További Forma-1 cikkek
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
Különösen az ötszörös világbajnok és a dél-amerikai ütközete marad emlékezetes, mind Montoya manővere - a kolumbiai körbeautózta a németet -, mind Schumacher kavicságyból való kimenekülése látványos megmozdulás volt. (A következő körben a ferraris hüvelykujjának felmutatásával köszönte meg a pályamunkások segítségét.)
A két klasszis produkciója a bírók szerint szabályos kereteken belül maradt, Montoya elég helyet hagyott ellenfelének, aki azonban mégis megpördült. A verseny után Schumacher is szokványos versenybalesetként értékelte a koccanást.
"Utolértem volna Raikkönent"
A győztes Ralf Schumachernek a bátyjával ellentétben kellemesebb feladata maradt, neki karrierje negyedik győzelmét kellett értékelnie.
"Nem tudom, utolértem-e volna Raikkönent, ha nem megy tönkre a motorja, de valószínűleg igen, mert az én kocsimmal minden rendben volt. Különösen a Michelin gumikkal vagyok elégedett" - mondta magabiztosan a Williams-BMW pilótája.
Bár Forma-1-ben sincsen "ha", de Raikkönen addigi sebességét és öt másodperces előnyét tekintve azért valószerübb konspirációnak tűnik, hogy a mcLarenes nyerte volna a futamot. A technika azonban közbe szólt, a Mercedes idén eddig abszolut megbízható motorja csődöt mondott, a 23 éves versenyző pedig a pálya mellett fejezte be a futamot.
"Ilyen az autósport"
"Természetesen csalódott vagyok, hiszen biztosan vezettem a versenyt, amikor a motor elfüstölt. Addig a pontig minden tökéletesen alakult, semmilyen előzménye nem volt a hibának. Az ilyen eseteket azonban el kell fogadnunk, az autósportban bármikor benne van a technikai malőr lehetősége" - nyilatkozott a kiesése után néhány órával Raikkönen, arra azonban, hogy pontosan milyen alkatrész ment tönkre a motorban, nem tudott válaszolni.
Ezek után valószínűsíthető, hogy a Mercedes már az új motorját szerelte a finn versenyző kocsijába. Ezt támasztja alá, hogy az "Iceman" (Jégember) becenevű pilóta a hétvége mindhárom napján gyorsabb volt Michael Schumachernél, saját csapattársát, Coulthardot pedig szinte másodpercekkel verte körönként az edzéseken és a versenyen is.
A világbajnoki pontversenyben Raikkönen hátránya ugyan nőtt az éllovas Schumacherrel szemben, de a vasárnapi sebessége után érthető, hogy még mindig bízik a vb-cím megszerzésében.
"Bár a hátrányom nőtt, ennek ellenére úgy gondolom, még van esélyem a világbajnokság megnyerésére" - jegyezte meg az 58 pontos mögött 51 egységgel álló Raikkönen.
"Montoya úgyis megelőzött volna"
A Jégemberhez hasonlóan a végül ötödik helyen célba ért Michael Schumacher sem volt túl csalódott - a német RTL csatorna riporterét például ásványvízzel locsolta élő adásban -, pozitív élményként beszélt a Montoya-esetről is.
"Montoyával egyszerű versenybalesetem volt, egyikünk sem hibás, senki ne keressen bűnbakot! Keményen támadott, és nem sok levegőt hagyott nekem, majd összeértünk, ennyi. Különben a sebességét nézve valahol úgy is megelőzött volna, így maximum harmadikként érhettem volna célba. A kicsúszással ötödik lettem, azaz gyakorlatilag csak két pontot veszítettem ma el" - vont mosolyogva mérleget az ötszörös világellső.
Már 1000 pont fölött a világbajnok
Schumacher arról azonban egy szót sem szólt, hogy az újabb négy pontjával komoly rekordot állított fel a Forma-1-ben: ő az első pilóta, akinek sikerült ezer világbajnoki pontot szereznie. Sőt, a német már 1003-nál tart, így több mint 200 egységgel előzi meg az örökrangsorban második Alain Prostot (798,5) és majdnem 400-zal a fiatalon elhunyt legendát, Ayrton Sennát (614).
Schumacher teljesítményének értékét tovább növeli, hogy míg Prostnak 199 verseny kellett a 798,5 pont eléréshez, addig ő már a 187. nagydíján 1000 fölé került.