Az edzéselső varázsolni is tud

2003.08.24. 00:59
Alonso kártyatrükkökkel, Trulli dobszólóval szórakoztatta a közönséget a Renault szombati sajtóestélyén. A spanyol ráadásul még négyszemközti interjút is adott az Indexnek.
A Renault Forma-1-es istállójánál szombaton délután már mindenki mosolygott, spanyol pilótájuk, Fernando Alonso szerezte meg ugyanis az első rajtkockát az időmérő edzésen.

Tekintse meg felvételeinket
A csapat két versenyzője, az imént említett Alonso és az olasz Jarno Trulli aznap estére, a Budai Várba volt hivatalos egy könnyed sajtótalálkozóra.

Sajtótájékoztatónak ugyanis biztosan nem lehet nevezni azt az eseményt, melyen mindkettőjüket egy bűvész varázsolja egy óriási dobozból a színpadra, majd Alonso folytatja a trükköket egy pakili kártya segítségével.

Miután pedig a mindössze 21 éves srác befejezi a varázslást, Trulli a dobok mögé pattan, és rock-ritmusban kezdi püfölni a hangszert, úgy, hogy a vendégek mindegyikének szinte táncra kel a lába.

A közönség elkápráztatása után persze azért a komolyabb oldalukat is megmutatják a pilóták, négyszemközti interjúkat adnak a szerencsés újságíróknak. Az Index újságírója meghívó és előzetes interjú-kérelem nélkül is a Renault igen kedves sajtóreferens hölgyeinek köszönhetően a nap sztárját, Fernando Alonsót faggathatja.

Reménykedett abban pénteken, hogy másnap megszerzi majd pályafutása második F-1-es pole pozícióját?

"Nem, egyáltalán nem számítottam rá, nem is reméltem, hogy ilyen előkelő helyet sikerült elérnem a rajtrácson. Pénteken ugyan éreztem, hogy az autó erős és jól vezethető, de az akkori hatodik helyem után álmodni sem mertem az első rajtkockáról."

Idén Ön már többször is dobogóra állhatott, a legutóbbi Német Nagydíjon pedig Trullinak sikerült harmadikként befutnia. Ennyire meggyőző teljesítmény viszont talán még egyszer sem nyújtott a Renault az F-1-be való visszatérése óta. Mi a remek forma oka?

"Fogalmam sincs, hogy mitől ilyen gyors a kocsi. Tényleg nem tudom, csak azt mondhatom, hogy valószínűleg a pálya vonalvezetése fekszik a gépnek. Az új Hungaroringet szereti az autó, csak erre tudok gondolni"

Ezek szerint annak tetszenek az új kanyarok is. És a pilótájának?

"Nekem is tetszenek, de abban, amit sokan mondanak, vagyis hogy könnyedén lehet előzni bennük, már nem vagyok teljesen biztos. Azt mondanám, hogy valószínűleg lehet előzni az új pontokon, de az igazság csak a versenyen fog kiderülni"

Nicolas Chiesa, a Minardi versenyzője elismerte, hogy az első kanyar utáni rövid bukótérben kialakulhatnak "húzós" szituációk. Ön mit gondol arról a pontról?

"Fogalmam sincs, hogy tényleg veszélyes-e az a kanyar. Őszintén szólva nem foglalkozom ilyen kérdésekkel. Lehet, hogy tényleg kicsi a bukótér, de ez van és kész."

A Hungaroringen mindig is rettentően fontos volt a taktika. A Renault milyen stratégiát választ vasárnap?

"Hogy milyen lesz a taktika, még nem döntöttük el, ez majd csak a vasárnap délelőtti csapatértekezleten derül ki. Az biztos, hogy nem próbálkozunk egy tankolással végigmenni, csak a kettő, vagy a három boxkiállás jöhet szóba"

Pénteken Juan Pablo Montoya kijelentette, hogy neki a legjobb felkészülés egy versenyre az, ha nem kell semmit csinálnia. Mit gondol erről?

Klikk a képre!
"Én azért szoktam edzeni, hogy formában maradjak, azzal viszont egyet értek, hogy egyetlen verseny előtt sem kell eltérni a megszokott tréningtől. Nem végeztem külön felkészülést, otthon voltam, Spanyolországban, illetve a csapatom angliai főhadiszállása közelében töltöttem a szabad heteket, nem is utaztam el sehová nyaralni sem."

Korábban már járt Budapesten. Volt már városnézésen?

"Nem ismerem a várost, még nem volt lehetőségem megtekinteni a nevezetességeit. Első látásra viszont teszik, hangulata van. Egyszer majd, remélem, el tudok jönni ide vakációra, és akkor mindent megnézek majd."