További Forma-1 cikkek
- A Red Bull Racing kulcsfigurája mégis távozhat a csapatfőnök szexuális zaklatási ügye miatt
- Thaiföld is Formula–1-es futamot akar a jövőben
- Unalmas vagy lenyűgöző? Verstappen már-már sértő fölényben van a riválisokkal szemben
- Norris javította szombati hibáját, Verstappen pedig megkoronázta a hétvégéjét
- Max Verstappené a Red Bull 100. pole-pozíciója
Imolában már a Ferrarié volt a leggyorsabb kocsi
Az első három tengerentúli futam között nem volt sok lehetőség a tesztelésre, ám a Bahreini és a múlt hétvégi, San Marinó-i Nagydíj között a Ferrari körözött a legtöbbet, majdnem kétszer annyit, mint a második McLaren.
Ráadásul a Ferrari még az imolai futam hetében is rengeteget gyakorolt, bár tavaly még tilos volt a verseny előtti hat napban privát teszteket végezni. A kilenc másik gárda ehhez is tartotta magát, a Ferrari viszont nem, és jelentőset lépett előre: az idei kudarcaik után San Marinóban már Michael Schumacher volt a leggyorsabb pilóta.
Ralf Schumacher az F1 jövőjét félti
Öccse, Ralf Schumacher, aki korábban kijelentette, az olasz csapat és fivére is képtelen lesz megvédeni vb-címét, újra kritizálta is őket.
"Amit a Ferrari művel, az sportszerűtlen a többiekkel szemben. Nyolc csapat alkalmazkodik a korlátozáshoz, de ők nem zavartatják magukat. Persze mi is csinálhatnánk ezt, de inkább a szabályokat tartjuk szem előtt és a Forma-1 jövőjét. Ez így nincs rendben" - nyilatkozta a német RTL televíziónak.
"Nem fogadhatjuk el, hogy lemaradjunk"
A fiatalabbik Schumacher toyotás főnöke, John Howett szintén a Ferrari ellen beszélt. "Csatlakoznak a többséghez, vagy valamilyen közös megoldást kell találnunk. Ha nem, lesz, aki könyörtelenül tesztelni kezd. Nem fogadhatjuk el, hogy simán maguk mögött hagyjanak minket. Meg kell fontolnunk, mit tegyünk, hogy versenyképesek maradhassunk" - utalt talán már a lehetséges ellenlépésekre is az angol menedzser.
"Hátrányba kerültünk a korlátozás miatt"
A BAR-Hondánál - melynek egyik autóját szabálytalannak találták San Marinóban, és eljárás is folyik az ügyben - szintén nem nézik jó szemmel a Ferrari politikáját. Nick Fry csapatigazgató szerint nagy hátrányt jelent, hogy tartják magukat a harminc napos megegyezéshez: "Hátrányba kerültünk, mert önként csatlakoztunk a korlátozáshoz. A Ferrari Bahrein és Imola között tizenhat napon tesztelt, nem is csoda, hogy újra gyorsak".
A Toyota évek óta 350-400 millió dollár körüli rekordköltségvetéssel vesz részt a Forma-1-ben, és a Honda is rengeteget költ, de eddig komolyabb eredmény nélkül. A héten ismét gyakorolnak a csapatok, a Ferrari keddtől naponta két autóval, Mugellóban és Fioranóban fut, míg a többiek Silverstone-ban köröznek.