Döntéskényszerben a Ferrari

2005.03.24. 11:21
Szerdán a toszkánai Mugellóban Michael Schumacher is kipróbálta a Ferrari új versenyautóját, az F2005-öst. A kisebb problémák ellenére tetszett neki a gép, de a kevés tesztkilométer miatt még nem tudni, hogy már a jövő hétvégi Bahreini Nagydíjon, vagy csak később vetik-e be futamon is.
Szerdán a tesztpilóta Luca Badoer és csapattársa, Rubens Barrichello után végre Michael Schumacher is kipróbálta az új Ferrarit.

A hétszeres világbajnok Mugellóban tett meg összesen nyolcvanegy kört - négyszázhuszonkét kilométert - több részletben: délelőtt húszat, kora délután egy óra alatt csak négyet, majd a többit már megszakítás nélkül.

Schumachernek is lehettek problémái az F2005-tel

Legjobb eredménye - 1'21"233 - jobb volt, mint Barrichello keddi, illetve Badoer hétfői teljesítménye, de valamivel elmaradt a tesztpilóta múlt heti legjobbjától.

Ön bevetné-e már a következő futamon az F2005-öt?

Egy nappal korábban a brazil pilóta alatt tönkrement az F2005-ös a motorja, de ezúttal - a Ferrari sajtóközleménye szerint - hiba nélkül működött: "az új autó fejlesztése a tervezettnek megfelelően zajlik". A tréningre viszont újságírók nem mehettek be, arról pedig a kommüniké nem írt, hogy mi volt az oka az egy óra alatt megtett mindössze négy körnek.

Pozitív tapasztalatok

Schumacher elégedetten nyilatkozott a nap végén, ám a leglényegesebb kérdésről, hogy mikor vetik be futamon az F2005-öst, nem beszélt.

"Mindig nagyszerű érzés az új autóba ülni, ezúttal pedig a Malajziában történtek után még jobb volt. A tapasztalataim pozitívak, csak megerősíteni tudom Barrichello és Badoer szavait, akik dicsérték a gépet" - mondta a világbajnok, aki Ázsiában mindössze hetedik lett, nyolcvan másodperccel lemaradva a győztes Fernando Alonso mögött.

A gumikat nem tudták próbára tenni

A harminchat éves pilóta valószínűleg már a Malajziában kudarcot valló Bridgestone legújabb fejlesztésű abroncsaival körözött, ám azokat nem tehette igazán próbára. Toszkanában ugyanis kellemes tavaszi idő volt, így az aszfalt nem melegedett föl jobban huszonhárom foknál, míg Sepangban ötven fok fölött volt a pálya hőmérséklete. Ráadásul a következő, Bahreini futamon is legalább negyvenöt körül lesz.

A Ferrari vezetőinek ennek ellenére legkésőbb pénteken el kell dönteniük, hogy továbbra is a tavalyi gép módosított változatával, az F2004 M-mel indulnak-e, vagy bevetik az F2005-öt. Nehéz döntés lesz, mert előbbiről nem tudni valójában, mennyire gyors, utóbbiról pedig még szinte semmit nem lehet tudni, annyira keveset tesztelték.