Alakul az új Forma-1-es csapat

2004.10.14. 14:51
A 2006-ban bemutatkozó új Forma-1-es istállónak, a Midland F1-nek a brit hadsereg bázisának közelében lesz a székhelye, míg csapatfőnökként az angol Trevor Carlin kap lehetőséget. Egyik tervező mérnöke Gary Anderson, a Jordan korábbi igazgatója, míg a később megnevezendő orosz pilóta társa a BAR-Honda tesztpilótája, Anthony Davidson lehet.
Múlt pénteken, a Japán Nagydíj első napján jelentette be Alex Shnaider, a Midland Group nevű befektetési társaság elnöke, hogy cége 2006-tól csapatot indít a Forma-1-ben. Részleteket nem árult el, mondván, csak január-február környékén tud használható információkkal szolgálni, ám a legutóbbi hírek szerint már ehét elején sikerült megtalálnia leendő csapatfőnökét.

Carlin tapasztalt autósport-menedzser

Gary Anderson
Angol lapok úgy értesültek, Trevor Carlin lesz a Midland-Dallara istálló vezetője. Az angol menedzsernek kisebb kategóriákban - Brit F3, Renault-sorozat, Formula-BMW - vannak csapatai, ráadásul a Forma-3-ban épp Dallara-autókkal indul, így jó a kapcsolata Gianpaolo Dallarával, az olasz autógyártóval is.

A csapatfőnökkel együtt kiderült a Midland központjának a helye is: Carling alakulatainak főhadiszállása a brit hadsereg bázisától nem messze, London mellett, Aldershotnál van, így ide kerülhet az F-1-es project főhadiszállása is.

A Jordan volt főmérnöke egyelőre tanácsadó lesz

A mérnököket és a versenyzőket Shnaider, Carlin és Dallara együtt választják ki. A tervezők szerződtetésében az olasz szakember szabad kezet kap, és valószínű, hogy a Jordan volt főkonstruktőrét, az ír Gary Andersont fogja választani.

"Gary nagyon tapasztalt, és remek a technikai érzéke" - nyilatkozta az olasz Autosprint című hetilapnak Dallara, aki egyelőre "tanácsadói" pozícióban számít Andersonra.

A csapatfőnök jól ismeri Davidsont

Trevor Carlin
A versenyzők kiválasztása Carlinra vár, bár valószínű, teljhatalmat nem kap, ugyanis a Midland Group kelet-európai érdekeltségei miatt az egyik sofőrnek orosznak kell lennie. Az angol menedzser mondhatja meg viszont, ki legyen a másik, és ő olyan versenyzőt akar, mint például a BAR-Honda tesztpilótája, Anthony Davidson.

"Davidson tökéletes választás lenne, ha tehetném, neki adnám az egyik kocsit" - nyilatkozta az Autosport című brit lapnak Carlin, aki a Brit F3-ban már dolgozott együtt kiszemeltjével.

Davidson jövője Button sorsától is függ

A 25 éves szigetországi tehetség 2002-ben már indult néhány Forma-1-es futamon egy Minardival, de a tavalyi és az idei szezont a BAR harmadik sofőrjeként töltötte. A nagydíjak pénteki szabadedzésein viszont így is részt vehetett, és gyakran gyorsabb volt, mint a gárda állandó pilótái, Jenson Button és Takuma Sato, sőt, néha még Michael Schumachert is maga mögé utasította, megnyerve az aznapi tréningeket.

A Midland 2006-ban csatlakozik a Forma-1-hez, ám Davidsont a Honda is meg akarja tartani: ha szombaton Jenson Buttont a Williams igazoltjának nyilvánítja az FIA (Nemzetközi Autós Szövetség), úgy minden bizonnyal Davidson lesz az utódja a BAR-nál.