagyon örülünk a sikernek. Barrichello remekül vezetett, mindkét autó hibátlan volt, s ez a szerelőink és a mérnökök érdeme, s ezért köszönettel tartozunk nekik."

Eddie Irvine: "Nagyon jó érzés, hogy ismét dobogón állhatok, s még boldogabbá tesz, hogy épp Monzában, a legfanatikusabb szurkolók előtt. A start után nagyon nyomtam a gázt, s szerencsére az autó bírta az iramot. A verseny vége felé már kezdett fáradni a gép, főleg a fékekkel voltak gondjaim, de meg tudtam tartani a harmadik helyet, ami nagy siker a csapat számára."

Az Olasz GP végeredménye:

1 R. Barrichello Ferrari 1h16'19"982
2 M. Schumacher Ferrari +0"255
3 E. Irvine Jaguar 52"579
4 J. Trulli Renault 58"219
5 J. Button Renault 1'07"770
6 O. Panis BAR 1'08"491
7 D. Coulthard Mclaren 1'09"047
8 G. Fisichella Jordan 1'10"868
9 J. Villeneuve BAR 1'21"091
10 N. Heidfeld Sauber 1'22"046
11 M. Salo Toyota -1 kör
12 T. Sato Jordan -1 kör
13 A. Yoong Minardi -6 kör
14 J. Montoya Williams kiesett
15 K. Räikkönen Mclaren kiesett
16 M. Webber Minardi kiesett
17 F. Massa Sauber kiesett
18 P. De la rosa Jaguar kiesett
19 A. Mcnish Toyota kiesett
20 R. Schumacher Williams kiesett

A világbajnokság állása 15 futam után:

1. M. Schumacher 128 pont (már világbajnok)
2.Barrichello R 61
3.Montoya J 44
4. R. Schumacher 42
5. Coulthard D 37
6. Räikkönen K 20

A konstruktőr-vb állása 15 futam után:

1.Ferrari 189 (már világbajnok)
2.Williams-BMW 86
3.McLaren Mercedes 57
4.Renault 20
5.Sauber-Petronas 11
6.Jaguar Racing 8