Jól mutatkozott be az új Toyota

2005.01.12. 15:01
A hét elején megkezdődött a spanyolországi Jerezben a Forma-1-es csapatok 2005-ös felkészülése. Kedden itt próbálták ki a Toyota legújabb autóját, a TF105 kódjelű modellt, amelyet Ralf Schumacher vezetett. Az ideje ugyan nem volt jó, és hűtési gondjai is voltak, de kitűnő egyensúlya miatt dícsérte a gépet a fiatalabbik Schumacher-fivér.
Hétfőn a spanyolországi Jerezben megkezdődött a Forma-1-es csapatok 2005-ös tesztprogramja. Az andalúziai pályán a Williams-BMW és a BAR-Honda kedden már két-két géppel vett részt, a Reanult egy autót indított, míg a Toyota új kocsiját ekkor próbálták ki, Ralf Schumacherrel a volánnál.

Jól futottak a Williamsek

#alt#
Klikk a képre!
A legjobb időtt a williamses Mark Webber futotta, aki két tizedmásodperccel előzte meg csapattársát, Nick Heidfeldet. A harmadik leggyorsabb a Renault tesztpilótája, Franck Montagny volt, a negyedik a BAR-os Anthony Davidson, míg az új istállójában bemutatkozó fiatalabbik Schumacher az ötödik lett. Az utolsó helyen egy BAR-Honda zárt, a vendégpilóta Enrique Bernoldi annak ellenére a leglassabb volt, hogy a legtöbb kört tette meg.

Egyedül a Toyota mutatta eddig be a 2005-ös szabályok szerint épített gépét, és annak első napja kifejezetten jól is sikerült Ralf Schumacher szerint. Bár ideje majd' két és fél másodperccel gyengébb volt Webberénél, és negyven kör után hűtési gondok miatt be kellett fejeznie a körözést, a német pilóta lelkesen nyilatkozott.

Az új szabályok mellett is könnyű vezetni

"Nagyon tetszett az autó, csak pozitívan beszélhetek róla. Leginkább az egyensúlyával voltam elégedett, meglepett, hogy ugyan olyan jó, mint a tavalyi autómon volt. Az új szabályok miatt romlania kellett volna, de egyáltalán nem változott" - dicsérte a konstrukciót az f1racing.net tudósítójának aki a Williams-BMW-től érkezett a japán gárdához.

A TF105 kódjelű modellen a kötelező módosításoknak megfelelően a tavalyinál magasabbra került az első és a hátsó szárny, utóbbinak a mérete és a formája is megváltozott. A huszonkilenc éves klasszis szerint az átalakított alváz és kasztni miatt nehezebb lesz a kocsit vezetni, de eddig nincsenek problémái: "A módosítások hatásai biztosan megmutatkoznak valahol, de a lényeg, hogy a kocsi könnyen vezethető".

Csütörtökön érkezik a McLaren-Mercedes is, a gyakorlás a hét végéig folytatódik.