Valentino Rossi nem lesz a Ferrari pilótája

2004.09.30. 14:06
A Ferrari elnöke, Luca Di Montezemolo jövőre a motoros világbajnok Valentino Rossit akarja szerződtetni Michael Schumacher és Rubens Barrichello társának, abban az esetben, ha harmadik autót is kellene indítania a futamokon. Az ötszörös világelső viszont kijelentette, még legalább egy évig marad a kétkerekűeknél.
Az év elején Valentino Rossi, az ötszörös világbajnok gyorsasági motorversenyző kipróbált egy Forma-1-es Ferrarit. A teszt remekül sikerült, és a sajtó már arról cikkezett a 25 éves szupersztár nemsokára tesztpilóta, majd hivatalos versenyző is lesz az F-1 legsikeresebb csapatánál.

A pletykák idővel persze elcsendesedtek, a motoros saját kategóriájában, a Moto GP-ben, míg Michael Schumacher és Rubens Barrichello a Forma-1-ben nyerték a futamokat.

Még a háromautós rendszer sem biztos

A Ford viszont váratlanul kiszállt az autós sorozatból, és távozásával kétségessé vált három csapat, a Jaguar, a Jordan és a Minardi jövője is, hiszen mindhárom alakulat a cég motorjait használta.

Bernie Ecclestone F-1 főnök ezért - ha tényleg megszűnnek a Ford motoros teamek - azt találta ki, hogy jövőre a legerősebb csapatok indítsanak három autót minden futamon.

Montezemolo szerint Rossi tökéletes lenne

Shanghajban, a legutóbbi verseny helyszínén pedig a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo kijelentette, "Valentino Rossi tökéletes haramdik pilóta lenne, ha akarja övé az egyik Ferrari".

Honfitársa csütörtökön válaszolt az invitálásra, viszont egyelőre marad a kétkerekűeknél.

"Egyelőre még motorozni akarok"

"Sokat pletykálnak arról, hogy jövőre már a Forma-1-ben fogok indulni. Ez nem igaz, 2005-re még szerződésem van a Yamahával, ezért biztosan folytatom a motoros karrierem" - nyilatkozta Rossi, de nem zárta ki, hogy egyszer F-1-es pilóta legyen.

"Tavaly két évre írtam alá a Yamahához, és a megállapodáshoz tartom is magam. Ha a szerződésem lejár majd eldöntöm, motorozni akarok-e vagy kipróbálom az autóversenyzést".

Ecclestone is szívesen látná

Az egyszeres 125, 250, illetve 500 köbcentis, valamint kétszeres Moto GP-világelső főmérnöke és barátja, Geremy Burgess úgy véli, versenyzője még legalább három évig motorozni fog: "Szerintem jövőre meghosszabbítja a japánokkal kötött megállapodását, és legalább 2007 végéig marad a Yamahánál".

Ezt valószínűleg Bernie Ecclestone is bánná, mert korábban ő sem titkolta, szívesen látná Rossit a Forma-1-ben.

"Valentino fiatal, gyors és szórakoztató, egy igazi egyéniség. Pont ilyen pilóta kellene a Forma-1-nek" - mondta néhány hónapja a 73 éves milliárdos menedzser.

Csak egy ember tudott két és négy keréken is vb-t nyerni

A motorosok között nem ritka, hogy pályafutásuk befejezése után négy keréken folytassák karrierjüket. A kolumbiai világbajnok, Johnny Checotto német túrakocsi-bajnok lett, az 1987-es ötszáz köbcentis bajnok, Wayne Gardner ausztrál túraautóval indult, az ötszázas géppel négyszer győztes amerikai legenda, Eddie Lawson az Indy Car sorozatban vett részt.

A motorsportok történetében eddig csak egy versenyző tudta megnyerni a motoros gyorsasági vb-t és a Forma-1-et is: John Surtees 1956-ban kétkerekűn, 1964-ben pedig éppen egy Ferrarival lett világbajnok. A hetvenes években minden idők legsikeresebb angol motorversenyzője, Mike Hailwood is eljutott az F1-ig.

Biaggi tesztelt legutóbb F-1-es Ferrarit

Rossi előtt a motorosok közül utoljára egy másik olasz világbajnok, a négyszeres kétszázötven köbcentis győztes, Max Biaggi vezetett Forma-1-es autót, szintén Ferrarit, 1999 januárjában. Biaggi akkor Montezemolo elnöktől ajándékba kapta a tesztlehetőséget, amiért rögtön az első ötszáz köbcentis versenyét ( 1998, Japán GP, Suzuka) meg tudta nyerni.